Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

5x (hlavně) z YouTube: Škoda Puzzle, Lynx, Google Chrome, Sanctum, Carlsberg

Aktuální příklady inovativního využití videoreklamy na webu prezentují Božena Řežábová (Google ČR) a Reuben Halper (Google UK).

Škoda Puzzle

Škoda Auto diváky vybízí, aby vyřešili interaktivní záhadu, díky čemuž mohou vyhrát vůz Škoda RS. Interaktivní hádanka se bude odkrývat v průběhu 10 týdnů a uživatelé budou muset každý týden vyřešit novou stopu. Škoda je hlavním sponzorem pořadů s kriminální zápletkou na kanálu Channel 5. V rámci interaktivní kampaně napříč médii propaguje svou kampaň s hádankou prostřednictvím sponzorských spotů Škoda na kanálu Channel 5. Tyto spoty uživatele navedou na kanál Škoda na YouTube. Uživatelé musí na kanálu YouTube každý týden úspěšně najít stopu a zodpovědět otázku. Nalezení stopy pro každý týden postupně vytvoří online cestu, která nakonec povede na místo ve službě Google Street View, kde je ukrytý vůz Škoda RS. V kampani je také zapojena stránka na Facebooku a zprávy na Twitteru, aby uživatelům pomohly se sdílením stop, nabízí i menší propagační dárky.

Další zdroje: Campaign | Creativity Online | The Drum

Lynx Stream

Chtěli jste někdy zdokumentovat, jak se večer vyjdete pobavit s přáteli? Právě to má uživatelům umožnit mobilní aplikace Lynx Stream. Mobilní aplikace Lynx Stream uživatelům umožňuje vytvořit událost a pozvat všechny přátele, kteří se budou bavit s nimi.

Každý pozvaný uživatel bude moci vytvářet tweety, pořizovat video a fotky a vše komentovat na stránkách thelynxstream.com. Následující den se jen přihlásíte, podíváte se na výsledný stream a trochu se zastydíte, jak jste předchozí večer prohýřili. Pak můžete stream sdílet na různých sociálních sítích (a samozřejmě nechybí možnost jednotlivé položky streamu smazat). Tato myšlenka bude povědomá všem, kdo někdy používali službu MemoLane, která umožňuje sloučit všechny osobní aktivity z různých sítí na jednom místě a jedné časové ose. Aplikace Lynx Stream tento koncept posouvá a přidává „sociální“ prvek, který se místo aktivit jedné osoby zaměřuje na sloučení všech digitálních stop z jednoho místa. Dobrý příklad a realizace vytvoření nástroje značky, který zapadá do životního stylu cílové skupiny.

Doprovodné články: Contagious | Mashable | Marketing Week

Google Chrome – Milá Sophie

Jde o první video pro novou kampaň prohlížeče Chrome “the web is what you make of it.” Kromě toho, že vás chytí u srdce, je zajímavý také tím, že přesouvá pozornost od rychlosti prohlížeče k emocionálnímu aspektu toho, co web umožňuje.

Evidentně to funguje, protože podle služby Ace Metrix se jedná o nejúčinnější reklamu týdne a také o nejlépe hodnocenou reklamu Google za poslední rok.

Doprovodné články: Inspiration Room | Ad Week | Wired

Sanctum The Movie

Nový YouTube gadget pro film Sanctum. Místo toho, aby uživatelům jen představil typickou kampaň na YouTube k uvedení filmu, využívá film Sanctum stávající obsah YouTube, aby vytvořil uživatelský zážitek, který se úzce pojí s tématem filmu. Uživatelé mají zjistit, „jak jsou extrémní“, a to tak, že hodnotí sérii videí s extrémními sporty (bungee jumping, potápění se žraloky bílými, skákání s padákem z různých míst apod.) a vybírají, zda to sami dělali, chtějí dělat nebo nikdy dělat nebudou. Když uživatel ohodnotí pět videí, získá rizikový profil, který může srovnat s přáteli na Facebooku (využívá funkci Facebook Connect) nebo se zbytkem světa. YouTube gadget také uživatelům umožňuje přidávat příspěvky přímo do sociálních sítí a rovněž zobrazuje zmínky o filmu Sanctum ze sítí Twitter a Facebook. Obecně jde o skvělou realizaci a vynikající způsob, jak novým a zajímavým způsobem využít stávající obsah.

Carlsberg Unbottle Yourself

Hra spočívá v provádění úkolů sloužících k uvolnění zábran, například „procházejte se a plácejte si s lidmi, které neznáte“ nebo „vyzvěte někoho k závodu s nákupními vozíky“. Na účastníky čeká přes 500 úkolů, po jejichž provedení mají zaslat video nebo fotodokumentaci, že úkol splnili. Soutěž je zaměřená na mobilní aplikaci, ale intenzivně využívá také YouTube jak na svém mikrostránce, tak v aplikaci pro iPhone/Android. Dále má Youtube kanál značky, který je průběžně aktualizován novými videonahrávkami splněných úkolů. Jako centrum kampaně značka využívá YouTube a Facebook. Za týden bylo splněno přes 43 tisíc úkolů.

Když je něco povede, často vznikají napodobeniny. Někdo si zaregistroval podobný kanál Youtube, okopíroval od Carslbergu grafickou podobu a vytvořil parodická videa úkolů jako „buďte nevěrní a dejte to na YouTube“, včetně plných sklenic piva Carlsberg ve videu.

Doprovodné články: Contagious | Creativity Online | Popsop