Jan Řežáb, zakladatel analytické agentury Socialbakers, nastupuje jako šéf digitálu do čínské skupiny Goodbaby International, zaměřené na výrobky pro děti. Exekutivní roli v Socialbakers loni opustil. Goodbaby šéfuje Martin Poš, jinak též zakladatel výrobce sedaček Cybex. A do Cybexu teď nastupuje Eva Liba, dosavadní digitální marketérka české pobočky Coca-Coly. 

Značkou Mototechna cílí AAA víc na menší firmy

Síť autobazarů AAA Auto letos ve všech čtyřech zemích, kde působí, otevře nové pobočky. V Česku využije tradiční značku Mototechna, aby oslovila drobné podnikatele.

AAA Auto prodává pod několika různými značkami. Marketingovou podporu věnuje zejména značkám AAA Auto a Mototechna

AAA Auto prodává pod několika různými značkami. Marketingovou podporu věnuje zejména značkám AAA Auto a Mototechna

Základním cílem marketingové strategie sítě autobazarů AAA Auto pro letošní rok je podpořit expanzi na polském a maďarském trhu. V Česku autobazar plánuje pokračovat v propagaci nabídky služeb od garancí přes úvěry až po produkty ze zahraničí. Víc než dřív se přitom zaměří na malé a střední firmy a podnikatele. Pod tradiční značkou Mototechna nabízí nový balíček až s dvaceti službami, chystá se je oslovit personalizovanou nabídkou. Pod značkou Mototechna chce také víc rozvíjet prodej zánovních a předváděcích vozů. Zástupci AAA Auto to uvedli na dnešní tiskové konferenci.

„V Polsku a v Maďarsku se budeme věnovat regionální podpoře v místech už otevřených poboček, což jsou Szeged, Pécs a Székesfehérvár v Maďarsku a Varšava a Katowice v Polsku. Podpoříme také pobočky, které letos teprve zprovozníme, v Polsku půjde o Vratislav a Poznaň,“ uvedl marketingový ředitel AAA Auto Jan Dobiáš. Nových zahraničních poboček by mělo být letos celkem pět – kromě dvou polských to bude jedna na Slovensku, zbývající v Maďarsku. Zahraniční expanze souvisí s politikou nového vlastníka AAA Auto, jímž se stal v roce 2014 britsko-polský investiční fond Abris Capital Partners.

V Česku plánuje síť autobazarů otevřít v letošním roce dvě nové pobočky, jednu v Liberci a jednu na zatím nespecifikovaném místě. Počet českých poboček by tak měl dosáhnout 21. Celkový počet autocenter na trzích střední Evropy (Česko, Slovensko, Polsko, Maďarsko) by měl podle plánů firmy vzrůst na 45, neboli se vrátit k jejich počtu z doby před hospodářskou krizí zhruba v roce 2009.

AAA Auto v současnosti prodává pod čtyřmi značkami: vedle vlastní značky AAA Auto, určené nejmasovějšímu zákazníkovi, jde o brandy Mototechna a Mototechna Premium, sloužící podnikatelům, a značku Auto Diskont s levnými ojetými  vozy, kterou odkoupila v roce 2007. Největší marketingovou podporu bude podle Dobiáše věnovat nadále značce AAA Auto, kterou momentálně propaguje i televizní kampaň s Václavem Vydrou.

Víc by měla být vidět také podpora značek Mototechna a Mototechna Premium. Dojít by mělo na cílené oslovování zákaznické obce. „Máme databázi 60.000 potenciálních firemních zákazníků, které v dubnu oslovíme s nabídkou a chceme je přivést na naše personalizované webové stránky. Pokud u nich nabídka zarezonuje, budeme pak v průběhu roku pokračovat s dalšími komunikačními aktivitami. Největším tahákem pro segment B2B by měla být naše cenová politika, nabízíme ale také třeba službu plánování vozového parku, což je možnost poskytnout zákazníkům kalendář obměny jejich firemních vozů, aby byl jejich prodej i následný nákup pro ně výhodný,“ tvrdí Dobiáš.

Podle jeho slov představují právnické osoby v současnosti zhruba 10 % zákaznické obce AAA Auto, celkový segment firemních zákazníků včetně živnostníků pak 20 až 30 %. „V Česku je zhruba půl milionu podnikatelů jezdících ojetými vozy, takže tu vidíme velký potenciál,“ uvedl Dobiáš.

Zadejte i poštovní adresu, pošleme vám tištěný Médiář zdarma
Přihlásit odběr