Televize Prima v pondělí 23. ledna ve 13.10 spustila svůj placený kanál Prima Plus, určený pro území Slovenska. Vysílá u deseti operátorů, včetně terestrických sítí, celkem až pro 1,5 milionu domácností. První rok chce dávat jen produkci Primy (od 29. ledna novinku Temný kraj), uspěje-li, pak i akvizici.

„Absolutní nádhera!“ vítězí plakát pro Star Wars

V Reklamní katovně tentokrát soupeře převálcoval plakát koncertu filmové hudby ze Star Wars. Jaromír Jágr s telefonem Huawei, Allianz i klávesová hra pro Philips propadají.

Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších – samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 47. týden 2015

  1. WMC/Grey: Koncert filmové hudby ze Star Wars (71 %)
    klient: Film Music Prague
  2. Konektor Social, PR.Konektor, TL5 Digital: Díky za Vánoce (35 %)
    klient: Milka
  3. Make it possible / Jaromír Jágr (19 %)
    klient: Huawei
  4. Ogilvy & MatherŽivotní pojištění bez absurdních poplatků (14 %)
    klient: Allianz
  5. Symbio Digital: Interaktivní fotoalbum (13 %)
    klient: Saeco

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 9 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1.  Filmová hudba ze Star Wars (71 %)

Agentura WMC/Grey vytvořila pro Film Music Prague minimalistický plakát k hudebnímu představení Star Wars.

Filmová hudba ze Star Wars na reklamním plakátu

Filmová hudba ze Star Wars na reklamním plakátu

Absolutní nádhera. Možná nejlepší letošní plakát z Česka. A mezi hafo současných reklam okolo Hvězdných válek je to pecka i na mezinárodní úrovni.
Will Rust

Je mi úplně jedno, že to je jeden plakát pro jeden koncert. Je to výborný plakát. Kdyby všechny plakáty kolem nás byly takhle dobré, bylo by to tu celé hezčí.
Martin Charvát (Konektor)

Ani se mi nechce věřit, že takové briefy v reklamě ještě skutečně existují. Taky by mě zajímalo, co to je za muziku, protože Imperial March to podle mě není. Jinak naprosto čistá řemeslná práce, to bezesporu.
Martin Světlík (Symbio Digital)

Print je snad nejtěžší médium pro kreativce a tohle je bezchybná práce. Teoreticky je tam prostě všechno správně. Chybí tomu jediná věc. Není to wow.
Ondřej Souček (Luftballon)

Ať tě síla v jednoduchosti provází!
Jarek Komárek

I když nejsem nadšenec do Star Wars, tak to nepotřebuju dlouze luštit. Jeden z nejlepších printů, co jsem u nás za poslední dobu viděla. Jen doufám, že to není takový ten projekt na jedno CLV kdesi na konečné.
Klára Palmer

Naprosto čistá práce!
Tomáš Mrkvička

Ta ta ta taaaa… taaa… ta ta ta taaaa… taaaaa… ta ta ta taaaa… taaa… ta ta ta taaaaaa!
Alena Oswaldová

2.  Milka uznává pracanty (35 %)

Výrobce čokolád a cukrovinek Mondelez Czech Republic odstartoval vánoční komunikační kampaň čokolády Milka Díky za Vánoce. Podle zástupců značky Milka děkuje lidem, kteří se starají o hladký průběh svátků tím, že obětují svůj čas práci. Vyzývá tak Čechy, aby jejich práci ocenili. Na microsite Troufni si na jemnost představuje příběh kurýra, doktorky, hasiče, číšnice a hlasatelky rozhlasu. Veřejnost se zde pomocí aplikace může následně zapojit do hlasování o to, které zaměstnání si zaslouží největší projev vděčnosti. Využití ambasadorů a jejich autentických příběhů se podle Michaely Králové z PR.Konektoru prověřilo už na předešlých projektech pro Milku. PR.Konektor vánoční kampaň lokalizoval pouze pro Česko.

Vánoční kampaň čokolády Milka.

Vánoční kampaň čokolády Milka

Moc pěkný nápad, a super insight. Škoda ze netočili dokumentární film s těmi lidmi. Chtěl bych to zkouknout. Ale celkem moc fajn vánoční kampaň pro Milku.
Will Rust

Insight je za 100. Ale na webu mu hrozně docházejí emoce. Místo umělohmotných fotek a dlouhého rozhovoru to chtělo jedno krátké autentické video z noční směny. Pak bych hasičovi Honzovi sám odnesl na stanici ručně napečené cukroví. Pro social bez nejmenších výhrad.
Martin Světlík (Symbio Digital)

Udělat medailonky lidí, kteří se starají, aby se nám to tu o Vánocích nezhroutilo, je pěkný nápad. S očekáváním jsem se tedy začetl do jednotlivých rozhovorů a rychle mě to přestalo bavit. Jsou to totiž nudné rozhovory, které můžeme najít v běžném firemním časopisu. A to je hrozná škoda. Chtěl bych zjistit něco speciálního, co se vztahuje k tomu samotnému večeru. Něco, co ve mně vzbudí emoce. Něco, co mě donutí si na tyto lidi vzpomenout, když sedím u stromečku a poslouchám koledy. Ale to něco tam není.
Ondřej Souček (Luftballon)

Nehodnotím, není jasné, co se má hodnotit. Jsou tam tři kampaně (příběhy, přáníčko, hrneček). Příště se polepšete, pánové zadavatelé!
Tomáš Mrkvička

Já vám rozumim – chtěli jste všechno. Ale teď nemáte nic, protože ten krásnej děkovací koncept jste soutěží o hrníček ubili téměř k smrti.
Alena Oswaldová

3.  Jágr propaguje Huawei (19 %)

Výrobce mobilních telefonů představil nový televizní spot, ve kterém si zahrála česká hokejová legenda Jaromír Jágr.

Chytrý telefon se žádnými vynikajícími vlastnostmi dostane reklamu, kterou si zaslouží.
Will Rust

Když máte celebritu, je nejlepší ukazovat ji takovou, jaká skutečně je. Jarda Jágr maká. Tak maká i v reklamě. A reklama maká.
Martin Charvát (Konektor)

Hokejová rodina potvrdí, že i Jarda by určitě napsal lepší copy. Tohle je takové sportovní klišé, že z něj úplně cítíte zpocený suspenzor.
Martin Světlík (Symbio Digital)

Takovýhle text může převyprávět každý. Co být trochu konkrétnější? Najít historku, kterou vlastní jenom Jarda. Takhle na to okamžitě zapomenu.
Ondřej Souček (Luftballon)

Vážně jsou ty mobily Huawei tak strašně laciné? Podle kvality natočení se zdá, že jsou hitem tržnic. Porovnejte se současně běžícím Beckhamem – a to by tihle dva, co se týče prestiže, měli být pro Čechy na stejné úrovni.
Jarek Komárek

Ptám se na to všech okolo, tak zeptám se i tady: co má Jágr společnýho s mobilama? Chce mi Huawei říct, že když budu dřít od rána do noci, bude ze mě stejně jen levná kopie?
Klára Palmer

Mrzí mě, že tentokrát už Jarda nehraje ve filharmonii (nebo co to bylo v té předešlé kampani), takhle je to málo bizár. Ale vážně. Spojení laciné čínské značky s lokální celebritou první velikosti je naprosto správně. Škoda, že to Huawei vůbec nedokáže využít.
Tomáš Mrkvička

Huawei je v onlinu dost cool. Tentokrát si ale lámu hlavu otázkou, jak zafunguje soutěž, která je na prodej navázaná až tak úzce? Zvládnou těch sto smartphonů vůbec rozdat? Proč se nemůžou účastnit všichni, co si letos stroj Huawei koupili? Je to trik? Odpoví mi někdo? Jardo?
Alena Oswaldová

4.  Allianz nabízí nové pojištění (14 %)

Pojišťovna Allianz spouští první vlnu kampaně na životní pojištění Rytmus risk. Kampaň, kterou připravila agentura Ogilvy & Mather, zahrnuje kromě televizních spotů také out-of-home média a online bannery. Na jaře bude následovat druhá vlna kampaně. V Ogilvy & Mather mají kreativní zpracování kampaně na starosti Juanma Bonastre a Marek Linhart, tým accountů se skládá z Františka Mareše a Terezy Sabové a režie spotů se ujala Urša Žgank.

Blbý vtip, blbě natočený.
Will Rust

Nějaká školní práce studentů FAMU?
Martin Charvát (Konektor)

Pointa je hlášená dopředu. A to hodně. Celé to video je vlastně složené výhradně ze spoilerů pointy. Ale úplně nejhorší je, že ta pointa pak skutečně přijde.
Martin Světlík (Symbio Digital)

Zajímá mě, jestli takovéhle historky ještě někoho zajímají. Na YouTube je vystřelování špuntu asi stokrát. Kdyby chlápek alespoň přišel s nápadem, že tyhle Vánoce otevře šampaňské šavlí. Víc by nebylo potřeba.
Ondřej Souček (Luftbaloon)

To je jako když chceš bavit celou společnost, a neumíš ani říct vtip.
Jarek Komárek

Vymýšlet reklamy na pojištění může být fakt zábava. Škoda, že to pak neplatí i pro jejich sledování.
Klára Palmer

Mně je z toho tak nějak smutno. Rodina bez maminky a bez vkusu, chlapci bez zájmu o cokoli kromě zbraní, slabomyslný tatínek bez oka. K tomu laciná exekuce ve stylu ‚chtěli jsme Hanáka, ale neměli jsme na něj‘. Allianz je super značka, která by měla dělat super věci. Ne tohle.
Tomáš Mrkvička

Pod tohle bych se podepsat nechtěla.
Alena Oswaldová

5.  Saeco uvádí nový kávovar (13 %)

Značka automatických kávovarů Saeco patřící do koncernu Philips vytvořila s agenturou Symbio Digital online kampaň na podporu svého modelu Incanto. Její součástí je speciální microsite nebo interaktivní fotoalbum na Facebooku.

Každá katovna má svůj ‚ty vole‘ moment. Celý příběh mně běžel pozpátku (takže chytrý použití médií ani nefunguje — J jako Jednoduchost) a celý to vypadá hrůzostrašně!
Will Rust

Jednoduše? Tak proč je to tak složité!
Martin Charvát (Konektor)

Začátek příběhu mi připadá, jakoby se to odehrávalo na pověstné pohovce Roberta Rosenberga. S tím rozdílem, že klikáte jak šílení, a nic. Naposledy jsem tolikrát klikl na klávesu J, když jsem hrál hada. Kdyby v tom byla alespoň nějaká soutěž typu ‚kdo to prokliká nejrychleji, dostane kávovar Saeco‘ nebo něco takového.
Ondřej Souček (Luftballon)

Tahle microsite není pro blbečky s iPadama, takže jsem nic neviděl.
Jarek Komárek

Stiskla jsem J jako jednoduše, ale stalo se N jako nic. Za mě tedy F jako fail.
Klára Palmer

Ok, zajímavá technika. Ale jednoduchost z toho přes veškerou snahu neleze ani omylem. (A pro příště bych se možná zamyslel i nad výběrem postav. Kdo si koupí kávovar od snaživého podpantofláka a kariéristické krávy?)
Tomáš Mrkvička

Váhám, jestli mi mačkání klávesy J přijde super zábavný nebo super otravný.
Alena Oswaldová

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.