Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

Active TV dostala od regulátora pokuty za milion

Teleshoppingový kanál podle radních pro vysílání ohrožuje mravy dětí, klame spotřebitele a podporuje chování ohrožující zdraví.

Další čtyři pokuty dostala od regulátora vysílání teleshoppingová televize Active TV, za prohřešky proti vysílacímu zákonu má tentokrát platit celkem 1.050.000 Kč. Maďarskou společností EsoTV vlastněná česká firma TV CZ, která Active TV provozuje, se totiž podle rady pro vysílání prohřešila šířením závadných pořadů, neodbornými telefonáty s vědmami o zdravotním stavu volajících, vadnými kvízy i tím, že s regulátorem nespolupracuje.

Za co dostala Active TV pokuty

500.000 Kč

Loni 19. května 2014 od 5.00 do 6.00 odvysílala teleshoppingový blok na erotickou zpoplatněnou telefonickou linku, který obsahoval sexuální praktiky, zobrazené zcela otevřeně a samoúčelně, bez vřazení do širšího kontextu, pouze jako stimul sexuálního pudu, a to s přihlédnutím ke skutečnosti, že tento audiovizuální obsah byl zařazen do vysílání bezprostředně před 6. hodinou ranní, kdy se již předpokládá, že televizi sledují děti a kdy některé televizní programy orientují své vysílání zejména na dětské diváky nejnižší věkové kategorie. Teleshoppingový blok má svým explicitně sexuálním obsahem potenciál vážně narušit zejména psychický a mravní vývoj dětí, neboť u nich může způsobit vážné narušení jejich přirozeného sexuálního vývoje, vedoucí až k jeho patologizaci.

300.000 Kč

Odvysíláním teleshoppingového bloku Ezo.TV loni 9. listopadu od 12.00, který předkládal tvrzení o zdravotním stavu volajících jako fakta, čímž podporoval chování ohrožující zdraví, přičemž někteří diváci si zjištění a rady protagonistky mohli vyložit jako náhradu lékařské péče a zanedbat tak prevenci či léčbu třeba i závažných onemocnění.

50.000 Kč

Šířením teleshoppingového bloku uvozeného znělkou Kvíz, který byl odvysílán 15. května 2014 od 06.45 a který je nekalou obchodní praktikou, respektive klamavou obchodní praktikou dle zákona o ochraně spotřebitele, a to tím, že v teleshoppingovém bloku, jehož předmětem byla audiotexová služba, prostřednictvím níž měl divák správně odpovědět na soutěžní otázku, byl uveden nepravdivý údaj, neboť jako správná odpověď bylo uvedeno a uznáno slovo „papagáj“, ačkoli v podmínkách soutěže deklarovaných na internetových stránkách www.calltv.com/kviz/, na které je odkazováno ve vysílání teleshoppingového bloku, má být za správnou uznána “pouze ta odpověď, která je v souladu s českým jazykem a pravopisem. Ve hrách, kde je správnou odpovědí město, zvíře atd. se uznává za správnou odpověď pouze český tvar daného slova.” Slovo papagáj, které bylo ve vysílání předmětného teleshoppingového bloku uznáno jako správná odpověď, není českým slovem ani slovem podle českého pravopisu.

200.000 Kč

Na písemnou výzvu rady provozovatel nezapůjčil záznam vysílání programu Active TV z 21. ledna 2014 z časového úseku od 16.00 do 23.00.

Zdroj: Rada pro rozhlasové a televizní vysílání

Nejde zdaleka o první postih Active TV. Už letos v lednu ji rada pro vysílání uložila pokuty za 900.000 Kč, to když lákala k drahým telefonátům, a přitom v soutěži nešlo vyhrát.