Aktivační agentura Underline Marka Řídkého dnes oznámila na své facebookové stránce, že vystupuje z Asociace komunikačních agentur ČR (AKA). Informaci potvrdil Médiáři i ředitel asociace Marek Hlavica. „Oznámili mi tento záměr včera mailem, ale oficiální informaci jsem zatím neobdržel. Tuším, že jejich kroku předcházela schůze aktivační sekce AKA,“ řekl Hlavica.
„Jde o rozhodnutí Marka Řídkého, za sekci je nemáme potřebu komentovat. Pravděpodobně má jiný pohled na věc, ale nevidíme v tom nic zásadního,“ sdělil Médiáři předseda aktivační sekce AKA David Čermák, jinak ředitel aktivační agentury Momentum, spadající pod McCann Prague.
„Podívali jsme se na členství v AKA novým způsobem a nevidíme důvod, proč v asociaci být. Prostředky, které vkládáme do členství, chceme využít jinak. Hodláme se věnovat projektům, k nimž asociaci nutně nepotřebujeme,“ sdělil Médiáři bez bližších podrobností Marek Řídký. Podle jeho slov je Underline od ostatních agentur sdružených v aktivační sekci odlišná tím, že vystupuje nejen jako podlinková, ale spíš jako kreativní agentura.
Nejde o poslední odchod z AKA v poslední době. V loňském roce z ní demonstrativně na rok vystoupila komunikační skupina Lion Communications, která se ale letos v únoru do asociace opět vrátila. Podle prezidenta Lion Communications Martina Štěpánka panuje nyní v AKA dělná atmosféra a asociace opět plní svou funkci.
Marek Řídký nicméně nevnímá odchod Underline z AKA jako demonstrativní. „Nejde o žádný protest, je to jen reálné zhodnocení toho, co nám AKA může přinést a co můžeme přinést my jí,“ řekl Médiáři.