V Karlových Varech začíná 51. mezinárodní filmový festival. S Vodafonem přenášíme na Twitteru.

Albatros kupuje nakladatelství Egmont

Akvizicí už třinácté značky zvýší skupina Albatros roční obrat ze 700 na 750 milionů Kč.

Nakladatelská skupina Albatros Media pokračuje na českém trhu v nákupech. Přebírá 100% podíl nakladatelství Egmont ČR, které dosud patřilo nadnárodní vydavatelské skupině Egmont. Dohodu obě strany podepsaly v úterý 15. března. Pro Albatros je to devátá akvizice za posledních pět let. Do největší české nakladatelské skupiny tak přibyla třináctá značka (vedle Egmontu to jsou Albatros, CooBoo, Plus, Motto, XYZ, CPress, Computer Press, BizBooks, Edika, Management Press, B4U Publishing a Fragment; skupina má většinu v eReading.cz a vydává též v partnerském projektu Edice České televize).

Albatros Media má na českém trhu podíl kolem 17 %. Loni dosáhla konsolidovaných tržeb ve výši zhruba 700 milionů Kč, nová akvizice má přinést zvýšení obratu na 750 milionů a posílení v oblasti literatury pro děti a mládež (včetně světových značek Ledové království, Star Wars či Mašinka Tomáš). Narozdíl od zahraniční praxe Egomontu přitom bude Albatros moci používat jeho obchodní značku ještě několik let po odkupu české pobočky.

Egmont ČR vznikl v roce 1990, ve zmíněném segmentu knih pro děti a mládež ho Albatros řadí na druhé místo, hned za sebe. Ročně v Česku vydá 250 titulů, jeho doménou jsou ty na základě licencí globálních značek jako Disney, Mattel či Hasbro.

Časopisy zůstanou Egmontu

V portfoliu Egmontu je též přes 30 časopiseckých titulů (naposled uvedl ve spolupráci s Primou magazín Primáček, předtím s Barrandovem Animáček), Albatros ale koupí jen knižní část: „Činnosti a aktiva spojená s vydáváním časopisů budou před vypořádáním transakce ze společnosti Egmont ČR vyčleněna; budou převedena do společnosti Egmont Polska, a zůstanou nadále ve vlastnictví skupiny Egmont.“

Zadejte i poštovní adresu, pošleme vám tištěný Médiář zdarma
Přihlásit odběr