Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

Albatros Media kupuje B4U Publishing

Brněnská firma přináší skupině prošlapané cesty na zahraniční trhy.

Knikupecká skupina Albatros Media koupila brněnské nakladatelství B4U Publishing Oldřicha Růžičky a Veroniky Kopečkové. Akvírovaná, sedm let existující firma produkuje literaturu pro děti a mládež, kterou pravidelně přejímají do svých plánů nakladatelské domy ve třiceti zemích včetně Velké Británie, USA, Francie či Itálie, konkrétně Penguin Random House, La Martiniere Groupe, Hachette, Sterling Publishing), Quarto Group, National Geographic či De Agostini Editore.

V portfoliu Albatrosu má být B4U Publishing zachována převážně pro aktivity na zahraničních trzích. Naopak na český trh budou nové tituly B4U Publishing uváděny pod zavedenými značkami skupiny Albatros Media, zejména pod značkou nakladatelství Albatros. Albatros Media si zároveň kupuje vybudované obchodní vztahy a kanály do zahraničí.

B4U Publishing naposledy zveřejnila výsledky za rok 2012, kdy dosáhla tržeb 21 milionů Kč, o rok dřív to bylo 12 milionů, hospodářský výsledek v obou letech byl zhruba na nule. Albatros Media za rok 2013 udává tržby zhruba 450 milionů Kč a podíl 10 % na českém knižním trhu.

Do skupiny tak momentálně patří jedenáct samostatných nakladatelství (Albatros, CooBoo, Plus, Motto, XYZ, CPress, Computer Press, BizBooks, Edika, Management Press, B4U Publishing). Skupina se zabývá i elektronickými knihami v rámci firmy eReading, kterou ovládá, a také vydává knihy v rámci partnerského projektu Edice České televize.