Jan Dražan, zástupce šéfredaktora Echa, a Jan Pergler, někdejší novinář, teď manažer v ČSOB, vydávají ve vlastním Nakladatelství Zeď druhou knihu. První byla série rozhovorů Náš Václav Havel, druhou je román Ferdinanda Peroutky Oblak a valčík. První pokřtili 17. listopadu, druhou pak 7. prosince a úspěšně na ni vybírali na Hithitu. Obě je možné běžně koupit, i přes internet.

Alpine Pro „holé zadky“ Agrofertu nevadí

„Svérázný styl komunikační kampaně Agrofertu není mířen proti nám a naší práci,“ reaguje na kampaň s nahými sportovci oficiální dodavatel oblečení olympioniků.

Kampaň Agrofertu k letním olympijským hrám

Kampaň Agrofertu k letním olympijským hrám

Netradiční kampaň skupiny Agrofert Andreje Babiše k letním olympijským hrám nenechala české publikum chladným. Někteří si přitom všímají, že „holé zadky“ sportovců v kampani Agrofertu kolidují se snažením jiného sponzora olympijského týmu, totiž Alpine Pro, dlouhodobého dodavatele oblečení pro účastníky her. V internetových spotech Agrofertu se totiž objevují představitelé nahých atletů, provázení sloganem Agrofert nenechá české sportovce s holým zadkem, přičemž nazí cvičenci si v závěru oblékají trikoty vybavené logem Agrofertu. „To je nějaká recese na ty dresy od Alpine Pro?“ píše na facebookových stránkách Médiáře Adam Ondráček.

Koncept vymysleli studenti marketingu Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně Adriána Nezvalová a Jan Pavliš. „Studentům se nedivím, ale tohle vážně podpořili profíci? Český olympijský výbor a Agrofert?“ zajímá v téže diskusi Alenu Novákovou. Ta zároveň míní, že „je to nudný, trapný a hlavně hloupý“. „Tričko se totiž blbě obléká na zadek,“ poukazuje.

Ředitelka divize komunikace Agrofertu Kateřina Kuchařová skutečně prohlásila, že koncept kampaně schválil Český olympijský výbor. Marketingový ředitel výboru Marek Tesař k tomu pro Médiář uvedl: „Kampaň Agrofertu je kompletně v jeho gesci. Nám se líbil koncept, kdy do procesu byli přizváni studenti a přišli s neotřelými nápady a pohledem. Výsledek je velmi odvážný, s čímž se váže i adekvátní potenciál pro virální šíření v digitálním světě. Konečně je to nadsázka. To chápou i samotní sportovci, s nimiž byl záměr komunikován a neuráží je. Podobný případ najdete v zahraničí, kdy v Paříži pobíhal nahý tyčkař.“ 

[Zmíněným sportovcem byl francouzský vicemistr světa ve skoku o tyči z roku 2007 Romain Mesnil, jehož sponzorovala firma Nike, ale v roce 2008 ukončila sponzorskou smlouvu. Mesnil proto uspořádal v roce 2009 happening, při němž se proběhl Paříží se skokanskou tyčí nahý, aby získal mediální pozornost a našel nového sponzora, pozn. red.] 

Ani Alpine Pro oficiálně proti kampani Agrofertu nic nenamítá. „Pro české olympioniky dodáváme a vyrábíme oficiální oblečení již počtvrté, a díky této dlouhodobé spolupráci věříme, že jsou s kolekcí spokojeni. Na jejím vývoji pracujeme více než dva roky. Důkazem toho jsou i různá ocenění, která jsme již získali. Jsme přesvědčeni, že svérázný styl komunikační kampaně Agrofertu není mířen proti nám a naší práci,“ sdělila Médiáři marketingová a PR manažerka Alpine Pro Jana Kožíšková.

Dodejme, že i oděvní firma je za svou aktuální olympijskou kolekci kritizována. Konkrétně třeba v květnové anketě serveru OnaDnes.cz (který shodou okolností prostřednictvím vydavatelství Mafra patří Agrofertu) jednoznačně převládaly hlasy těch, jimž se současný úbor českých olympioniků nelíbí. Redakce sama pak kolekci vytýkala, že nedokáže propojit atletické oblečení s moderními střihy.