Na českém trhu je od prosince česká videobanka Recvideo.cz, provozuje ji pražské studio Leontynka Davida Vozdeckého. Aktuálně nabízí tisícovku klipů, které prodává za 499 Kč (19 eur) za kus. Průměrně mají stopáž 2 až 4 minuty. „Denně videobanku aktualizujeme o nové záběry politiků, umělců, budov, měst, ale třeba i o stroje určené na těžbu uhlí,“ láká Vozdecký.

Amazon začal v Evropě prodávat jídlo přes web

Amazon Fresh rozjel online prodej potravin v Londýně a Berlíně. Na Černém Mostě otevřelo Bistrawveg. Fruitisimo točí vodu přes polodrahokamy. Tesco nabídne sushi.

Amazon Fresh startuje v Berlíně a Londýně

Amazon Fresh zatím dodává jen v Londýně a v Berlíně

AmazonFresh zatím dodává jen v Londýně a v Berlíně

To, o čem se dlouho spekulovalo, se začalo dít. Obří americký e-shop Amazon začal s online prodejem potravin pod názvem Amazon Fresh. Na stránkách zatím nabízí 5.000 položek, které dodává zatím jen v Berlíně a v centrálních a východních částech Londýna, s dovozem do jednoho dne. Amazon si klade za cíl stát se silným maloobchodníkem na britském trhu s potravinami, ve stejném segmentu s online prodejem má soupeře například v Tesku, Sainsbury’s nebo Asdě.

Webové stránky služby AmazonFresh

Webové stránky služby AmazonFresh

O rozšíření této služby se momentálně mluví jen ve stejných zemích, za Německo konkrétně v Porúří a Frankfurtu nad Mohanem. „Zahajujeme komplexní nabídku v omezeném prostoru a dopřejeme si čas na to zdokonalit a zlepšit naše služby,“ komentoval Ajay Kavan, viceprezident Amazon Fresh. Pro prémiové klienty v Británii, kteří za rozšířené služby platí ročně 79 liber, navíc extra inkasuje měsíčně 6,99 liber jako poplatek za dodávky rychloobrátkového zboží. Poplatkům se nevyhnou ani němečtí zákazníci, kteří mají ale výhodnější přirážku – platí se 6,99 eur za dodávku do hodiny.

Dlouho se o tom spekulovalo a konečně je to tady. Amazon se zjevně velmi pečlivě připravoval. Promyšlený systém poplatků za expresní dodávky, žádné narychlo nastřelené ‚zadarmo‘. Amazon e-commerce nepochybně rozumí a narozdíl od některých našich ‚e-shopistů‘ směřuje k dlouhodobě udržitelnému ziskovému podnikání.
Barbora Krásná (Blue Events)

Amazon využívám na nákupy knížek a už jsem vyzkoušel také boty a vždy jsem byl velmi spokojený. Nepochybuji o tom, že nově zavedená služba bude na podobně kvalitní úrovni. Otázka ale je, jestli se podaří Amazonu v této kategorii konkurovat cenou. Logistika u potravin je prostě úplně jiná než třeba u zmíněných knížek. Jde o trvanlivost, skladovací požadavky a tak dále.
Martin Boček

No vida, jde to i bez slov ‚zdarma‘ a ‚komplexu dílčích kroků‘.
Václav Loubek

Na letišti Václava Havla je nový Mattoni bar

Nový Mattoni bar se otevřel na terminálu 1

Nový Mattoni bar se otevřel na terminálu 1

Ve čtvrtek 15. června se v nově zrekonstruovaném terminálu 1 na pražském letišti Václava Havla slavnostně otevřel Mattoni bar. Místo je rozdělené do tří zón tak, aby vyhovovalo všem typům zákazníků – zóny barové s deseti místy pro rychlé posezení a klidné kavárenské pro 20 lidí. V poslední zóně s kapacitou 20 lidí pojmenované „Legendary wall“ se nachází stěna s polaroidovými fotografiemi, která se do budoucna zaplní snímky známých i neznámých osobností, které Mattoni bar navštívily.

Bar je otevřený každý den od 6 do 22 hodin

Bar je otevřený každý den od 6 do 22 hodin

Bar je otevřený 7 dní v týdnu od 6 do 22 hodin. Karlovarské minerální vody, kterým Mattoni patří, spolupracují v rámci letiště Václava Havla dlouhodobě. V říjnu 2015 se společnost podílela na instalaci občerstvovacích automatů Very Goodies, které cestujícím nabízejí vedle klasických přírodních minerálních vod také multifunkční výdejní systém ve futuristickém designu.

Na Černém mostě otevřelo raw bistro

Raw zákusky a jídla z nového Bistrawveg na Černém Mostě

Raw zákusky a jídla z nového Bistrawveg na Černém Mostě

Minulý týden se v Centru Černý Most otevřely hned dvě nové prodejny – „tuzexová“ kosmetika Pupa a výrobce kožených tašek Piquadrio. Obchodní dům se ale v inovacích a rozšiřování portfolia nezastavil ani tento týden, ve stravovací zóně tam nově najdeme tepelně neupravované pokrmy v novém Bistrawveg. Toto bistro je první pobočkou české firmy, přívržencům alternativního způsobu stravování nabídne v menu polévky, zeleninové špagety, tortilly, zeleninové a ovocné šťávy nebo dezerty. Syrové pokrmy vyrábí z čerstvých surovin rostlinného původu (ovoce, zelenina, bylinky, klíčky, oříšky, semínka) od zemědělců, kteří dbají na ekologické pěstování. Potraviny nejsou skladovány, ale určeny k okamžitému zpracování, aby se k zákazníkovi dostaly co nejvíc čerstvé. Pokrmy mají být bohaté na živiny, enzymy, minerály a vitamíny a nemají obsahovat chemické konzervanty ani jiná aditiva, živočišné tuky, laktózu, lepek nebo rafinované cukry. Při přípravě občerstvení se nevyužívá pečení, dušení, smažení či vaření, úprava probíhá za syrova, maximálně do teploty 42 °C.

BistRAWveg se nachází ve třetím patře obchodního centra, naproti fitness zóně

BistRAWveg se nachází ve třetím patře obchodního centra, naproti fitness zóně

Bistro se nachází ve třetím patře Centra Černý Most, naproti fitness centru.

Raw je další gastronomický hit, který se v Praze houfně šíří, tak nemůže chybět ani na Černém Mostě. Jen mě fascinuje schizofrenie zákazníků této občerstvovny – kombinace zájmu o ekologické zemědělství a ochoty dojíždět za ‚raw‘ autem, postávat v nekonečných kolonách okolo Černého Mostu a ničit ekosystém spoluobčanů.
Barbora Krásná (Blue Events)

Vždy, když slyším o ‚nových trendech ve stravování‘, vzpomenu si na film od Woodyho Allena, kde říká ‚no a představte si, že dříve si lidé mysleli, že šlehačka a smažený řízek jsou nezdravá jídla‘.
Martin Boček

Tohle je pro mě osobně rozdíl mezi marketingem a leštěným prdem, pardon, harmonizovanou vodou. Narozdíl od vody, která je pořád voda bez ohledu na to, přes kolik polodrahokamů proteče, je prostě raw potrava alternativou i pro nás masožrouty, co za nejlepší možnou snídani považují medium rare steak. A vzhledem k cílovce ócéčka myslím nehrozí ani to, co mě provází při všech pokusech zajít do vege- či raw- restaurací, že se tam prostě cítím jako vetřelec.
Václav Loubek

Fruitisimo nahradil Vittel vlastní „harmonizovanou vodou“

Nová voda harmonizovaná polodrahokamy

Nová voda harmonizovaná polodrahokamy

Minulý týden síť ovocných barů Fruitisimo uzavřela dohodu s benzínkami Shell a na první z nich otevřela svůj bar. V úterý 14. června ohlásila další novinku, začíná prodávat vlastní balenou vodu harmonizovanou drahými kameny. Dosud byl takový typ vody nabízen hlavně ezoterickými portály, Fruitisimo bude jako první maloobchodník takový produkt nabízet také. Voda pochází z jihočeského Pootaví a během stáčení protéká přes krystaly ametystu a křišťálu, které údajně vodě přinášejí pozitivní vlastnosti. Podle společnosti se pití vody harmonizované ametystem hodí, když člověk potřebuje zklidnit svou mysl a podpořit logické rozhodování, vhodné je i k léčbě hrtanu, mandlí a podpoře imunitního systému. Křišťál prý pomáhá sebezdokonalování, zdravotně dobře působí na štítnou žlázu, srdce, zažívací ústrojí či bolest hlavy. Oficiální studie, která by ale tyto blahodárné účinky polodrahokamů potvrzovala z medicínského hlediska, neexistuje. Láhev vody 0,6 l stojí ve Fruitisimu 39 Kč. „Uvedením naší vlastní vody jsme nahradili dražší vodu Vittel, která byla v nabídce doposud. Naším cílem je podávat zákazníkům produkty prospěšné pro jejich zdraví, mezi tyto produkty se řadí též přírodní pramenitá voda,“ zdůvodňuje novinku v prodeji marketingová manažerka Fruitisima Veronika Horská. „Voda pochází z pramene v jihočeském Pootaví a při stáčení je filtrována přes minerály ametyst a křišťál, o kterých se traduje, že mají pozitivní vlastnosti, které popisujeme na našich webových stránkách. Na žádných materiálech určených zákazníkům však netvrdíme, že Fruitisimo voda má léčivé účinky,“ dodává Horská. „Harmonizovanou vodu nepovažujeme za ezoterický produkt. Do budoucna plánujeme i nadále zařazovat do sortimentu zdravé produkty např. s obsahem tzv. superpotravin jako jsou chia semínka, goji berry či avokádo, které již nyní najdete v našich sezónních produktech. Zákazníky jsou superpotraviny velmi žádané, “ odpověděla Veronika Horská na otázku Médiáře o zařazení nového produktu do nabídky a případném následujícím podobném sortimentu do budoucna.

Skvělá zpráva. Pevně věřím, že se pití této vody pozitivně projeví na našich občanech už u dalších voleb.
Barbora Krásná (Blue Events)

To je jako když nejmenovaná společnost inzeruje, že ve sprchovém gelu je přítomná mořská řasa, která působí blahodárně na pleť. O tom, že ale mořskou řasu viděl tento gel pouze z okna rychlíku, se už v reklamě nemluví.
Martin Boček

LOL! Že to je apríl? Není? Tak to musí být IQ test spotřebitelů. Obávám se, že mnozí z nich selžou. Jasně, sebevětší blbost má své místo na trhu. Úplně si vybavuju scénu z geniální francouzské komedie Co jsme komu udělali?, kdy jeden ze zeťáků vymýšlí, jak prorazit na trhu s bio-košer produkty. Když mu bankéř spočítá velikost cílovky, tak mu poněkud poklesne brada. Jenže tam to zachránil jeho švagr s dobrými kontakty na mnohem početnější arabskou komunitu. Už sama balená voda je natahování spotřebitele asi stokrát vyšší cenou, než stojí stejně kvalitní kohoutková, tohle už je prostě chucpe. I za 39 vočí, byť na začátku jsem tipoval, že to bude stát tak dvě kila….
Václav Loubek

SodaStream uvedla edici vody do kabelky

SodaStream lahev by Andrea Verešová

SodaStream lahev by Andrea Verešová

Společnost SodaStream uvedla na český trh limitovanou kolekci dámských lahví do kabelek, která byla navržena ve spolupráci s modelkou Andreou Verešovou. Ta je už delší dobu ambasadorkou značky perlivé vody pro Česko a přímo její podpis je možné na nové lahvi najít. Podle Verešové je pro ženy dnes kromě pití, důležitý i vzhled lahve, ze které pijeme. „Pitný režim je pro mě nesmírně důležitý, ale jako každá žena si kromě obsahu potrpím i na obal. Proto mě nabídka na spolupráci při návrhu nové lahve SodaStream do kabelky nesmírně potěšila. Konečně je na trhu láhev, která je praktická, ekologická a přitom působí doslova jako módní doplněk,“ říká Andrea Verešová.

Verešová s návrhem designu nové lahve pomáhala, umístěný je na ní její podpis

Verešová s návrhem designu nové lahve pomáhala, umístěný je na ní její podpis

Kromě láhve „SodaStream by Andrea“ s ženským motivem a nerezovým uzávěrem i dnem bude v prodeji také ekonomické dvojbalení lahví 0,5l s označením SodaStream Grass. „Jsme hrdí na to, že jsme v rámci tak úspěšné nadnárodní společnosti, jakou je SodaStream, dostali prostor pro vytvoření designu vlastního lokálního produktu,“ říká o lahvích, které jsou výsledkem práce českých designérů Zdeněk Zahrádka, manažer značky SodaStream pro český trh. Kromě limitované edice představila SodaStream také nový přístroj Power, který perlivou vodu vytvoří automaticky, bez nutnosti šroubovat láhev a ve třech různých režimech perlivosti za zhruba 5000 kč. Celé balení obsahuje vše potřebné pro okamžité zahájení výroby domácí perlivé vody, tedy samotný výrobník s napájecím adaptérem, speciální nápojovou tlakovou lahev a bombičku s náplní potravinářského CO2 plynu až na 80 litrů perlivé vody.

Zajímavý nápad! Jen si uživatelky musí dát pozor, aby do sebe v letním horku místo vody od Verešové náhodou nekoply toaletní vodu, třeba od Calvina Kleina. Aby si ty krásné lahvičky nepopletly.
Barbora Krásná (Blue Events)

Oxid uhličitý (bublinky) zvyšují tvorbu moči a takováto voda může tedy paradoxně dehydrovat organismus.
Martin Boček

Ipsos založil centrum mystery shoppingu

Začátkem června vzniklo v Praze v sídle Ipsosu Mystery Shopping Global Support Centre. Globální firma Ipsos, jež zajišťuje komplexní služby a konzultace v oblasti průzkumu trhu a veřejného mínění, si českou centrálu vybrala jako svého firemního lídra mystery shoppingu. Úkolem centra bude zajišťovat metodickou podporu s mystery shopping projekty 87 světovým pobočkám Ipsosu. „Centrála Ipsosu dlouhodobě sledovala mimořádné úspěchy českého týmu na poli mystery shoppingu, který stále přicházel s mnoha zajímavými inovacemi, a na konci loňského roku se Ipsos rozhodl pověřit ČR vybudováním centra pro celý svět, je to pro nás opravdu velké ocenění“, říká Radek Jalůvka, CEO, Ipsos Central Europe. Česko v posledních letech prošlo v mystery shoppingu revolucí. V roce 2015 Ipsos uskutečnil celkem 52.000 mystery shoppingů/callů, což znamená proti roku 2014 nárůst o 40%. Nejčastějšími zadavateli mystery projektů jsou u nás firmy ze sektoru finance, telco, retail, automotive, čerpací stanice ale i z dalších sektorů služeb. Lze říci, že prakticky všichni lídři trhu v těchto odvětvích využívají mystery projekty stále intenzivněji. Mezi velké mezinárodní klienty Ipsosu patří třeba Google, Apple, ExxonMobil, Daimler a Škoda Auto. „Hlavní úkol našeho týmu je velmi jednoduchý a byznysový – pomáhat zahraničním Ipsos pobočkám, aby byly úspěšnější v oblasti mystery shoppingu a zároveň zajistit jednotnou úroveň kvality výstupů ve všech zemích. A to je velká výzva, ať z důvodů geografických či kulturních. Vedle harmonizace metodik v rámci Ipsosu nebo aplikace nejnovějších trendů zastřešujeme správu online platformy pro sběr dat,“ uvádí Martin Potužák, Ipsos Global Support Centre Director, a dodává, „zkušenosti z Čech a Slovenska potvrzují, že jedním ze základních pilířů úspěchu na poli mystery shoppingu je vlastní vyškolená síť mystery shopperů, proto nyní vybraným pobočkám Ipsosu pomáháme stavět nebo ještě zlepšovat lokální sítě mystery shopperů, které mohou být řízeny, pokud to dává ekonomický i praktický smysl, i přímo z Prahy.“

Na první pohled velmi logický tah. Mystery shopping je velmi konkurenční a tudíž nízkomaržový byznys. Dá se dělat jen při důsledné kontrole nákladů – a to v levném Česku se slabou lokální měnou momentálně jde. Při hlubší znalosti problému se to ale jeví komplikovaněji. Český tým dosáhl zjevně velkého úspěchu, když se mu podařilo přesvědčit pařížskou centrálu a vybudovat takové mezinárodní kompetenční centrum. Skupina Ipsos ještě nedávno nepatřila k významným hráčům na globální scéně mystery shoppingu a Češi to změnili nebo se o to alespoň aktivně snaží.
Barbora Krásná (Blue Events)

Český Ipsos jede na všech frontách a jsem rád, že dělá České republice dobré jméno v byznysu.
Václav Loubek

Kávová revoluce v CrossCafe

Nově kavárenský řetězec investoval do pákových kávovarů, které vyhoví náročným zákazníkům

Nově kavárenský řetězec investoval do pákových kávovarů, které vyhoví náročným zákazníkům

CrossCafe uvádí, že vzhledem k rostoucím nárokům konzumentů opouští stávající technologie pro přípravu kávy a investuje do nákupu pákových kávovarů, dále se také řetězec rozhodl pro změnu kávové směsi. Češi prý dříve pili především ranní kávu, která je 1:1 v poměru s mlékem. 1:1 kávy s mlékem. V posledních letech rostla i skupina zákazníků, kteří si rádi dají kávu „po italsku“ a zajímají se o kvalitu toho, co pijí. Podle CrossCafe na českých kavárnících závisí, jak tyto dvě kultury sloučí a jak nabídku kávy ve svých kavárnách uzpůsobí poptávce. „Velkou výzvou na českém kavárenském trhu je příprava oblíbeného espressa americana, což je jednoduše řečeno espresso, neboli pikolo, prodloužené různým množstvím horké vody. Otázky se týkají způsobu přípravy. Existují hned tři postupy, které ovlivňují výslednou chuť nápoje. Nejrozšířenější je ten, kdy se káva namele nahrubo, aby byla doba extrakce stále do 30 vteřin a nelouhovaly se nezdravé látky. Výsledkem je pěkná crema na nápoji, ale nedostatečně vylouhované aromatické látky. Výsledná chuť je relativně silná se stopami třísloviny a dřevitosti. Druhý způsob přípravy je ten, kdy připravíme klasické espresso/pikolo, které prodloužíme čistou horkou vodou. Buď servírujeme pikolo a vedle horkou vodu k dolití dle libosti, nebo nápoj rovnou o čistou horkou vodu doplníme. Výsledkem obou dvou způsobů přípravy je nápoj na cremu chudší, ale má příjemnou čistou chuť kávy. Po ochutnání mnoha a mnoha šálku jsme nakonec zvolili cestu druhou, cestu čisté příjemné chuti,“ dodává šéfbarista CrossCafe Petr Korbel. Na větší kvalitu kávy se řetězec zaměřil nákupem pákových kávovarů (předtím vařil v superautomatických kávovarech) od značky Faema. Do této inovace investuje CrossCafe 10 milionů a bezplatně poskytne kávovary všem svým franchisantům. Kromě kávovarů používají kavárny novou kávovou směs složenou ze 70 % z arabicy a 30 % z robusty. „Inovace jsou klíčem k úspěchu. Za devět let, co jsme na trhu, se kávová kultura v České republice značně změnila. Jsme náročnější a informovanější. Cítili jsme, že bez nové technologie se dál neposuneme. Proto jsme si po pečlivém výběru dodavatelů zvolili italského výrobce kávovarů a vyhlášenou italskou pražírnu kávy se 130 letou historií. Kromě investice do pořízení kávovarů je se změnou spojeno také dokonalé proškolení personálu,“ vysvětluje Luboš Martínek, ředitel společnosti CrossCafe Original.

A zase kafe. Navrhuji tento souhrn přejmenovat na Kávové noviny.
Barbora Krásná (Blue events)

CrossCafe je ambiciózní česká firma, která se v tomto vysoce konkurenčním prostředí prosadila a patří k našim největším franchisorům. Je dobře, že inovuje a přináší nové produkty. Jejich káva a další nabídka jsou určitě srovnatelné z notoricky známějšími světovými značkami.
Monika Hrubalová

Pamatuji doby, kdy ráno nebylo kam si jít dát kávu a o snídani ani nemluvě. Podle mého názoru je dnes kvalita kaváren obecně u nás a nejen z pohledu kávy na vysoké úrovni.
Martin Boček

Kávová kultura se sice posunula, ale asi to nebude úplně zásluha řetězců, ale spíš menších autentických kaváren. A stejně furt slýchám někoho dávat si expreso (případně to pikolo, co prý neexistuje) a k tomu krosant.
Václav Loubek

Jim Beam mění design portfolia

Třetí největší světová výrobce destilátů mění design a etikety

Třetí největší světová výrobce destilátů mění design a etikety

Od poloviny letošního roku mění třetí největší světový výrobce destilátů Beam Suntory design všech Jim Beamů ze svého portfolia. Na 100 světových trzích se tak známý bourbon představí v nových lahvích a baleních. Podle společnosti je teď design odvážnější, s graficky čistšími popisky, portréty mistrů palírny a tradičním růžicovým logem. Lahve nově mají hranatější tvar a etiketa je z kvalitnějšího matného papíru, což podle prezidenta Beam Suntory Alberta Baladiho více reflektuje prémiovost destilátu. „Je to další milník v historii mé rodiny,“ komentoval novinku Fred Noe, mistr palírny Jim Beam, který je zástupcem již sedmé generace rodiny Beamů. Noe je zároveň autorem novinky, která na český trh právě vstoupila – Jim Beam Double Oak, který zraje ve dvou sudech z amerického dubu.

‚Tohle není Jim Beam‘, doufám, že pouze z hlediska lahve, a že jinak obsah zůstává nezměněný.
Martin Boček

Somat myje bez fosfátů

Nová řada Somatu myje bez fosfátu, nahradila je kyselina citrónová

Nová řada Somatu myje bez fosfátu, nahradila je kyselina citrónová

Evropská Unie od 1. ledna 2017 nařídila omezení fosfátů v prostředcích do myček. Firma Henkel, která prodává mycí prostředky Somat, stahuje ze svých prostředků fosfáty s předstihem během června. Místo fosfátů byl ve všech tabletách a prášcích zvýšen obsah kyseliny citrónové. „Fosfáty byly doposud klíčovou ingrediencí u většiny přípravků do myček, protože zvyšovaly jejich účinnost při mycím procesu. Avšak fosfáty mohou způsobit zvýšení výskytu vodních řas, neboť jsou hlavní složkou jejich potravy a tím mohou vést k nárůstu znečištění vody. Proto nová generace prostředků na mytí nádobí v myčkách Somat přichází s bezfosfátovou recepturou,“ říká k nové řadě na mytí Jana Očadlíková, manažerka marketingu Henkel Česko. Nová bezfosfátová řada Somat se v Čechách představila prostřednictvím TV spotů, které běží na stanicích TV Prima a budou střídavě vysílány v průběhu léta a podzimu. TV spot z dílny TBWA byl připraven pro region střední a východní Evropy, pro ČR ho upravila agentura Hullabaloo. POS materiály budou zaměřeny na prezentaci hlavního sdělení – 100% účinnost, 0 % fosfátů. Aktivity značky Somat podpoří i edukativní „how to“ videa na sociálních sítích. Somat letos zahajuje i spolupráci s bloggerkami z kategorie Food. Pro novou řadu Somat bez fosfátů byly pořízeny i nové imageové fotografie v kuchyních Kika Letňany. Autorem fotografií je fotograf Vojtěch Vlk.

Ahold mění formy za krabičky

Jedna z osmi krabiček Curver, kterou Albert nabízí v nové kampani

Jedna z osmi krabiček Curver, kterou Albert nabízí v nové kampani

Albert mění věrnostní kampaň, kterou odstartoval na začátku března. Do konce května se za body daly za výhodné ceny pořídit nádoby  na pečení a vaření Berndes, od 15. června nabízí prodejny Albert svačinové krabičky Curver. V nabídce je 8 typů krabiček, které mohou zákazníci získat za podobných podmínek, jako nádobí v minulém období. Za každý nákup nad 200 Kč dostane zákazník jeden bod, za 20 nasbíraných bodů dostane 95% slevu na krabičku, kterou si vybere. Za box o objemu 5,2 litru není nutné nic doplácet. Body lze sbírat od 15. června do 16. srpna, poslední možnost je uplatnit bude 30. srpna. 

Po pánvích, jídelních soupravách, sklenicích a pečících formách přichází svačinové krabičky. Možná lacinější, ale podle mě vděčnější pro uplatnění v každé domácnosti, takže za mě určitě vítaná změna. Jsem jen zvědavá, kdy s podobnou nabídkou přijde i konkurence. Doteď souběžně s Aholdem ‚peklo v nejlepší formě‘ i Penny.
Barbora Krásná (Blue Events)

Věrnostní programy ještě nejsou zdaleka vytěžené. Budoucnost je ve větším zacílení kampaněmi dané znalostí zákazníka a přizpůsobením nabídky na míru.
Martin Boček

Tesco se chystá na Den sushi

Na sobotu 18. června připadá Mezinárodní den sushi, Tesco v rámci této akce informuje, že v jeho sortimentu najdou zákazníci veškeré pomůcky a potraviny, které jsou na přípravu japonského populárního jídla potřebné – od lososa, přes nakládaný zázvor, rýžový ocet až po sušené mořské řasy. Kromě této možnosti nákupu v obchodě spouští Tesco poradnu s Janem Hajným, šéfkuchařem stránek tescorecepty.cz, který na otázky týkající se sushi odpovídá. Na těchto stránkách je možné inspirovat se různými recepty na sushi. 

Kromě této události Tesco zveřejnilo výsledky druhého ročníku dobročinného programu „Vy rozhodujete, my pomáháme“, který odstartoval letos v únoru.  Po sečtení všech zákaznických hlasů jsou známy vítězové ve všech devadesáti regionech po celé České republice. Zákazníci nejvíce ocenili projekty zaměřené na děti a hendikepované. Právě projekty zaměřené na děti získaly z celé částky největší díl, a to celých 810 000 korun. Dobročinný program společnosti Tesco „Vy rozhodujete, my pomáháme“ rozdělí neziskovým a příspěvkovým organizacím celkem 2 700 000 korun. O vítězích rozhodli svými více než 3,6 miliony hlasů zákazníci Tesco. součástí odborné komise, která vybrala do finálního hlasování 266 projektů. „Oproti loňsku jsme zaznamenali značný nárůst počtu přihlášek ze strany neziskových organizací v jednotlivých regionech,” vysvětluje Klára Šplíchalová, ředitelka Fóra dárců, které je odborným garantem projektu. 

Personálie

Avion Shopping Park Ostrava má nového ředitele

Novým ředitelem největšího severomoravského obchodního centra je Tomáš Míček

Novým ředitelem největšího severomoravského obchodního centra je Tomáš Míček

Tomáš Míček přechází do funkce Centre Manager nákupního centra Avion Shoppin Park Ostrava z pozice Operations Manager, kterou zastával tamtéž od roku 2011. Zde byl zodpovědný především za technickou správu nákupního centra. Do společnosti Ikea Centres, která spravuje nákupní centra Avion však přišel již v roce 2009 ze společnosti Tesco, kde působil na nejrůznějších pozicích v letech 2005 – 2009. Ve své pozici bude Míček zodpovědný za komplexní řízení nákupního centra, naplňování jeho obchodních cílů a rozvíjení vztahů s klíčovými nájemci a ostatními partnery.

Pivovar Starobrno řídí Koucký

Ondřej Koucký je novým ředitele Starobrna

Ondřej Koucký je novým ředitele Starobrna

Ke 13. červnu změnil pivovar Starobrno ředitele, nově na tuto pozici nastoupil Ondřej Koucký. Ten do této doby pracoval také ve skupině Heineken, která Starobrno vlastní, ovšem v její pobočce United Breweries Ltd. v indické Mumbai jako manažer kvality piva. Pivovarnictví se Koucký věnuje od studií na střední škole, začínal ve Výzkumném ústavu pivovarském a sladařském, později přešel do Heinekenu. V Indii působil od začátku roku 2014, na tamním trhu zdvojnásobil objem vyprodukovaného piva a uvedl lokálně do prodeje lokálně vyrobeného Heinekenu v plechovkách. Ve Starobrně chce pokračovat v tradici kvalitně vyrobeného piva a zaměří se na rozvoj zaměstnanců pivovaru. 

Hodnocení jako v Reklamní katovně

Oslovujeme přední české odborníky na maloobchod, instore marketing a retail marketing s tím, aby hodnotili novinky v oboru. Kdo tentokrát přispěl?

  • Barbora Krásná - v roce 1991 stála při vzniku výzkumné společnosti Incoma Research, specializované na retail a shopper marketing. Dnes je spolumajitelka společnosti Blue Events, řídí organizaci konferencí Retail Summit, Retal in Detail a Brand Management.
  • Monika Hrubalová – zkušenosti s řízením marketingových a obchodních pozic od roku 1997, více než 10 let pracuje pro obor instore marketingu aktivní účastí v radě POPAI CE, vyučuje obor marketingových komunikací.
  • Martin Boček - 23 let praxe v marketingu a  v marketingovém výzkumu trhu, pracoval ve společnostech ACNielsen, Unilever, Citibank, IPSOS. Věnuje se velmi intenzivně instore problematice a v současné době vede projekt CRS za Global Marketing.
  • Václav Loubek - 15 let v reklamě, dříve šéfredaktor časopisu Sign mediální domu Economia a časopisu Signs & Promotion agentury Events & Promotion. Momentálně působí v marketingu a radí zadavatelům, jak správně pracovat s instore aplikacemi. 

Z aktuálního spotřebního koše

Před sezónou zavařování se bude hodit cukr krystal, kilo je v Tesku za 9,90 Kč. 

Podívejte se další akční ceny a na kompletní spotřební koš z Albertu, Billy, Globusu, Kauflandu a Teska

Zpravodajství z retailu a spotřební koš podporuje společnost Global Marketing a její nový projekt

Distribuce POS