Dvě dekády existující titul The Prague Post pro anglicky mluvící vydávaný v českém hlavním městě přestává produkovat svou tištěnou týdenní verzi a bude vycházet už jen na webu a pro digitální přenosné platformy Kindle, iPad a chytré mobilní telefony. Noviny existují od roku 1991.
„Po 22 letech působení na poli tištěných a elektronických médií jsme připraveni vyslyšet požadavky a přání našich čtenářů a posouváme The Prague Post na plně digitální bázi,“ sdělil vydavatel novin Monroe Luther.
Digitální platformy a jejich rozvoj po celém světě podle něj „nabízí nové možnosti a obchodní příležitosti, které nebyly dosažitelné tištěnou verzí“.
Vydávání novin není pro Luthera v posledních letech ziskový byznys - za rok 2011, z něhož jsou veřejně k dispozici nejnovější data, utržil kolem 14 milionů Kč a skončil v provozní ztrátě téměř 4 miliony, totéž rok předtím.
Podle informací vydavatele dnes The Prague Post týdně distribuuje 17.000 výtisků, 73 % přitom jde předplatitelům a hromadným odběratelům, 9 % tvoří elektronické předplatné (Kindle, ePost).
Luther vlastní ve vydavatelské firmě přes 90 %, zbylé minoritní podíly drží Lisa Lauren Frankenberg a Peter Kent Hawryluk.