Médiář.cz - Média, reklama, marketing, mobilní aplikace a slevové servery

reklama
 
 

Až zavolá máma, co se jí to stalo s Facebookem

 
 

I český Twitter minulý týden ovládly hashtagy související s „protipirátskými zákony“ #sopa, #pipa, #anonymous a nově #acta. O těch už ale bylo řečeno mnoho. Podívejme se na další dění dle Klábosení: často česká twitterovská komunita zmiňovala i horkou novinku týkající se Facebooku – Facebook Timeline. Řadě lidí se zdá nepřehledná a matoucí. Změna zobrazení feedu je podle uživatelů vždycky tak trochu fail.

Abychom se ještě vrátili k té společensky významné části článku, legislativě SOPA – na tomto odkazu můžete případně vyjádřit svůj protest umístěním banneru přímo na vlastní Timeline.

Co je to Facebook Timeline, tu už psala kolegyně Petra Větrovská – a jasně také vyjádřila svůj názor na tuhle inovaci – ne moc pozitivní.

Není to ale nic nového. Třeba v roce 2006 vyvolalo ohromnou bouři nevole zavedení newsfeedu – tedy toho souhrnu aktivity přátel, který dnes tak důvěrně známe a který my, jako marketéři, využíváme jako jedinou cestu, jak se ukázat našim fanouškům. Ti totiž (jak známo) na komerční Facebook stránky prakticky nechodí.

Předtím totiž žádný newsfeed nebyl – lidé měli profily a na ty se jejich přátelé chodili cíleně dívat. Nový způsob agregace dat je zaskočil. Před nedávnem to mohla způsobit nová možnost “zobrazit přátelství” některých dvou kamarádů. Jako že můžu najít, kdy a jak se seznámili, na jakých akcích oba byli, na jakých fotkách spolu jsou? Strašidelné!

Pokud jde o odpor k samotné Timeline, není se čemu divit – každá změna rozhraní nebo zobrazování informací ze strany Facebooku vyvolává zděšení a vzápětí přizpůsobení uživatelů. Však to znáte sami – jak dlouho jste na Facebooku? Projděte se osmi roky vývoje téhle služby – třeba na Quoře. Takhle se rozhraní Facebooku historicky vyvíjelo, co z toho si pamatujete a co z toho se vám líbilo?

Timeline je vlastně ještě docela malé “zlo”. Za prvé je vizuálně povedená – a zvlášť u kreativců vypadá zatraceně dobře. Za druhé na profilech lidí netrávíme vlastně skoro žádný čas – newsfeed je newsfeed. No a taky se zdá, že převedení účtu na Timeline lidi tolik nezaskočí, ve srovnání se změnami, které proběhly vždy zčistajasna.

Nepříjemným překvapením může být pro ty, kdo odkliknou každé varování bez čtení. Třeba vaše máma.

Na článku spolupracoval Matouš Hutník.

 
 
 
reklama

Nejčtenější za týden

reklama

Denní zpravodaj e-mailem

Čtěte nás na sociálních sítích

Na Twitteru sledujte telegrafické zprávy
a odkazy na všechny naše články.



Na Facebooku sledujte delší komentáře,
fotografie a odkazy na vybrané články.

 
 

Národní galerie reklamy

 
další kampaně