Televize Prima představila v podzemí pražské Kolbenky podzimní program. Má Chalupáře, Pevnost Boyard i Zdeňka Trošku. Tiskovku moderoval Zdeněk Pohlreich.

Babišova Mafra rozšíří svůj televizní byznys, ve spojení s Impulsem

Manažeři uvažují vedle placených deníků MF Dnes a LN, grátis Metra a 5plus2, webu iDnes.cz, televize a rádia ještě založit nový časopis.

Štěpán Košík. Foto: Vojta Herout

Štěpán Košík. Foto: Vojta Herout

Mediální skupina Mafra spadající pod Agrofert Andreje Babiše (zároveň ministra financí a šéfa vládního hnutí ANO), se chystá rozšířit svůj televizní byznys, a to na jednom ze tří kanálů své hudební televize Óčko. Óčko Gold, vysílající od loňského června celoplošně v multiplexu 3, se má z proudu klipů postupně změnit v atraktivnější program nejen s hudbou, ale nově se zpravodajskými vstupy z portálu iDnes.cz a také s podporou tváří rádia Impuls, nejposlouchanější tuzemské rozhlasové stanice.

V rozhovoru s Médiářem to řekl předseda představenstva Mafry Štěpán Košík. „Ne že bychom stavěli obří televizi na zelené louce, chceme si osahat nové možnosti v rámci dosavadních provozních nákladů,“ podotkl. Pilotní část projektu má startovat v nejbližších týdnech. Nový tvar bude nejdřív zasazen do odpoledního vysílání Óčka Gold, později se má rozšiřovat do dalších částí dne.

Mafra tak hodlá nově propojit prakticky všechna média, která Babiš nedávno nabyl – za Mafru do projektu vstupuje televize a web, z firmy Londa rádio. Místo koupě televize Nova, o níž se v souvislosti s Babišovým mediálním podnikáním opakovaně spekuluje, tak Mafra – aspoň zatím – volí úspornější cestu budování vlastní televize na základech vlastních nikových kanálů (Óčko Gold má na tuzemském publiku podíl ani ne půl procenta).

Babišův mediální tým je kompletní

Na přípravě nového programového formátu se podílí za televizi Óčko její generální ředitel Štěpán Wolde, za samotnou Mafru pak její čerstvý šéf strategického rozvoje František Nachtigall, jenž donedávna dělal v konkurenční mediální skupině Jaromíra Soukupa šéfredaktora Týdne, zodpovědného také za dodávku zpravodajství do televize Barrandov. Impuls v projektu manažersky zastupuje šéf rádia Jiří Hrabák.

Hrabák, Nachtigall, Wolde, dále Roman Latuske, zodpovědný za digitální obsah a obchod Mafry, a také Jakub Unger, dosavadní Babišův mediální poradce, který od 1. dubna pracuje v Mafře na pozici ředitele regionálních redakcí deníku Mladá fronta Dnes, bezplatných týdeníků 5plus2 a grátis deníku Metro, přitom tvoří základní manažerský tým médií Andreje Babiše, v čele tohoto týmu stojí zmíněný šéf Mafry Košík.

Ze Slovenska do nejužšího vedení ještě přistupuje Vladimír Mužík, od dubna ve funkci generálního ředitele tamního vydavatelství Ecopress. To Babišovi patří od loňského jara od majitele Economie Zdeňka Bakaly. Firma vydává Hospodárske noviny a několik specializovaných časopisů zaměřených na média a marketing (Stratégie), obchod (Investor), životní styl (Run) či zdraví a zdravotnictví (Sestra, Diabetik). „Úkolem pana Mužíka je předložit v nejbližších měsících vizi rozvoje Ecopressu. Má se zamyslet také nad tím, jestli portfolio odborných časopisů není příliš široce rozkročené,“ uvedl Štěpán Košík. Dá se tak očekávat, že některé ztrátové tituly mohou skončit, podobně jako se to nedávno stalo v segmentu B2B časopisů Bakalovy Economie v Česku.

Uvažuje se o novém časopisu

Babišův mediální tým teď taky rozvažuje, zda na trh neuvést další tištěný titul. Košík přitom mluví o úvahách o regionálním týdeníku nebo o vysokonákladovém časopisu lehčího obsahu. „Nic zatím není rozhodnuto, střednědobou vizi chceme mít hotovu v průběhu druhého kvartálu,“ uvedl šéf Mafry.

Košík dál uvedl, že v Mafře za březen očekává provozní zisk před započtením úroků, daní a odpisů (EBITDA) mezi 25 až 30 miliony Kč, plán na celý rok 2014 je EBITDA ve výši 250 milionů Kč. Loni tento ukazatel činil 209 milionů Kč, Mafra ale podle dřívějšího svého oznámení vykáže za rok 2013 kvůli přechodu na účetní standardy využívané Agrofertem také celkem 896 milionů Kč opravných položek – hlavně kvůli přecenění podílu v První novinové společnosti a dalších finančních investic Mafry, také kvůli odstavení dvou tiskařských linek.

Šéf Mafry přitom tvrdí, že lepšího hospodaření dosáhl zefektivněním provozu – inzertně na tom totiž Mafra za první letošní kvartál 2014 hůř než v roce 2012 a také v roce 2013, kdy ale tisk jako inzertní mediatyp těžil z odlivu peněz z televize Nova, jež minulý rok zavedla agresivní cenovou politiku a tím odpudila řadu inzerentů.

Bez opravných položek by hospodářský výsledek Mafry loni skončil v plusu 15 milionů Kč, tvrdil před měsícem Štěpán Košík. Letošní výsledek vydavatelství dnes odhadl na 50 až 60 milionů Kč. Lepší výsledek než loni přitom podle něj vzejde především z restrukturalizačních opatření.

Zadejte i poštovní adresu, pošleme vám tištěný Médiář zdarma
Přihlásit odběr