Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

Babišovy noviny problém v přehledech tisku v ČT a rozhlasu

Když v přehledech tisku necitujete ze stranických Haló novin, jak to, že citujete z novin ministra Babiše? zajímá poslance KSČM.

Ranní vysílání ČT24 probírá agendu Babišových Lidových novin. Repro: ct24.cz

Ranní vysílání ČT24 probírá agendu Babišových Lidových novin. Repro: ct24.cz

Generální ředitelé České televize a Českého rozhlasu přemýšlejí, jak naložit s novinami vydavatelství Mafra Mladá fronta Dnes a Lidové noviny v rámci pravidelných přehledech denního tisku poté, co Mafru loni koupil Andrej Babiš, jež je zároveň předseda vlastního politického hnutí ANO, ministr financí a 1. místopředseda vlády. Řekli to poslancům na dnešní schůzi sněmovního volebního výboru.

Šéf ČT Petr Dvořák řekl, že společně s ředitelem zpravodajství ČT Zdeňkem Šámalem i kvůli tomu případu diskutují, „nakolik je prezentace denního tisku veřejnou službou a nakolik službou pro jejich vydavatele“. Ujasnit si přístup chce Dvořák stihnout „od nové sezóny“, tedy aby ve vysílání byla znát od podzimu.

Nad novou situací na tiskovém trhu se zamýšlí také Český rozhlas. „Děláme si vlastní analýzy, budeme k tomu muset zaujmout stanovisko,“ řekl ve sněmovně šéf veřejnoprávního rádia Peter Duhan. „Je to pro mě problém, jako pro ředitele veřejnoprávního Českého rozhlasu,“ podotkl.

Téma Babišových novin v přehledech tisku veřejnoprávních médií nadnesl dnes na zasedání výboru komunistický poslanec Vladimír Koníček. Připomněl, že ČT i Český rozhlas nezařazují do přehledů komunistický deník Haló noviny, přičemž rozhlasu to před čtyřmi lety stvrdil posudkem Ústav státu a práva Akademie věd. Argumentoval, že Haló noviny jsou stranický deník, a kvůli tomu v přehledech tisku tedy podle rozhlasového kodexu ani být nemohou. Koníček dnes dovodil, že stejně by se mělo dnes nahlížet i na Babišovy noviny.

Mezi Mafrou a Futurou, vydavatelstvím Haló novin, nicméně z hlediska struktury vlastnictví je jistý rozdíl. Mafru vlastní Babišův Agrofert, s Babišovým politickým hnutím tak Mafra formálně není propojena. Futuru přitom ovládá přímo Komunistická strana Čech a Moravy.