Pro české barvy je letos v Cannes dobojováno. Podívejte, která agentura veze Lvy a kolik jich je.

„Bankovní spoty s duší!“ Česká spořitelna vítězí

Vyrovnaný souboj týdenní katovny nakonec vyhrávají silné příběhy od Young & Rubicam. Nová Octavia ani ceny ADC si nevedou vůbec špatně, další díl o destilování příliš nezaujal.

Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších – samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 10. týden 2017

  1. Young & Rubicam: Když ve vás někdo věří, dokážete víc (59 %)
    značka, klient: Česká spořitelna
  2. Fallon: Třída sama pro sebe (58 %)
    značka: Škoda Octavia, klient: Škoda Auto
  3. United Colours of Awards (56 %)
    značka: ADC Creative Awards, klient: Art Directors Club Czech Republic
  4. Ogilvy & Mather: Život (40 %)
    značka, klient: Allianz
  5. Made by Vaculik Vodka Amundsen: Etter Destillere! (29 %)
    značka: Amundsen Vodka, klient: Stock-Božkov Plzeň

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 8 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1. Místo Palečkových reálné příběhy

Českou spořitelnu po dvou letech opouštějí animovaní Palečkovi. Vystřídá je nový, vážnější koncept Když ve vás někdo věří, dokážete víc, který je postaven na příbězích klientů. Nová kampaň, pod kterou je podepsaná kreativní agentura Young & Rubicam, má emotivní formou představit Českou spořitelnu jako spolehlivou banku, která provází své klienty po celou dobu života. První spot je v televizi a v kinech od 6. března. Vypráví příběh dětského neurologa a terapeuta profesora Václava Vojty. Hlas vpravěče ve spotu o Vojtovi patří Jiřímu Dvořákovi, samotného profesora hraje Daniel Rous.

Osvěžující změna po době temna v zajetí skřítků. Krok správným směrem, krásný příběh, jasné sdělení, které se ale v příběhu trochu ztrácí. Headline funguje. Vadou na kráse je exekuce spotu (krátit, krátit, krátit!) a ušmudlaně patetický voiceover.
Jana Kubištová (Budvar)

Uf. Mám pocit, že kočka Půjčka cestou z bytu skočila na ovladač a zapnula omylem trailer na Schindlerův seznam 2.
Adam Roučka (Saatchi & Saatchi)

Klaním se, tohle je pecka! Má to atmosféru i dotažené řemeslo, v rámci žánru až překvapivá trefa do černého. Dobrá práce.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

Jsem z toho trochu rozpačitej. Hrozně fandím autentickýmu přístupu, ale nemyslím si, že to bude fungovat nějak významně líp než Palečkovi. Zatím to vypadá spíš jako pěkná CSR kampaň s fakt přestřeleným rozpočtem.
Martin Svetlík (Mustard)

Dobře vy!!! Velká banka má nabízet velké příběhy. Posun od maňásků, kteří nic neznamenají, k reálným lidem, kteří mají co říct, mi přijde super. Zlatá šibenice za tento týden.
Ondřej Souček (Luftballon)

Páčili sa mi Palečkovi, páči sa mi aj návrat do seriózna. Hlavná message je ale tak abstraktná, že musí stáť na silných príbehoch, ktoré ju predajú. Ten výkopový za mňa funguje, teším sa na ďalšie.
Tomáš Hrábek (Symbio)

Když ve vás někdo věří, dokážete víc je hezké motto, kéž by tak korespondovalo s realitou poskytováním služeb Spořky. Samotný příběh profesora Václava Vojty je hodně catchy a řadím do kategorie ‚žasnu nad tím, jak jsou někteří lidí superhustý‘, nicméně dokoukat 1:57 dlouhý video se mi stejně úplně nechtělo, takže je dobře, že je kreativa určena pro kino a televize. Celkově má kampaň potenciál, jsem zvědavá, jestli se chytne, já asi cílovka nejsem.
Aneta Benešová (Nestlé)

Bankovní spoty s duší! Dobrá práce a úžasné pro banku.
Grant McKenzie (Plzeňský Prazdroj)

2. Čím láká nová Škoda Octavia

Škoda Auto představuje poslední modernizaci svého nejprodávanějšího modelu Octavia ve třech patnáctisekundových spotech nazvaných Třída sama pro sebe. Tématy spotů jsou prostornost, výkon a bezpečnost.

Skvělý insight, žádné zbytečné řeči – simply clever!
Jana Kubištová (Budvar)

Je to krátký, takže to ani nezačne nudit. Tak proč by ne.
Adam Roučka (Saatchi & Saatchi)

Zvedl bych stopáž a prohloubil příběh, místy to působí trochu zkratkovitě.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

Exekuce se psem: minimální formát, maximální pointa – patnáctka jako z partesu. Zbylé dvě trochu volnější, ale ok. Koncept spíš podpůrnej než nosnej, ale taky se dá. Palec nahoru.
Martin Svetlík (Mustard)

Hmm, moc hezky vystavenej voiceover. Netlačí to na pilu a přitom prodává. Pěkný. Bronzová šibenice za tento týden.
Ondřej Souček (Luftballon)

Tri dobré skratky s jasným napojením na produkt. Tu nie je moc čo vytknúť.
Tomáš Hrábek (Symbio)

Já mám obecně dost ráda auta a reklamy na ně, líbí se mi délka, líbí se mi hudba, nápad mi nepřijde špatný, ale pobavila mě jen kreativa na ‚výkon‘. Čím to je? Od Škodovky bych čekala trošku víc.
Aneta Benešová (Nestlé)

Reklama není nejsilnější částí marketingového mixu Škody. Není to špatné – ale produkt a cena jsou vynikající, tohle jim ale neodpovídá.

Grant McKenzie (Plzeňský Prazdroj)

3. Kdo je kdo? Pomalovaní kreativci v kampani ADC

David Suda, Kateřina Kurťáková a Pavel Flégl pro ADC Creative Awards

David Suda, Kateřina Kurťáková a Pavel Flégl pro ADC Creative Awards

Pozvánku do elitního klubu a status „hlavy pomazané“, to slibuje těm, kdo přihlásí svoji práci a zvítězí, „náborová“ kampaň klubu ADC. Na vizuálech se střídají známí, v minulosti ocenění kreativci. Protagonisty kampaně líčil Make Up Institut Prague. Art direction a grafický design vymysleli Zuzana Kubisová, Martina Vojtěchová a Slávek Šváb, fotila Zuzana Böhnisch. Kameru a režii mají na svědomí Josef Jelínek a Giulio De Blasio.

V kampani účinkují kreativní ředitelé Radouane Hadj Moussa (DDB), Eda Kauba (Havas), Klára Palmer (McCann), David Suda (WMC Grey), Alan Záruba (TV Nova), Pavel Flégl (Bistro), Roman Čihalík (Nydrle), dále producent Tomáš Otradovec (Toaster Pictures), art directorky Hana Gemrotová (Y&R) a Kateřina Kurťáková, fotograf Pavel Hejný, Tomáš Veselý (Senior Art Director agentury Kaspen Jung von Matt) a Giulio De Blasio, režisér a majitel agentury Mustard.

Sympatické, bavím se!
Jana Kubištová (Budvar)

Napsat sem něco špatnýho, automaticky si to poděláte asi u stoosumdesátipětipadesáti kreativců v zemi. Tak jen napíšu, že je to zlatý. A nemusim ani lhát.
Adam Roučka (Saatchi & Saatchi)

Noc, kdy vám nabídli DMT z pozlacené dýmky před Blue Lightem. Ten font by už měl každopádně někdo zakázat.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

Nevidím tam příběh ani názor. Jen natřený lidi a tři vtipný hlášky. Ale neberte mě špatně, dělat reklamu na ceny za reklamu je nejhorší džob na světě a rozhodně bych to neuměl líp.
Martin Svetlík (Mustard)

Kdybych byl Edou Kaubou, tak bych se ptal: ‚Proč zrovna já mam mít tu hubu bronzovou, když mám doma takovej zlatejch sošek, že by se s nima dal vydláždit Václavák?‘ Ale mimo to je tohle nejlepší kampaň na Louskáčky, kterou pamatuju. Dostáváte Stříbrnou šibenici za tento týden.
Ondřej Souček (Luftballon)

Ani jeden full frontal? Tak snáď o rok. Môj. Zo zlata. Pardon.
Tomáš Hrábek (Symbio)

Nápaditý, vtipný a přitom tak jednoduchý. Mě by nahecovali.
Aneta Benešová (Nestlé)

Trochu legrace? Působivé a jedinečné vizuálně? Zneklidňující náhled do podstaty narcisismu? Opravdu se mi to nelíbí, což znamená, že je to ideální pro zamýšlené publikum. Dobrá práce!

Grant McKenzie (Plzeňský Prazdroj)

4. Hlídat si váhu se u Allianz vyplatí

Nová kampaň a také nové životní pojištění od Allianz nese název Život. Zatímco loni vypočítávala Allianz cenu povinného ručení podle najetých kilometrů, letos u životního pojištění zohledňuje zdravotní profil klienta, do něhož se promítají i věci jako kouření či nadváha. Připravena je nejen varianta krátkých i delších spotů, které poběží v ČT a Prima Group během března a dubna, ale například také vizuály s podlahovou grafikou ve vybraných prodejnách Albert. Kreativu kampaně v Ogilvy & Mather zajistili Tomáš Belko, Daniel Kupr a Martina Maňasová, režii mají má na svědomí Martin Přikryl a Michal Nohejl (MODS) a produkce se ujal Filmservice.

Myšlenka dobrá, exekuce matoucí. Spoty strhnou pozornost od sdělení k zamyšlení – cože?! Šanci má ten, kdo zhlédne outdoor (ovšem kdo zhlédne jen outdoor, patrně zůstane zmaten navždy).
Jana Kubištová (Budvar)

Pro nás natvrdlý by to chtělo by vysvětlit, co tím chtěl klient říci. A ideálně ještě v tom spotu, ne až na nějaký rohožce před sámoškou. A to se tomu chlupáčovi s huňáčem pořád nějak nedaří.
Adam Roučka (Saatchi & Saatchi)

Jakmile někdo začne evangelizovat značku skrze přímou řeč (svého času v tom přímo excelovalo RWE), je konec. Tedy děkuji, vystačím si se sponzorákem s cukřenkou.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

Zakázal bych v reklamě rozhovor ‚Ty ještě nemáš produkt XY?‘, kterej se podle mě ve skutečným světě ještě nikdy nikde nestal. Proto ty sponzoráky taky fungujou mnohem líp – nemluví se v nich.
Martin Svetlík (Mustard)

V těhle spotech se vcelku věrně podařilo zachytit práci finančních poradců tzv. šmejdů. Je jim jedno, jestli přesvědčej důchodce nebo mentálně zaostalého člověka. Hlavně prodat. V šatně, v cukrárně. Kdekoliv. Kromě toho to jde, dle mého názoru, mimo cílovku.
Ondřej Souček (Luftballon)

V tomto prípade mám asi problém skôr s produktom, než s reklamou. Ako dokážem, že nefajčím? A ako to vysvetlím môjmu pupku?
Tomáš Hrábek (Symbio)

Tohle mě pobavilo, akorát si říkám – začnou teď tučíci hromadně hubnout, aby mohli mít výhodnější životko?
Aneta Benešová (Nestlé)

Tohle bude fungovat, přináší jednoduchý humor a povědomí o značce, i když je to cynické a kopíruje to mobilní operátory.
Grant McKenzie (Plzeňský Prazdroj)

5. Opět destilujeme, sází Amundsen na jistotu?

Aktuální spot propagující Amundsen vodku opět zastřešuje známé heslo Etter destillere! Tentokrát destilujeme s partou přátel na horské chatě. Kampaň dostala na starost agentura Made by Vaculik Praha. Vše se točí kolem stále křišťálově čisté vodky, reklama zase staví na destilování. Nebo ne tak zcela?

Zkuste udělat něco podobnýho, jako byla ta minulá reklama na etter destillere, to měli lidi rádi. Tak to zkusili. A je to bohužel jenom podobný.
Adam Roučka (Saatchi & Saatchi)

Roztomilé, decentní, skandinávsky přívětivé. Ploché, ale neurazí.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

A pak to natočíme znovu. Dobře, a pak? No, pak to natočíme znovu. A pak? Pak to natočíme znovu. A pak? Pak? Pak… to natočíme znovu. Jen teda hůř.
Martin Svetlík (Mustard)

Nejvíc mě zaujaly ty naklíčovaný Himaláje v pozadí. A propos. Úplně vidim, co s těma severskejma teenagerama to pití panáků v horký vířivce udělá. Za dvacet minut úplný ‚kantáre‘ čili ‚mayhem‘ jako kráva.
Ondřej Souček (Luftballon)

Je to trošku prerušovaná súlož s neuspokojivým vyvrcholením, ale cením spôsob, akým sa autori vysporiadali s tým, že destilovať sa nedá donekonečna.
Tomáš Hrábek (Symbio)

Etter destillere! Jo, na budování awareness je potřeba udržovat kontinuální komunikaci, ale není to už trošku nuda?
Aneta Benešová (Nestlé)

Konzistentní. Jednoduché. Funkční. Nudné. #consumerisstupid
Grant McKenzie (Plzeňský Prazdroj)

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.