Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

Bannerová reklama ČT na internetu končí, zakáže ji zákon

Jde o méně než 1 % výnosů z podnikatelské činnosti České televize, ročně to dělalo 9,5 milionu Kč.

Veřejnoprávní Česká televize bude muset vyklidit internet pro reklamu komerčních konkurentů – televizních stanic a zpravodajských serverů.

To, že mohla prodávat prostor na svých internetových stránkách, nyní zřejmě padne za oběť nového zákona, který má vyřešit, co se bude dít s reklamou v klasickém vysílání ČT.

Poslanecký volební výbor má dnes večer projednávat dva návrhy novely ministerstva kultury a ať se poslanci rozhodnou pro ten či ten, zákaz internetové reklamy pro ČT bude platit.

Obě varianty totiž zahrnují ustanovení, které říká, že „Česká televize nesmí umísťovat obchodní sdělení na své internetové stránky, pokud nejsou součástí audiovizuálních mediálních služeb na vyžádání“. Jinými slovy: ČT nemůže umístit reklamu jinde, než ve videu, v záznamech pořadů, které už odvysílala klasicky.

Jde o méně než 1 % celkových výnosů z podnikatelské činnosti České televize. Tato činnost ji ročně vynáší 1,25 miliardy Kč, přičemž internetová reklama generuje 9,5 milionu, klasická ve vysílání kanálů ČT1, ČT2, ČT24 a ČT4 469 milionů. Čísla jsou za rok 2009, loňská výroční zpráva o hospodaření ČT ještě není k dispozici.

Česká televize momentálně na webu využívá kromě videoreklamy několik reklamních pozic pro bannery a také textové inzeráty.

Reklamní formáty na zpravodajském webu ČT. Repro: ct24.cz

Reklamní formáty na zpravodajském webu ČT. Repro: ct24.cz

Proti reklamě na webu ČT i čerstvým aktivitám televize v oblasti mobilních aplikací v textech pro Médiář.cz vystoupili šéf komerční televize Novy i ředitel zpravodajského portálu iDnes.cz vydavatelství MAFRA.

Nově vyhovuje utlumit právě internetovou reklamu ČT, zástupcům Mafry ale nestačí ani to.

„Ani veřejnoprávní portál bez reklam by vše nevyřešil. Čtenáři reklamu na webu (ani jinde) rádi nemají, proto by raději chodili tam, kde reklamy nejsou. Což by opět poškozovalo ty, kteří právě z reklamy žijí,“ argumentoval šéf iDnes.cz Jaroslav Kábele.