U nás lidi rostou. Zavolej nám hned teď!

Probíhá náš pátý PR Brunch, pořádaný s agenturou Pram Consulting. Sledujte ho živě.

Barrandov Muzika se změní na Barrandov Family

Stanice opouští dosavadní formát a Peter Nuňéz ji přenechává Jaromíru Soukupovi.

Tematický kanál Muzika skupiny Barrandov se od 1. ledna 2017 změní v plnoformátovou stanici Barrandov Family. Jediným vlastníkem firmy, která stanici provozuje, se zároveň stane generální ředitel a majitel televize Barrandov Jaromír Soukup. Z pozice společníka společnosti Barrandov Muzika odejde Peter Nuňéz, svůj 49% podíl převede na Soukupa, jež vlastní 51 %.

Logo nové stanice Barrandov Family

Logo nové stanice Barrandov Family

Novým formátem i názvem chce stanice oslovit širší diváckou skupinu než dosud. Celkově všechny stanice Barrandova (hlavní kanál Barrandov, Kino, Plus, Muzika) sleduje něco přes 8 % tuzemského televizního publika, Muzika z toho má jen pár desetin procenta. Stanice začínala v září 2015 a byla variací na populární program Šlágr TV. Místo českých a slovenských šlágrů má teď polovinu jejího programu tvořit vlastní tvorba Barrandova.

Soukup přitom mluví o sériích Doktorka Kellerová, Soudkyně Barbara nebo talk show Aféry či Nebezpečné vztahy. V programových plánech na první lednové dny se na Barrandov Family objevují výhradně vlastní pořady – konkrétně v neděli 1. ledna po 20. hodině Kurňa, co to je?, Exkluziv Kateřiny Brožové a Sejdeme se na Cibulce – Noc na Karlštejně, od úterý 3. ledna pak repríza seriálu Stopy života, od čtvrtka 5. ledna seriálu Bezdružice. Do budoucna by měla vlastní tvorba tvořit zhruba polovinu pořadů, druhá polovina bude zahraniční akvizice, konkrétně z produkce Fremantle Media či NBC Universal.

„Obecně lze říci, že se hudebním televizním stanicím orientovaným na konzervativní diváky moc nedaří,“ vysvětluje změnu zaměření generální ředitel a majitel televize Barrandov Jaromír Soukup, „Barrandov Muzika měla sice nadějný start, ale v současné době už neplní naše očekávání. Navíc zatímco Kino Barrandov a Barrandov Plus od svého vzniku kontinuálně zvyšují svůj podíl sledovanosti na trhu, Barrandov Muzika se od letošního července pohybuje pod hranicí 0,2 %.“

Stanice půjde i na Slovensko

Přídomek Family před časem využívala pro svou hlavní stanici televize Prima. Na českém trhu je čerstvě činná slovenská skupina Joj, která sem letos v září přivedla program Joj Family.

Barrandov Family přitom bude následovat „mezinárodní“ strategii svých největších komerčních konkurentek Novy a Primy, které letos stáhly z vysílání na Slovensku své české verze a místo nich zavedly kanály Nova International a Prima International, zaměřené výhradně na vlastní tvorbu.

Barrandov Family má být od 1. ledna dostupná rovněž právě na Slovensku, a to v pozemních digitálních sítích služby Voĺná telka operátora Towercom, na pozici, kterou dosud obsazovala televize Markíza. Markíza a další její stanice Doma a Dajto z terestriky rozhodnutím svého provozovatele odcházejí.

Druhý slovenský celoplošný multiplex dosahuje k 95 % tamějších domácností, nicméně na Slovensku přijímá terestrické vysílání jen 31 % domovů.