Mladá fronta na leden avizuje Euro E15 TV, diskusní pořad týdeníku Euro a ekonomického deníku E15. iDnes začal zařazovat do sledu zpráv placené články z MF Dnes, s odkazem do webové čtečky novin. Exšéfredaktoři MF Dnes, Lidových novin, Ekonomu a Reflexu rozprávěli ve čtvrtek na Hollaru o svých nových projektech Reportér, Echo, Hlídací pes, Dotyk a Free Czech Media, přinášíme záznam.

Bartův bulvár Extra.cz povede Pavel Novotný, dosavadní šéfredaktor časopisu Spy

Barta chce web vybudovat nejvýš za 10 milionů Kč. Minoritním partnerem v projektu je Big Bang Media Tomáše Kačeny.

Pavel Novotný. Foto: Profimedia.cz

Pavel Novotný. Foto: Profimedia.cz

Chystaný bulvární web Extra.cz, do něhož investuje Jan Barta a který má 1. března odstartovat na doméně dosud vlastněné Milošem Čermákem, má už svého šéfredaktora. Bude jím Pavel Novotný, který od ledna 2009 vedl bulvární týdeník Spy. Ten vycházel ve Stratosféře, nyní patří vydavatelství Bauer Media, které Stratosféru v říjnu koupilo.

„Rozhodl jsem se požádat nového vydavatele Spye o uvolnění z pozice šéfredaktora,“ sdělil Novotný Médiáři. „Přestat se má v nejlepším, Spy čeká v novém hávu jistě atraktivní a slibná změna koncepce, ale u toho už být nechci, i když mě nikdo nevyhání, naopak. Připadám si jako kdybych nechával na nádraží tříleté dítě, ale jeden šéfredaktor časopis nedělá,“ podotkl.

„Zvažoval jsem delší dobu několik pracovních nabídek z oboru a nakonec se rozhodl pro zajímavý projekt v oblasti internetového zpravodajství,“ uvedl Novotný. Jan Barta Médiáři potvrdil, že řeč je právě o jeho projektu.

Investor Barta chce mít z Extra.cz dva týdny po startu bulvární trojku českého internetu – první Super.cz navštěvují téměř 3 miliony lidí měsíčně, druhý Blesk.cz pak celkově 1,5 milionu. „Tak do šesti měsíců se dá dostat i na cca polovinu Blesku, možná i 60 %,“ věří Barta.

Má prý k dispozici zdroj vysoké návštěvnosti, Médiáři jen řekl, že to bude „hodně social“, tedy spjaté se sociálními sítěmi. Extra.cz má vydělávat na reklamě, Barta kvůli tomu poptával mediální zastoupení, interní obchodní tým budovat nechce. Uvedl též, že minoritním partnerem v projektu je komunikační agentura Big Bang Media Tomáše Kačeny.

„Z mé strany se nejedná o nějak šílenou investici, řádově si myslím, že doto nacpu tak 10 milionů korun do doby, než to bude break-even,“ uvedl Barta. „Uděláme to velmi chytře, bude to proti jiným projektům low budget (redakce spíš taková výkonná úderka, pět lidí) a hlavně geniální bude ten marketing,“ napsal na svůj blog Barta. Jeho cíl je Extra.cz do dvou tří let prodat, nějakému mediálnímu domu.