Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

BBC/Zet dostalo pokutu za to, že vysílá hudbu

Pokuta činí 200.000 Kč. První ve výši 100.000 Kč padla za to, že BBC pod novým majitelem nevysílá bloky od Českého rozhlasu.

  • ČTK
  • 03. 09. 2014 06:00
Novým majitelem BBC je francouzský koncern Lagardere, jehož českou pobočku řídí Michel Fleischmann. Foto: Profimedia.cz, Stanford

Majitelem tuzemské BBC je francouzský koncern Lagardere, jehož českou pobočku řídí Michel Fleischmann. Foto: Profimedia.cz, Stanford

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání uložila pokutu 200.000 Kč firmě BBC Radiocom, která provozuje vysílání české BBC. Rozhlasová stanice se podle rady provinila tím, že do vysílání vkládala hudbu v rozporu s licenčními podmínkami. ČTK to po úterním zasedání rady řekl její předseda Ivan Krejčí. Rada tím po roce a půl sankcionuje za to, co bylo zjevné hned první den vysílání BBC pod novým majitelem.

BBC Radiocom patří mediální skupině Lagardere, která firmu koupila na sklonku roku 2012 a stanici provozuje od března 2013. Rada s provozovatelem stanice zahájila správní řízení loni v říjnu. Tehdy upozornila, že z licenčních podmínek vyplývá, že v dopoledním a odpoledním bloku stanice může vysílat pouze zpravodajství, publicistiku, vzdělávání, sport či zábavu. Lagardere se tehdy bránila tím, že hudbu považuje za součást zpravodajských a informačních rádií, a nevidí proto důvod, proč by nemohla být i na BBC.

Podmínky vysílání Rádia Česko na vlnách BBC, schválené v září 2006. Zdroj: licenční podmínky BBC, RRTV

Podmínky vysílání Rádia Česko na vlnách BBC, schválené v září 2006. Zdroj: licenční podmínky BBC, RRTV

Pro rozhlasovou společnost je to letos již druhá pokuta za porušení licenčních podmínek. V prvním případě rada uložila sankci 100.000 Kč za to, že rozhlasová stanice BBC přestala do programu zařazovat bloky dodávané Českým rozhlasem. Stížnost společnosti proti této pokutě následně zamítl Městský soud v Praze, firma proto podala takzvanou kasační stížnost k Nejvyššímu správnímu soudu. „Pokud by čistě teoreticky odvolací soud potvrdil verdikt Městského soudu, což si nemyslíme, budeme hledat takový model vysílání, který by vyhověl podmínce a zajistil možnost komercializace,“ uvedla již dříve mluvčí Lagardere Radka Pilzová.

Společnost BBC Radiocom s Českým rozhlasem spolupracovala až do loňského převzetí koncernem Lagardere. Od té doby se rozhlas snažil proti tomuto kroku vystupovat, mimo jiné trval na podmínce vysílat v rámci BBC dopoledne a odpoledne bloky dodávané právě Českým rozhlasem. Lagardere naopak začala využívat vlastní materiály připravované pod značkou Zet, což podle něj zákon i licenční podmínky umožňují.

Lagardere v minulém měsíci naopak zaznamenala úspěch, když Nejvyšší správní soud zamítl kasační stížnost Českého rozhlasu, který se domáhal zrušení převodu české stanice BBC do mediální skupiny. Lagardere současně radu žádá o změnu licenčních podmínek, které by do budoucna ukládání pokut mělo předejít. Součástí žádosti je i záměr přejmenovat stanici na Rádio Zet.