Na cestě do vašich schránek je páté číslo tištěného Médiáře. Koupit taky lze hned na Alze.

Blesk.cz zpoplatní některé části svého webu

V roce 2016 se inzertní příjmy z digitálu vyrovnají s těmi z tisku, řekla na letošním Foru Media Libuše Šmuclerová, k hospodaření vydavatelství Czech News Center, které vede.

Zuzana Tvarůžková a Libuše Šmuclerová na podiu Forum Media 2015

Zuzana Tvarůžková a Libuše Šmuclerová na podiu Forum Media 2015

Vybrané sekce webu bulvárního deníku Blesk budou od ledna 2016 zpoplatněny. Na konferenci Forum Media 2015 v pražském hotelu Clarion to řekla generální ředitelka vydavatelství Czech News Center Libuše Šmulerová. „Od ledna zavřeme některé vybrané sekce. Určité boxy, které ponesou nás nejdrahocennější obsah,“ přiblížila. Jako příklad dala třeba speciál o občanském zákoníku.

Czech News Center už letos na webu částečně zpoplatnil přenosy z fotbalové Synot ligy na iSport.cz. Zpoplatněním dalších částí se vydává opačným směrem, než jeho britský souputník The Sun, který zpoplatnění webu pod dvou letech ruší. Nicméně ponechává uzamčené vybrané části jako digitální hru na fotbalový tým či verzi v PDF.

Řekla také, že v rozpočtu na rok 2016 plánuje Czech News Center inzertní příjmy z digitálu (z webu, z mobilních služeb) na stejné úrovni jako příjmy z tisku, tedy v poměru 50:50.

Jeho největší konkurent to má podobně už letos. „Příští rok se to určitě překlopí [ve prospěch digitálu],“ podotkl Michal Hanák z představenstva Mafry. Šéf Economie, dalšího konkurenta na trhu, Roman Latuske zdůraznil, že poměr půl na půl se týká celkových příjmů mediálního domu, ne jen inzertních.

Naopak vydavatelství Vltava-Labe-Press zůstává konzervativní – plánuje podíl digitálních příjmů jen ve výši 10 až 15 %, jak na konferenci také řekl jeho čerstvý šéf Michal Klíma.

Z konference průběžně referujeme prostřednictvím Twitteru