Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

Blesk v elektronické verzi kupují dva tisíce lidí, HN prodají digitálně víc než na stánku

Aplikace Ringieru iKiosk pro iPad

Blesk a další tituly Ringieru lze koupit přes lokalizovanou aplikaci iKiosk pro iPad

Prodej elektronických verzí tuzemských deníků se meziročně téměř ztrojnásobil. Letos v červenci se jich prodalo 8.914, loni to bylo 3.285. Může za to především víc než dvojnásobný růst prodejů digitálních Hospodářských novin a také začátek evidence prodaných elektronických verzí deníku Blesk. Ten se v aktuálních číslech kanceláře ABC, která prodané náklady ověřuje, objevil poprvé právě v červenci, kdy si ho touto cestou kupovalo 2.003 lidí (celkový prodaný náklad je 277.354 kusů).

Hospodářské noviny elektronicky prodávaly celkem 5.405 „výtisků“, oproti 2.195 v tomtéž měsíci loňska. Znamená to, že hlavní titul vydavatelství Economia překročil elektronickými prodeji pultový prodej, na stánku totiž Hospodářky v červenci kupovalo 4.823 (celkem prodají 38.050 výtisků, většina – skoro 26 tisíc – jde cestou předplatného).

K tomu je třeba doplnit, že ABC eviduje dva typy prodejů elektronických verzí – jednak za minimálně 51 % ceny tištěného titulu, to u Hospodářek bylo 4.677, jednak těch prodávaných za 35 až 50,99 % ceny tištěné verze, těch měly 728 (a jsou zároveň jediné, které část „elektronického nákladu“ prodávají takto levně, skokové narůsty na přelomu roků napovídají, že je to spojeno s prodejními akcemi typu „tablet plus předplatné“).

Tituly Mafry MF Dnes a Lidové noviny se za dva roky nedostaly přes tisícovku prodaných kusů (v červenci 933, respektive 447 prodaných). Výrazně neroste ani regionální Deník, drží se nad stovkou prodaných výtisků (136).