Televize Prima se nedohodla s firmou M Marketing Marcely Krplové, pořadatelem České Miss, na další spolupráci. Další ročník soutěže krásy nepodpoří ani neodvysílá. Prima byla šest let generální mediální partner. „Soutěž to nijak neohrozí,“ prohlásila Lucie Volná, výkonná ředitelka akce. 

Blesk zůstává nejčtenějším deníkem v Česku, následují MF Dnes a Právo

  • ČTK
  • 09. 08. 2012 15:32

Nejčtenějším deníkem v Česku zůstává deník Blesk. V prvním pololetí letošního roku si jej denně v průměru přečetlo 1,29 milionu lidí. Dalšími nejčtenějšími tituly byly Mladá fronta Dnes (789 tisíc čtenářů) a Právo (391 tisíc). Údaje dnes zveřejnily společnosti GfK Czech a Median s Unií vydavatelů na základě průzkumu Media Projekt.

ČTENOST CELOSTÁTNÍCH DENÍKŮ
titul čtenost v tisících
Blesk (bez nedělního Blesku) 1290
Mladá fronta Dnes 789
Právo 391
Sport 291
Aha! (bez Nedělního Aha!) 252
Lidové noviny 212
Hospodářské noviny 190
Zdroj: Media projekt, Unie vydavatelů, GfK Czech, Median

Oproti výsledkům za čtvrté čtvrtletí roku 2011 a letošní první čtvrtletí přibylo Blesku 50.000 čtenářů, v případě MfD tento ukazatel klesl o 8000 čtenářů a Právo si polepšilo o 7000 čtenářů.

Mezi regionálními deníky lidé v prvním pololetí nejvíce četli Deník střední a východní Morava. V průměru jej denně přečetlo 117.000 lidí. Celá síť regionálních titulů Deník z vydavatelství Vltava-Labe-Press měla v první polovině letošního roku čtenost 837.000, což je zhruba 7000 méně než za čtvrté čtvrtletí loňského roku a první tři měsíce letošního roku.

V případě deníků rozdávaných zdarma si noviny Metro v prvním pololetí denně přečetlo v průměru 372.000 lidí. V Olomouckém kraji se letos Metro dostalo mezi tři nejčtenější deníky, což se mu v krajských statistikách podařilo poprvé. Ekonomický deník E15 měl za prvních šest letošních měsíců průměrnou čtenost 49.000 lidí.

V kategorii příloh deníků zůstává nejčtenější Blesk magazín TV s 1,615 milionu čtenářů před TV magazínem, který jich má na kontě 1,451 milionu. „Mezi časopisy vzrostla proti předchozím výsledkům čtenost časopisů životního stylu pro ženy, časopisů o bydlení a celostátních zpravodajských týdeníků,“ sdělila ČTK Unie vydavatelů.

Nejméně jeden deník si v posledních 14 dnech přečetlo 68,1 procenta populace, tedy více než šest milionů osob ve věku 12 až 79 let. Čtenářem alespoň jednoho časopisu vydávaného na tiskovém trhu v ČR je 87,5 procenta občanů ČR ve věku 12 až 79 let, v absolutním vyjádření 7,8 milionu lidí.

Zadejte i poštovní adresu, pošleme vám tištěný Médiář zdarma
Přihlásit odběr