Česká televize začíná dnes vysílat lokální program z nového regionálního studia v Českých Budějovicích. Minulý týden startovalo nové studio v Hradci Králové. Oba regiony tak mohou víc vstupovat do proudu ČT24 i produkovat vlastní Týden v regionech. Vedoucím redaktorem „regionu Jihozápad“ je Aleš Hazuka, „regionu Severovýchod“ pak Michal Klokočník. Dlouho už ČT vysílá lokálně z Brna, Ostravy a Prahy.

Blesk zůstává nejčtenějším deníkem v Česku, následují MF Dnes a Právo

  • ČTK
  • 09. 08. 2012 15:32

Nejčtenějším deníkem v Česku zůstává deník Blesk. V prvním pololetí letošního roku si jej denně v průměru přečetlo 1,29 milionu lidí. Dalšími nejčtenějšími tituly byly Mladá fronta Dnes (789 tisíc čtenářů) a Právo (391 tisíc). Údaje dnes zveřejnily společnosti GfK Czech a Median s Unií vydavatelů na základě průzkumu Media Projekt.

ČTENOST CELOSTÁTNÍCH DENÍKŮ
titul čtenost v tisících
Blesk (bez nedělního Blesku) 1290
Mladá fronta Dnes 789
Právo 391
Sport 291
Aha! (bez Nedělního Aha!) 252
Lidové noviny 212
Hospodářské noviny 190
Zdroj: Media projekt, Unie vydavatelů, GfK Czech, Median

Oproti výsledkům za čtvrté čtvrtletí roku 2011 a letošní první čtvrtletí přibylo Blesku 50.000 čtenářů, v případě MfD tento ukazatel klesl o 8000 čtenářů a Právo si polepšilo o 7000 čtenářů.

Mezi regionálními deníky lidé v prvním pololetí nejvíce četli Deník střední a východní Morava. V průměru jej denně přečetlo 117.000 lidí. Celá síť regionálních titulů Deník z vydavatelství Vltava-Labe-Press měla v první polovině letošního roku čtenost 837.000, což je zhruba 7000 méně než za čtvrté čtvrtletí loňského roku a první tři měsíce letošního roku.

V případě deníků rozdávaných zdarma si noviny Metro v prvním pololetí denně přečetlo v průměru 372.000 lidí. V Olomouckém kraji se letos Metro dostalo mezi tři nejčtenější deníky, což se mu v krajských statistikách podařilo poprvé. Ekonomický deník E15 měl za prvních šest letošních měsíců průměrnou čtenost 49.000 lidí.

V kategorii příloh deníků zůstává nejčtenější Blesk magazín TV s 1,615 milionu čtenářů před TV magazínem, který jich má na kontě 1,451 milionu. „Mezi časopisy vzrostla proti předchozím výsledkům čtenost časopisů životního stylu pro ženy, časopisů o bydlení a celostátních zpravodajských týdeníků,“ sdělila ČTK Unie vydavatelů.

Nejméně jeden deník si v posledních 14 dnech přečetlo 68,1 procenta populace, tedy více než šest milionů osob ve věku 12 až 79 let. Čtenářem alespoň jednoho časopisu vydávaného na tiskovém trhu v ČR je 87,5 procenta občanů ČR ve věku 12 až 79 let, v absolutním vyjádření 7,8 milionu lidí.