Bakalova Economia zlikvidovala dosavadní šéfredaktorskou „vířivku“ a teď má tři: „Uprostřed dění budou mít nově místo také šéfeditoři webů, video, digitální obraz, sociální média i výroba deníku.“

Borgis měl nižší tržby, ale zdvojnásobil zisk

Akcionářům letos vydavatel deníku Právo vyplatil 40 milionů Kč, stejně jako rok předtím.

  • ČTK
  • 02. 08. 2016 13:40
Zdeněk Porybný, dlouholetý šéfredaktor a majitel Práva, zde na archivní fotografii z roku 1992. Foto: ČTK

Zdeněk Porybný, dlouholetý šéfredaktor a majitel Práva, zde na archivní fotografii z roku 1992. Foto: ČTK

Společnost Borgis, která vydává deník Právo, loni zdvojnásobila čistý zisk na 19,4 milionu Kč. Tržby jí přitom klesly o 2 % na 640,5 milionu Kč. Podle výroční zprávy společnosti loni pokračoval pokles prodaného nákladu tištěného deníku i příjmů z tištěné inzerce. Naopak rostly příjmy z internetové reklamy.

Borgis profituje z toho, že jeho zpravodajskou produkci na internetu vystavuje nejnavštěvovanější český web Seznam.cz, na doméně Novinky.cz. Seznam.cz zároveň vlastní v Borgisu podíl 33,6 %, a to od roku 2013. Většinovým majitelem a zároveň šéfredaktorem Práva je Zdeněk Porybný.

Výpadek výnosů se podařilo eliminovat úsporami v materiálových i ostatních provozních nákladech a ve službách, uvádí dál Borgis. Zisk čeká firma i za letošní rok.

Akcionářům z loňského zisku (19,4 milionu) a nerozděleného profitu předchozích období (20,6 milionu) vyplatila celkem 40 milionů Kč. Tutéž částku vyplácela i před rokem, kdy roční zisk činil 9,5 milionu a předchozí profit 30,5 milionu. Za rok 2013 dostali akcionáři vyplaceno 35 milionů Kč, z čehož 15,6 milionu činil zisk toho roku, 19,4 milionu nerozdělený z předchozích let.