Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

Borovan.cz zpoplatnil část svých zpráv ze šoubyznysu

Publicista Aleš Borovan (vlevo) v rozhovoru s Radimem Pařízkem. Foto: TV Relax

Publicista Aleš Borovan (vlevo) v rozhovoru s Radimem Pařízkem. Foto: TV Relax

Publicista Aleš Borovan, provozovatel zpravodajství specializovaného na šoubyznys Borovan.cz, se rozhodl říci si o peníze na provoz svým čtenářům. Po deseti měsících od spuštění svého webu zpoplatňuje část obsahu.

Za čtvrtletní předplatné vybírá 3.999 Kč, za pololetní 5.999 Kč, za roční 8.999 Kč. Nabízí také hromadný přístup – pro 2 až 9 uživatelů za rok stojí 33.000 Kč, pro 10 až 99 uživatelů pak 49.000 Kč. Nejprve to byly částky bez DPH, později je vydavatel uvedl, že jsou s DPH.

Podobný model má úspěšný Motejlek.com, ten za klouzavé čtvrtletí vybírá 8.000 Kč, za pololetí 10.000 Kč, za celý rok 14.000. Roční licence pro přístup z víc přístrojů pro 1 až 9 lidí u něj stojí 50.000 Kč, 10 a více pak 90.000 Kč.

Oproti Motejlek.com, jehož publicistika tematicky zabírá celou ekonomiku a částečně politiku, se Borovan.cz soustředí na niku zpráv ze šoubyznysu a médií. Zobrazuje také reklamu, za deset měsíců ale na webu běželo jen několik málo kampaní.