Čtvrteční večer patřil v pražském Karlíně slavnostnímu otevření místních kanceláří společnosti Goodbaby, která se zaměřuje na výrobu dětských sedaček, kočárků a podobného zboží. Její čerství představitelé Jan Řežáb (Socialbakers) a Eva Liba (ex Coca-Cola) pozvali řadu vzácných hostí, nechyběli jsme. Přineseme i rozhovor, teď mrkněte, jak Jan skládá golfky.

Generálním ředitelem ČT zvolen Petr Dvořák, bývalý šéf Novy. Šéf rady i odbory to vítají

„Zdravý rozum nakonec zvítězil,“ řekl Médiáři odborový předák Adam Komers.

Dnešní finálová volba generálního ředitele České televize skončila vítězstvím Petra Dvořáka, bývalého dlouholetého generálního ředitele televize Nova. Funkce se ujme 1. října 2011, mandát bude mít do 30. září 2017.

Čerstvý generální ředitel ČT Petr Dvořák na tiskové konferenci po volbě. Foto: Ivana Dvorská

Čerstvý generální ředitel ČT Petr Dvořák na tiskové konferenci po volbě. Foto: Ivana Dvorská

V druhém kole dnešní volby porazil Hynka Chudárka, bývalého výkonného ředitele hudební televize Óčko. Už v prvním kole vypadli Roman Bradáč, Jan Svoboda a Radomír Šimek.

Zleva Hynek Chudárek, Petr Dvořák, Roman Bradáč. Foto: Ivana Dvorská

Zleva Hynek Chudárek, Petr Dvořák, Roman Bradáč. Foto: Ivana Dvorská

Hynek Chudárek (vlevo) poražen ve finále, Jan Svoboda (uprostřed) a Roman Bradáč už v prvním kole. Foto: Ivana Dvorská

Hynek Chudárek (vlevo) poražen ve finále, Jan Svoboda (uprostřed) a Roman Bradáč už v 1. kole. Foto: Ivana Dvorská

Přehled počtu hlasů

  • 1. kolo: Bradáč 3, Dvořák 13, Chudárek 7, Svoboda 3, Šimek 1. Postupují Dvořák a Chudárek.
  • 2. kolo: Dvořák 12, Chudárek 3.

„Podle mě jsme dobře zvolili,“ prohlásil předseda Rady ČT Milan Uhde. Na Dvořákovi ocenil hlavně „zřetel ke kulturnímu poslání České televize“, údajně dosud opomíjený.

Televizní odboráři, kteří byli spolu se svazy tvůrců ARAS a FITES nespokojeny s průběhem volby, její výsledek vítají. „Zdá se, že zdravý rozum nakonec zvítězil a že to bude dobře pro Českou televizi,“ řekl Médiáři odborový předák Adam Komers.

Petr Dvořák na dotaz Médiáře uvedl, že s „kampaní“ před volbou mu pomáhala PR agentura Pan Solutions (vlastní ji Jana Marco, Milan Hejl a Marek Stránský).

Své plány coby ředitele veřejnoprávní televize Dvořák nastínil poprvé jako host Médiáře na prvním z cyklu setkání MediaBrunch. „Tři hlavní problémy ČT jsou restrukturalizace, méně peněz na tvorbu a PR,“ řekl tehdy.

„Ředitelem České televize se stal bohatý člověk, krást by se tedy nemělo,“ zhodnotil výsledek dnešní volby vlivný novinář Miroslav Motejlek.

*

Z Kavčích hor dnes od 11.45 do 17.15 reportovali Ondřej Aust a Marek Prchal, na místě byly i naše fotografky Sandra Kisić a Ivana Dvorská, chystáme fotogalerie.

Radní ČT vybrali Dvořáka coby nástupce Jiřího Janečka, ten vedl televizi od července 2003 do 31. srpna 2011, rezignoval kvůli nemoci. Televizní rada 7. září zúžila výběr na pětici kandidátů (i tu jsme sledovali online):

  • Petr Dvořák, bývalý generální ředitel TV Nova (výsledkem hlasování netradičně oslavil své dnešní 47. narozeniny)
  • Hynek Chudárek, bývalý výkonný ředitel hudební TV Óčko
  • Radomír Šimek, prezident Česko-německé obchodní a průmyslové komory a předseda dozorčí rady firmy Eltodo, bývalý dlouholetý manažer Siemensu v ČR
  • Jan Svoboda, bývalý marketingový ředitel TV Prima, později Dopravního podniku Praha
  • Roman Bradáč, výkonný ředitel kanálu ČT24

Uchazečů bylo celkem 36, kvůli formalitám jich před výběrem finálové pětice zůstalo 32. Všechny projekty řádně přihlášených zanalyzoval Filip Rožánek, viz: Kandidáti v kostce: Co jsme se dozvěděli z projektů lidí, kteří chtějí řídit ČT.

Kolem volby se tradičně dmou velké emoce, o dosavadním průběhu výběru čtěte:

Hysterie svazů tvůrců v předvečer volby šéfa ČT vrcholí, fakta jim ale nesouhlasí

Fenič zažaluje místopředsedkyni Rady ČT Eklovou, neomluvila se mu ani neodstoupila

Volba, do které mluví všichni: viditelný lobbing ve výběru nového šéfa ČT

Televizní odboráři tvrdě zkritizovali Janečkovy změny i manažery, které přivedl

Proč každou volbu ředitele provází soustředěná palba na Radu ČT

ČT viní server Prvnízprávy.cz ze snahy zdiskreditovat volbu šéfa televize