Náš jitřní newsletter přešel na letní provoz: v červenci a srpnu ho budeme posílat jednou týdně, vždy v pondělí. Prázdninová dobrodružství týmu Médiáře můžete sledovat na Instagramu.

Britský The Sun ruší zpoplatnění webu

Přední bulvární deník v Británii nepřilákal za dva roky na svůj web dostatek platících.

  • ČTK
  • 30. 10. 2015 22:20
Web bulváru The Sun. Ilustrační foto: Profimedia.cz

Web bulváru The Sun. Ilustrační foto: Profimedia.cz

Britský bulvární deník The Sun ke konci listopadu zruší poplatky za své zpravodajství na internetu, které zavedl před dvěma lety. Oznámilo to dnes vedení tiskové společnosti News UK, která je součástí firmy News Corporation mediálního magnáta Ruperta Murdocha. Portál britského listu prý nepřilákal očekávaný počet abonentů, kteří by byli ochotni platit týdně 2 libry (76 Kč).

Od 1. listopadu nebudou stávající klienti platit za přístup k digitální verzi The Sun a od 30. listopadu bude portál přístupný všem zdarma, upřesnila šéfka News UK Rebekah Brooksová. V prohlášení k zaměstnancům deníku vysvětlila, že tato změna podle ní zlepší postavení listu The Sun v Británii a zvýší počet jeho čtenářů.

Po 30. listopadu zůstanou platby jen za některé vedlejší nabídky portálu The Sun, především za digitální hru Club Dream Team, v níž se uživatel stává manažerem virtuálního fotbalového týmu. Hra podle News UK, které The Sun patří, přilákala 1,25 milionu klientů. Placena zůstane také aplikace The Sun Classic, která nabízí verzi listu ve formátu PDF.

Brooksová je po vyšetřování zpět

Oznámení přišlo poté, co se minulý měsíc Brooksová vrátila do čela britské sekce Murdochova mediálního impéria. V roce 2011 odstoupila z postu ředitelky News International, jak se tehdy britská součást Murdochovy tiskové skupiny jmenovala. Patřila totiž k hlavním obviněným v mezinárodně sledovaném procesu ohledně odposlechů, které prováděly některé britské bulváry s cílem získat senzační informace.

Soud nakonec Brooksovou osvobodil, ale její bývalý milenec a šéfredaktor už zaniklého bulváru News of the World byl odsouzen k 18 měsícům vězení. Návrat „královny britských bulvárů“, jak se Brooksové přezdívalo, vyvolal v Británii rozpaky.