Přijďte vyhrát Nokii 3310

Už v pondělí 29. května přijďte na soutěžní přehlídku AppParade hrát o nové Nokie 3310.

Brno podruhé podpoří spolupráci firem a tvůrců

Moravská metropole vypisuje opět kreativní vouchery, určeny jsou technologickým firmám.

Zástupci jihomoravské metropole losovali první zadavatelsko-kreativní regionální projekty, které podpoří

První zadavatelsko-kreativní regionální projekty vylosovali zástupci jihomoravské metropole loni v dubnu, nyní otevírají druhý ročník

Město Brno opět nabízí až stotisícové poukazy jihomoravským firmám, které se spojí s tamějšími kreativci. Takzvané kreativní vouchery jim mohou uhradit až 75 procent nákladů na společné realizace. Firmy si budou vybírat partnery ke spolupráci z internetové kreativní galerie, kterou město otevřelo tento týden. V galerii mohou do 9. prosince zveřejňovat své profily ti jihomoravští kreativci, kteří se registrují na webu programu Kreativní vouchery Brno. Firmy se mohou do projektu hlásit od 2. ledna 2017. Losování podpořených realizací se odehraje na konci dubna příštího roku.

Kreativní vouchery Brno firmám nabídla jihomoravská metropole poprvé už loni. O voucher projevilo zájem 235 firem a 177 kreativců. Podporu z magistrátní kasy nakonec získalo celkem 47 projektů. „Vznikly tak nové webové prezentace, audiovizuální, propagační i grafické materiály, které pomohly místním firmám získat nové zákazníky,“ tvrdí náměstek primátora města Brna pro oblast Smart city Jaroslav Kacer

Letos vouchery čekají některé změny. Účastnit se jich můžou pouze kreativci se sídlem nebo provozovnou na jižní Moravě a technologické firmy. Těmi je myšlený malý nebo střední podnik s méně než 250 zaměstnanci a oborem podnikání v pokročilých strojírenských a výrobních technologiích, vývoji softwaru a hardwaru, výrobě přesných přístrojů, technologiích pro letecký průmysl či působící v oblasti léčiv, lékařské péče a diagnostiky. „Jde obory, které kraj i město už před patnácti lety stanovily jako klíčové v regionální inovační strategii,“ vysvětluje ředitel JIC Jiří Hudeček. JIC je moravské zájmové sdružení, které společně vytvořily Jihomoravský kraj, Statutární město Brno a brněnské vysoké školy.

Jedním z nejžádanějších kreativců byla v premiérovém ročníku produkce VideoBrothers, kterou si vybralo pro podání žádosti o voucher na videoprezentaci celkem šest firem, z toho dvě úspěšně. „Vouchery nám pomohly oslovit nové spektrum klientů, od výroby výtahů přes distribuci online televizního vysílání až po vývoj zabezpečení dat či vzdělávání,“ uvádí Jan Otruba z produkce VideoBrothers.