Superdebaty České televize, iDnes.cz, Blesku, Deníku, Radiožurnálu i Duel Novy jsou za námi. Volební výsledky bude sledovat hlavně ČT24, poprvé ve velkém Nova. iDnes.cz přidá v sobotu od 13.55 volební studio s Václavem Klausem a Jiřím Paroubkem, Blesk v neděli od 15.00 na webu interview s Milošem Zemanem.

Brno přispěje firmám na nové logo nebo redesign

Moravská metropole chce po vzoru Salzburgu a Manchesteru přispět ke spolupráci firem a kreativců. Jejich společné projekty podpoří jednorázovou dotací až 100.000 Kč.

Podnikatelům a kreativcům má pomoci jihomoravské zájmové sdružení JIC

Podnikatelům a kreativcům pomůže zájmové sdružení JIC, projekt platí Brno

Město Brno spustilo službu JIC kreativní voucher, která má prohloubit spolupráci mezi jihomoravskými firmami a tamějšími profesionály z kreativních oborů. Inspirací má být obdobná služba v Salzburgu a Manchesteru. 

Jde o to, že jihomoravské firmy získají od města jednorázovou dotaci až 100.000 Kč například na redesign produktu nebo návrh nového vizuálního stylu, pokud si přitom budou vybírat z jihomoravských profesionálů v oborech, jako je je grafika, design, marketing, ale i scénická umění, literatura nebo architektura. Brno na vouchery přispívá čtyřmi miliony korun. Na vzájemnou spolupráci může přispět dotací v hodnotě až 75 % nákladů, maximálně ale už zmíněnými sto tisíci.

„Inovativní firmy na jižní Moravě mají často produkty a služby, kterými vynikají nejen v lokálním, ale i mezinárodním měřítku. Mají skvěle zvládnutou technologii, méně energie už ale věnují komunikaci svého portfolia směrem k zákazníkům,“ vysvětluje důvody zavedení nové služby ředitel JIC Jiří Hudeček. JIC je moravské zájmové sdružení, které společně vytvořily Jihomoravský kraj, Statutární město Brno a brněnské vysoké školy. Minulý týden vypsalo veřejnou zakázku na tříletou marketingovou kampaň, která by podpořila příchod domácích i zahraničních talentů a investorů do Jihomoravského kraje.

Na projekt JIC kreativního voucheru dal finance Magistrát města Brna. „Podle studie mapující místní kreativní odvětví je v Brně několik tisíc profesionálů v oblasti kreativního průmyslu. Ti všichni mohou firmám pomoci být konkurenceschopnější a inovativnější,“ uvádí brněnský primátor Petr Vokřál. Brno i JIC má s podporou firem formou poukazů zkušenosti – před sedmi lety Brno zavedlo JIC inovační voucher, který přispívá na propojení firem s vědci. 

Firmy sídlící v Jihomoravském kraji si budou moci vybrat ke spolupráci profesionály ze speciálně zřízené kreativní galerie. Do ní se od 2. listopadu můžou hlásit zájemci z kreativních oborů s minimálně pětiletou praxí. Žádosti o konkrétní projekty můžou firmy odevzdávat od 1. února 2016, po absolvování workshopu, na kterém získají informace o správném zadávání kreativního projektu. Vouchery zástupci města i JIC vylosují v dubnu 2016.

Projekt inspirovala obdobná služba fungující ve městech, jako je Salzburg nebo Manchester. Tamní firmy navázaly podle zástupců JIC díky poukazům dlouhodobou spolupráci s kreativci, která navíc odstartovala širší inovační procesy ve firmě.