Na cestě do vašich schránek je páté číslo tištěného Médiáře. Koupit taky lze hned na Alze.

Burda propustila dva ředitele a tři manažerky

Vydavatelství zjednodušuje řízení a v letošní strategii počítá s inovacemi hlavně na webu.

Německé vydavatelství Burda ve své české pobočce s příchodem nového roku zjednodušilo organizační strukturu. „Zásadní změnou byl přechod ze 4. stupňového řízení na 3. stupňové, což sebou neslo zrušení 2 ředitelských a 3 manažerských pozic,“ uvedla oficiálně Burda Praha, bez podrobností.

Sloučilo se obchodní oddělení a oddělení speciálních projektů, nově vzniklou divizi řídí Anamy Pónya. Obchodní ředitel Karel Polcar musel odejít. Podle Mediaguru stály změny místo i módního ředitele časopisu Marie Claire Eliho van Poyera, šéfpublisherku Chiaru Lucci a inzertní manažerky Markétu Jelínkovou a Marii Jarosovou. Lucci na zmíněnou pozici nastupovala před rokem, van Poyer před dvěma.

Reorganizace německé Burdy probíhá napříč jejími pobočkami v Evropě. Změny přišly s nedávným nástupem nového šéfa Burdy Eckarta Bollmanna. V Česku je aplikuje generální ředitelka Burdy Praha Petra Fundová.

Burda také na sklonku loňska zavřela tištěné časopisy Maxim a InStyle. „Jejich prodej nepřinášel požadované výsledky,“ uvedla teď firma. „Změny mají jasný cíl, kterým je zefektivnění vnitřních procesů, snížení nákladů a vyšších klientských investic,“ uvádí se v tiskovém prohlášení také.

Prodej online reklamy už ne na imprese

Pro rok 2017 má Burda Praha novou strategii, jak poskytovat „prémiový redakční i marketingový obsah čtenářům i inzertním klientům“. Součástí portfolia přitom jsou tištěné časopisy (hlavně Elle, Marianne, Marie Claire, Svět ženy, Joy či Apetit) i weby. Spojením printu a digitálu je koncepce nazvaná Burda 360°, zahrnující kromě časopisů a webů i sociální sítě, e-mailing, nákupní akce, video, knihy (edice Apetit), eventy, konference, mobilní aplikace a custom publishing. K inzertnímu využití se nabízí i databáze předplatitelů.

Novinky budou patrné hlavně na internetu. Burda se především rozhodla pro jiný systém prodeje reklamy na svých webech. Ten se už nebude řídit počtem zobrazených stránek: „Od 1. ledna dochází k zásadní změně, kdy je dosavadní prodej striktně na týdenní imprese nahrazen prodejem na flexibilní časové úseky.“

Řada klíčových webů Burdy má změnit podobu. Konkrétně půjde o Marianne.cz, pak Elle.cz, MarieClaire.cz, Svetzeny.cz a Apetitonline.cz. Větší prostor přitom dostanou speciální sekce, PR, advertorialy, zintenzivní se i komunikace na sociálních sítích. Chystá se rovněž nová podoba klientských newsletterů či vylepšení pro čtení na mobilních zařízeních.