Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

Bývalý mluvčí OKD buduje regionální weby

Severomoravská „pozitivní žurnalistika“ propaguje mediální podnikání svých provozovatelů.

Vladislav Sobol a David Švábenický oceňováni za firemní noviny Horník. Foto: Vladimír Weiss

Vladislav Sobol a David Švábenický z firmy R Media byli v soutěži podnikových periodik Zlatý středník opakovaně oceňováni za firemní noviny Horník. Foto: Vladimír Weiss

Regionální zpravodajský web Rej.cz, který funguje v Šumperku, se rozšiřuje do Havířova a jít chce do dalších severomoravských měst. Kromě informací o místním dění hodlá nabízet kulturní a dopravní servis. Weby jako fyzické osoby provozují Ondřej Polák a taky Vladislav Sobol, do loňského srpna mluvčí Nadace OKD i těžební firmy OKD. Jak řekl Médiáři, primární není zisk, ale propagace vlastního podnikání.

„Inzertní příjmy pro nás nejsou zásadní. Chceme se stát spíše ‚vlivovým serverem‘, respektive ‚získat vliv‘, jak to už funguje v Šumperku,“ říká Sobol ke startu havířovské mutace, jejíž bude šéfredaktor. „Tedy že když si firma bude chtít udělat novou mediální strategii, reklamu či výroční zprávu, přijde za námi, protože bude tušit, že když někdo dělá tak dobrý web, určitě bude mít nejlepší řešení i pro jeho firmu,“ podotýká s mírnou nadsázkou.

Sobol momentálně dělá mediálního zástupce několika obcí a měst – konkrétně Fulneku, Rychvaldu a Čeladné – a v PR spolupracuje s dalšími organizacemi jako Komunikujeme Praha či Dětský domov se školou Býchory) a firmami, zároveň vede čtvrtletník pro dětské domovy Zámeček.

Podobně na havířovském webu se nehodlá zaobírat negativními věcmi či kritikou. Zaměřit se chce směrem, kterému říká pozitivní žurnalistika. „Lidi už jsou unavení z bulvárních zpráv na Nově a v Blesku i z oficiálních informací, které vydávají radnice nebo firmy a média je slepě kopírují,“ tvrdí Sobol. „Chceme hledat zajímavá témata ve fotbalových a jiných klubech, kde sportují stovky dětí i dospělých, a také ve školách, organizacích pro hendikepované nebo v nezávislých občanských iniciativách. Tam se toho často děje více než na radnici nebo ve vysoké politice.“

Sobol s Polákem přitom říkají, že využívají prostoru, které jim nechala klasická vydavatelství lokálních titulů. „Zjistili jsme, že mnoho menších měst nemá autentické zpravodajství nezávislé na radnici. Poptávka lidí po zprávách z jejich okolí přitom stále roste,“ tvrdí Ondřej Polák. Zatímco v Šumperku plní web Rej.cz roli internetové divize místních novin Týden na severu, v Havířově a dalších městech bude na tištěné verzi nezávislý.

Severomoravské weby v režii Poláka se Sobolem mají nabízet standardní škálu obsahu – tedy přehled chystaných kulturních, sportovních a společenských akcích, jízdní řády MHD, přehled volných pracovních míst, inzerce typu prodám-koupím, katalog místních firem či jídelníčky (MenuŠumperk.cz, MenuZábřeh.cz).