Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

Čásenský chystá tištěný měsíčník

Nový titul bývalého šéfredaktora MF Dnes bude obchodně stavět někdejší dlouholetá ředitelka inzerce Týdne.

Robert Čásenský na oslavě brněnské redakce MF Dnes, v září 2010. Foto: Monika Hlaváčová / Mafra / Profimedia.cz

Robert Čásenský na oslavě brněnské redakce MF Dnes, v září 2010. Foto: Monika Hlaváčová / Mafra / Profimedia.cz

Investigativně-reportážní měsíčník na papíře i digitálně v podobě mobilní aplikace hodlá od letošního září vydávat tým kolem Roberta Čásenského, bývalého šéfredaktora deníku Mladá fronta Dnes. Čásenský, který z listu odešel loni v listopadu poté, co vydavatelství Mafra koupil Andrej Babiš, hodlá mít v redakci sedm píšících redaktorů, zatím potvrdil jména Michala Musila, který byl jeho zástupcem v MF Dnes, a Jaroslava Kmenty, investigativního reportéra z téhož titulu.

Obsah má sestávat z pěti tematických okruhů: investigativních textů, reportáží, z příběhů o úspěšných českých lidech a firmách (sázka na takové „pozitivní“ referování se vyplácí české mutaci Forbesu), sekce o střední Evropě a z kulturní rubriky.

Měsíčník, jehož jméno Čásenský zatím neprozrazuje, má vycházet v nákladu „nižších desítek tisíc“, v rozsahu 130 až 150 stran, za zhruba 70 Kč za výtisk, na kvalitnějším papíře. To mimo jiné proto, aby byl atraktivním nosičem inzerce dražšího zboží. Čásenský říká, že rozjezd bude financovat z rodinných úspor a půjček od svých letitých přátel. Počítá, že start časopisu ho bude stát „jednotky milionů“ korun, maximálně deset milionů.

Ideálně by chtěl prodávat kolem 30.000 výtisků na číslo. Řádově tisícovky kusů přitom udá za nižší cenu předem domluveným odběratelům – typově mluví o určitém segmentu zákazníků bank či cestovních kanceláří. Zacílí tak na bonitnější čtenáře, což následně hodlá používat jako argument pro náročnější zadavatele reklamy.

Obchodní oddělení má mít Čásenského firma vlastní, povede jej Jana Štruncová, dlouholetá inzertní ředitelka časopisů Týden a Instinkt, když je ještě vlastnil Sebastian Pawlowski.

TISKOVÁ ZPRÁVA Z 6. KVĚTNA

Nový měsíčník od podzimu 2014

Připravujeme s kolegy nový reportérsko-investigativní měsíčník v tištěné i digitální podobě propojený s webem. Bude zaměřen na texty, které chtějí přinášet unikátní čtenářský zážitek, a vyžadují tak důkladný čas na přípravu. Nový časopis chce čtenářům nabídnout originální reportáže z domova i ze světa a bude se opírat o výraznou investigativní sekci. Tematicky bude pokrývat také byznys a ekonomiku, zahraniční, zvláště středoevropské dění a kulturní tvorbu. Svým čtenářům bude rovněž zprostředkovávat příběhy a profily pozoruhodných lidí, organizací i firem.

Rozsah časopisu by se měl pohybovat mezi 130 a 150 stranami měsíčně. Svým grafickým i tiskovým zpracováním bude odpovídat uvedenému obsahovému zaměření i zacílení na prémiové čtenářské skupiny.

Vydavatelem časopisu bude společnost patřící zakladateli časopisu Robertu Čásenskému, po záběhové etapě by se mezi vlastníky měli objevit i klíčoví spolupracovníci. Projekt se bude opírat o vícezdrojové financování, tedy o prodej na stáncích, individuální předplatné a prodej partnerským institucím, stejně jako o prodej inzerce s garantovaným nákladem v prémiových cílových skupinách. Součástí projektu bude i činnost nadačního fondu zaměřeného na podporu vybraných aktivit magazínu.

Začátek vydávání nového měsíčníku je plánován na podzim letošního roku. Prodej inzertního prostoru bude zahájen v první polovině května, předplatné si budou moci čtenáři objednávat od června.

Robert Čásenský