Náš jitřní newsletter přešel na letní provoz: v červenci a srpnu ho budeme posílat jednou týdně, vždy v pondělí. Prázdninová dobrodružství týmu Médiáře můžete sledovat na Instagramu.

Časopis Geo na českém trhu končí

Vydavatelství Czech News Center zavírá místní mutaci populárně-naučného měsíčníku.

Po jedenácti letech zmizí z tuzemského trhu měsíčník Geo. Konec české mutace ohlašuje v úvodníku prosincového čísla, nadepsaném Přišel čas se rozloučit, šéfredaktor Zdeněk Vacek. Kromě něj měl titul jen čtyři stále spolupracovníky, v tiráži uvádí mimo jiné Jiřího X. Doležala známého z Reflexu. Konec titulu potvrdila Médiáři také mluvčí Czech News Center Kristýna Teclová. „K poslednímu dni roku 2015 nám končí licenční smlouva, kterou jsme se rozhodli neprodloužit,“ uvedla.

Populárně-naučný časopis poprvé vyšel v roce 1976 v Německu, na českém trhu je od roku 2005. Nejprve ho vydávala firma Motor-Presse Bohemia, v říjnu 2010 přešel pod Ringier Axel Springer (nyní Czech News Center), na základě licence od německého vydavatelství Gruner+Jahr. Vacek tehdy na šéfredaktorském postu nahradil Lýdii Koreckou.

Geo v Česku svůj náklad nenechává oficiálně ověřovat. Na webu uvádí prodaný náklad naposledy za rok 2010, kdy činil necelých 12.000 výtisků. Čísla nemá ani z pravidelného výzkumu čtenosti Media Projekt.