Po spuštění Sedmičky jako bulvárního týdeníku za 10 Kč, jehož teď prodává až 237 tisíc výtisků, snížilo vydavatelství Empresa Media cenu společenského týdeníku Instinkt na 20 Kč, z původních 32 Kč. Stalo se tak začátkem října, od čísla 40. V srpnu prodával Instinkt necelých 24 tisíc výtisků, prvního vydání po zlevnění s Irenou Obermannovou už 31 tisíc.
„Kromě změny ceny prošel Instinkt i menší grafickou úpravou - hlavně fonty, úprava layoutu některých rubrik. Zaměření zůstává - společenský a reportážní časopis, klademe však větší důraz na témata pro čtenářky, Instinkt má dlouhodobě větší čtenost mezi ženami a my chceme tuto skutečnost dát dostatečně najevo,“ uvedla na dotaz Médiáře výkonná ředitelka Empresa Media Kateřina Jelínková.
Rozsah časopisu zůstává na 76 stranách, už v lednu 2012 se do Instinktu vrátil televizní program, který byl v tomto časopisu naposledy v červenci 2008 jako vložená, samostatně šitá příloha.
„Chceme nabídnout časopis obsahem i rozsahem bezkonkurenčně za nejlepší cenu na trhu. Domníváme se, že hodně kvalitního obsahu za vstřícnou cenu je nejlepším modelem pro současnou situaci na tiskovém trhu,“ prohlásila Jelínková.