Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

Časopisy Týden a Instinkt ovládl mediální magnát Jaromír Soukup

Sebastian Pawlowski převedl práva na Soukupovu Empresa Media, zůstává vydavatelem.

Dalibor Balšínek, Sebastian Pawlowski

Nejbližším, dlouholetým spolupracovníkem Sebastiana Pawlowskiho (vpravo) v mediálním byznysu byl Dalibor Balšínek, nyní šéf Lidových novin. Foto: archiv Médiáře

Švýcarský vydavatel a realitní podnikatel Sebastian Pawlowski prodal vydavatelská práva na časopisecké tituly Týden, Instinkt a zaniklý Mladý svět, včetně jejich online verzí, ze své firmy Mediacop společnosti Empresa Media majitele největší tuzemské komunikační skupiny Médea Jaromíra Soukupa.

Transakce nabývá účinnosti 1. října. Za kolik Soukup časopisy koupil, Pawlowski nezveřejnil.

„Tato transakce nebude mít na stávající provoz a vydávání jednotlivých titulů žádný dopad. Sebastian Pawlowski i nadále zůstane ve funkci vydavatele,“ oznámil dnes Mediacop [celá tisková zpráva v DOC].

„Empresa Media je ambiciózní společnost, která má know how v oblasti vydavatelských činností a jí vydávané tituly se budou nadále rozvíjet s respektem k nejlepším pravidlům a tradicím žurnalistiky,“ prohlásil Jaromír Soukup.

Pawlowski se do mediálního byznysu pustil před jedenácti lety, v roce 2000, kdy „za symbolickou cenu“, jak říká, koupil od vydavatelství Ringier zpravodajský Týden. O dva roky později spustil Instinkt, za další dva roky se pokusil obsadit víkendový trh seriózními novinami Nedělní svět, neúspěšně – skončily ztrátové po třech letech existence, v lednu 2007.

Pawlowski vedle zpravodajského a společenského časopisu rozjel i bulvár: titul Aha! v sesterské společnosti Ebika startoval jako v listopadu 2004 nedělník, na jaře 2006 se stal deníkem. Nakonec ho Pawlowski na podzim 2007 prodal konkurenčnímu Ringieru.

Bilance Pawlowského jedenácti let vydavatelské činnosti na českém trhu podle publicisty Miroslava Motejlka: ztráta víc než sto milionů korun.

Aha! jako deník rozjížděl František Nachtigall se Zdeňkem Šustrem, kteří kvůli tomu tehdy odešli z Blesku. Tandem funguje u Pawlowského dodnes, po odchodu dlouholetého mediálního ředitele a šéfredaktora Dalibora Balšínka do Mafry od podzimu 2009 vedou zpravodajský Týden, hlavní titul Pawlowského portfolia.