Pondělí 16. ledna přináší další televizní novinky. Na Primě to je premiérová, už 7. série gastroshow Ano, šéfe! se Zdeňkem Pohlreichem (od 21.30), na Nově krimiseriál Specialisté (20.20) a reality show Robinsonův ostrov (21.15). ČT1 pokračuje se Světem pod hlavou (20.00) a Trpaslíkem (21.00).

Ceník reklamy Seznamu na 2016 bez větších změn

„Po recesi není ani památky,“ hodnotí česká internetová jednička Seznam.cz výnosy z online reklamy. Přesto ceny pro příští rok prakticky nezvýší, mírně zdraží jen skyscraper.

Za reklamu na největším českém webu zaplatí inzerenti v roce 2016 zhruba tolik, co letos. „Poněkolikáté v řadě za sebou ponechává Seznam.cz svůj ceník reklamy bez zásadních změn,“ sdělil Médiáři Kamil Veselý, manažer obchodního oddělení Seznamu. Proč se ceny nezmění? „Zdražování není cesta, jak pomáhat podporovat podnikání klientů,“ odkázal se Veselý na vize firmy. Tým obchodníků Seznamu momentálně čítá skoro 500 hlav. Pro rok 2013 česká internetová jednička zlevňovala až o 25 %, v roce 2014 ceny dramaticky neměnila, nejvýš o jednotky procent, stejně tak o jednotky procent klesla cena některých formátů i pro letošek.

Pro rok 2016 se mění jen cena dvou reklamních formátů na zpravodajském portálu Novinky.cz – mírně zlevňuje leaderboard, mírně zdražuje skyscraper. Mírně zdražení skyscraperu přijde i na Sport.cz, a to kvůli očekávané vyšší poptávce po velkých reklamních plochách v souvislosti s významnými sportovními událostmi (letní olympiáda v Riu, fotbalové Euro ve Francii).

Těm, kteří si objednají reklamu na celý rok dopředu, Seznam.cz poskytne slevu až 40 % oproti ceníku. Vyzkoušet si to za podobných podmínek lze do konce února.

Ani na politice bonusových sazeb pro mediální agentury Seznam.cz v dalším roce nebude nic měnit. Pro letošek se s prostředníky obchodování s reklamním prostorem dohodl na snížení bonusů a zvyšovat je v roce 2016 nehodlá. Před začátkem letošního roku Seznam uváděl: „Rozhodli jsme se šedou zónu agenturních bonusů pro příští rok zase o něco zmenšit. Začali jsme už před dvěma lety, kdy jsme je snížili zhruba o třetinu. Pro příští rok ukrojíme ještě třetinu z toho, co zbylo.“ Agenturní bonusy Seznam celé neruší. „V současné chvíli nemáme ambici tyto bonusy dostat až na nulu,“ uváděl loni, to platí.

„Aktivita zadavatelů reklamy naznačuje, že reklamní trh opět ožívá. Po recesi není ani památky. Marketingová oddělení opět investují do reklamy ve větším měřítku,“ hodnotí Veselý na základě tržeb Seznamu. Inzerenti podle něj opět investují i do image značek, ne jen do podpory prodeje. „Na internetu stoupá poptávka hlavně po dvou typech reklamy: po přesně cílené reklamě na jedné straně a na druhé po exkluzivních a zajímavých formátech, které posilují vnímání značky,“ popisuje Veselý.