Jan Dražan, zástupce šéfredaktora Echa, a Jan Pergler, někdejší novinář, teď manažer v ČSOB, vydávají ve vlastním Nakladatelství Zeď druhou knihu. První byla série rozhovorů Náš Václav Havel, druhou je román Ferdinanda Peroutky Oblak a valčík. První pokřtili 17. listopadu, druhou pak 7. prosince a úspěšně na ni vybírali na Hithitu. Obě je možné běžně koupit, i přes internet.

Ceny za PR ovládlo AMI, vítězem „Epka“ od ČEZ

Oborová Asociace public relations agentur vyhlásila 11. ročník České ceny za PR. Se sedmi zlatými dominovala AMI Communications, bodovali i sami klienti a také digitální agentury.

Tradiční betlém vítězů. Foto: David Bruner. Kliknutím zvětšíte

Tradiční betlém vítězů. Foto: David Bruner. Kliknutím zvětšíte

Absolutním vítězem 11. ročníku výroční České ceny za PR se stala mobilní aplikace Epp – pomáhej pohybem od polostátního podniku ČEZ. Podnik i jeho Nadace ČEZ, která uděluje peníze „vydělané“ pohybem uživatelů aplikace, se přitom při tvorbě i propagaci projektu obešly bez komunikační agentury (nechala si jen externě vyvinout aplikaci, to zajistila digitální agentura Brainz). Ceny tradičně vyhlašovala a udělovala Asociace public relations agentur, tradičně se vyhlašovaly v restauraci Aureole nad Prahou v pankrácké City Tower, večerem jako tradičně provedl Ondřej Hejma. Přítomno bylo přes tři sta lidí.

Zástupci ČEZ a jeho nadace s Barborou Bělíkovou a Janem Kučmášem

Zástupci ČEZ a jeho nadace s Barborou Bělíkovou a Janem Kučmášem. Foto: David Bruner

Mezi PR agenturami, které poroty soutěže letos ocenily, vynikla AMI Communications. Odnesla si celkem sedm „zlatých“, a to za práce pro ArcelorMittal, C. S. Cargo, Zetor či Alzheimercentrum. Dvě první místa pak zaznamenal Pleon Impact. Po jedné zlaté mělo dalších osm agentur. Ocenění přitom putovala nejen za agenturami z oboru PR, ale také za těmi digitálními. I to potvrzuje zjevné, postupné prolínání obou komunikačních odvětví.

„Letošní ročník zdůraznil trend multioborového přístupu českého public relations. Soutěží stále více projektů, které překračují hranici tradičního PR, a tyto kampaně vítězí,“ potvrzuje Jan Kučmáš, předseda APRA. „Špičkové kampaně PR používají nejen práci s tradičními médii, ale sociální sítě a online komunikaci, reklamu, direkt marketing, event marketing a další disciplíny marketingové komunikace.“

Kompletní výsledky 11. ročníku České ceny za PR

umístění název projektu klient dodavatel
I. Komunikační disciplíny
I. 1. Firemní (korporátní) komunikace/Corporate Communications
1. místo Řidičkou v týmu C. S. Cargo (náborová kampaň) C. S. Cargo C. S. Cargo, AMI Communications
2. místo Česko v datech SAS Institute Dark Side
3. místo Vítejte v novém světě práce Microsoft ČR Microsoft ČR, Bison&Rose
I. 2. Společenská odpovědnost a filantropie/Corporate Responsibility and Philantrophy
1. místo EPP Pomáhej pohybem – Sportuji pro sebe i pro ostatní Skupina ČEZ a Nadace ČEZ Skupina ČEZ a Nadace ČEZ
2. místo STK pro chlapy Nadační fond Petra Koukala Stance Communications
3. místo Mlčení bolí Asociace intervenčních center ČR Guideline
I. 3. Business-to-Business (B2B)
1. místo Češi 1990–2015 KPMG Česká republika KPMG Česká republika
2. místo Dell od A do Z Dell AMI Communications
3. místo Představení designového konceptu Zetor by Pininfarina Zetor Tractors Zetor Tractors, AMI Communications
I. 4. Business-to-Consumer (B2C)
1. místo Ikea sousedská večeře Ikea Česká republika Pleon Impact
2. místo Launch seriálu Fear the Walking Dead – Živí mrtví – počátek konce AMC Networks Central Europe PR.Konektor
3. místo Stárneme, kdo se o nás postará? Maltézská pomoc AMI Communications
I. 5 Interní komunikace/Internal Communications
1. místo Zákaz kouření v ArcelorMittal Ostrava ArcelorMittal Ostrava AMI Communications
2. místo Tak Ď AGC Automotive Czech Ad-vise – Communication & Franchise
3. místo HeartStories Novartis Novartis, Native PR
I. 6. Krizová komunikace/Issues management
1. místo Jizerská 50 Ski Klub Jizerská padesátka Raul
2. místo nebylo uděleno
3. místo Creditas – silná a důvěryhodná záložna Záložna Creditas CHM Communications
I. 7. Digital & social media
1. místo Vánoční klip aneb Stačí si utweetnout O2 Czech Republic O2 Czech Republic
2. místo Mazací tramvaj Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP)
3. místo Samsung Live Broadcast: Social aktivace na hraně Samsung Electronics Czech and Slovak Ogilvy Public Relations
I. 8. Politická komunikace, politické PR, Public Affairs
1. místo nebylo uděleno
2. místo nebylo uděleno
3. místo nebylo uděleno
Zvláštní ocenění Rok smíření (za kreativní, strategické řešení 70 let výročí 2. světové války) Statutární město Brno tým zástupců neziskového sektoru, politiky a organizací statutárního města Brna
II. Oborové kategorie
II. 1. Finanční trh a finanční služby
1. místo Olé olé! Porsche Česká republika, divize Seat AC&C Public Relations, Seat
2. místo Nehoda, porucha? Volejte 1224! Česká kancelář pojistitelů (ČKP) Ogilvy Public Relations
3. místo Creditas – silná a důvěryhodná záložna Záložna Creditas CHM Communications
II. 2. Spotřební zboží/Consumer Goods
1. místo Oblékáme se chytře KiK Native PR
2. místo Fenomén investičního šperku Alo Diamonds CHM Communications & Allmedia4U
3. místo Díky za Vánoce Milka Konektor Social
II. 3. Farmacie, zdravotnický sektor
1. místo Skrytá kamera na Febiofestu: Jaké to je mít Alzheimera? Alzheimercentrum AMI Communications
2. místo Revma výzva Ústav lékového průvodce a
Revma Liga v ČR
Medica Healthworld
3. místo HeartStories Novartis Novartis, Native PR
II.4. Technologie, IT
1. místo #P8NočníSvět – foť mobilem jako profík Huawei Technologies (Czech) Inspiro Solutions
2. místo Česko v datech SAS Institute Dark Side
3. místo Vítejte v novém světě práce Microsoft ČR Microsoft ČR, Bison&Rose
Zvláštní ocenění Česko v datech (za rozšiřování hranic v oboru a originální využití datové žurnalistiky) SAS Institute Dark Side
II. 5. Státní správa, veřejný a neziskový sektor
1. místo Pragulic Erste Stiftung Weber Shandwick
2. místo Via Bona – Umíme to od dětství Nadace Via PR.Konektor
3. místo Revma výzva Ústav lékového průvodce a Revma Liga v ČR Medica Healthworld
II. 6. Průmysl
1. místo Představení designového konceptu Zetor by Pininfarina Zetro Tractors Zetor Tractors,
AMI Communications
2. místo S ruským palivem na věčné časy? Ne, děkujeme Westinghouse Electric Company Havas PR Prague
3. místo Ústecko – krásné místo k životu Air Products Hill+Knowlton Strategies
II. 7. Služby
1. místo Řidičkou v týmu C. S. Cargo (náborová kampaň) C. S. Cargo C. S. Cargo, AMI Communications
2. místo Stárneme, kdo se o nás postará? Maltézská pomoc AMI Communications
3. místo Launch služby BlaBlaCar v České a Slovenské republice v sociálních médiích BlaBlaCar Konektor Social
II. 8. Zábava a sport
1. místo Gambrinus plzeňským hrdinům, aneb hrajeme s Viktorkou Plzeňský Prazdroj a FC Viktoria Plzeň Plzeňský Prazdroj a FC Viktoria Plzeň, Botticelli PR, Triad Digital Agency
2. místo Bitva národů – jak PR dostalo 9000 lidí na Petřín Historical Medieval Battle International Association Ogilvy Public Relations
3. místo Objevte povodí Moravy s geocachingem Povodí Moravy Pepr Consulting
II. 9. Přeshraniční projekty
1. místo Ikea sousedská večeře Ikea Česká republika Pleon Impact
2. místo Milka Poslední kousek Milka Konektor Social
3. místo Astra Talent – Děti pomáhají dětem SES Astra Pram Consulting
III. Komunikační nástroje
III. 1. Klasická firemní média (firemní publikace aj.)
1. místo Příloha zaměstnaneckých novin – 120 let Škoda Auto Škoda Auto
2. místo Zaměstnanecké noviny Škoda Mobil Škoda Auto Škoda Auto
3. místo Bublinky – firemní časopis Usspa Usspa
III. 2. On-line média (intranet, webové stránky, RSS, PDA aj.)
1. místo Videoseriál Můj stroj Škoda Auto Škoda Auto
2. místo EPP Pomáhej pohybem – Sportuji pro sebe i pro ostatní Skupina ČEZ a Nadace ČEZ Skupina ČEZ a Nadace ČEZ
3. místo Budoucnost má hloubku Hornicko-geologická fakulta
VŠB – TU Ostrava
Action Please
III. 3. Akce a události/Events
1. místo Skrytá kamera na Febiofestu: Jaké to je mít Alzheimera? Alzheimercentrum AMI Communications
2. místo Nejtvrdší kulturní zážitek sezóny Česká asociace amerického fotbalu Concept One
3. místo V Ikea posteli Ikea Česká republika Pleon Impact
III. 4. Tiskové konference
1. místo Tisková konference ePokladna – na EET jsme připraveni Vodafone Czech Republic AMI Communications
2. místo S Toughbookem až na vrchol Manaslu Panasonic Pram Consulting
3. místo Tisková konference – Uvedení první bezplatné linky s elektrobusy v Praze Passerinvest Group Passerinvest Group,
Crest Communications
III. 5. Sólokapr/Media placement
1. místo Bitva národů – jak PR dostalo 9.000 lidí na Petřín Historical Medieval Battle International Association Ogilvy Public Relations
2. místo Olé olé! Porsche Česká republika, divize Seat AC&C Public Relations, Seat
3. místo Česko v datech SAS Institute Dark Side
Absolutní vítěz
  EPP Pomáhej pohybem – Sportuji pro sebe i pro ostatní Skupina ČEZ a Nadace ČEZ Skupina ČEZ a Nadace ČEZ

Projektů se do České ceny za PR letos přihlásilo celkem 113. Nejvíc přihlášek přitom přišlo od AMI Communications (46), následoval PR.Konektor spolu s Konektorem Social (19), Bison & Rose (13), Pram Consulting (12), Native PR (12). Tyto agentury měly také nejvíce přihlášek proměněných v nominaci na shortlist. Nejvíce ocenění (prvních, druhých i třetích míst dohromady) si odnesla AMI Communications (11), s odstupem za ní Ogilvy PR (4).

Tým AMI Communications bral bezkonkurenčně nejvíc

Tým AMI Communications bral bezkonkurenčně nejvíc. Foto: David Bruner

Pořadí 11. ročníku České ceny za PR podle agentur

agentura počet 1. míst počet 2. míst  počet 3. míst
AMI Communications
Pleon Impact   1
Ogilvy PR 1 2 1
AC&C Public Relations 1  
Native PR 1   2
Botticelli PR 1    
Inspiro Solutions 1    
Raul 1    
Triad Advertising 1    
Weber Shandwick 1    
Dark Side   2 1
PR.Konektor   2  
CHM Communications   1
Konektor Social  
Pram Consulting   1 1
Ad-vise    1  
Concept One   1  
Havas PR    
Stance Communications   1  
Bison & Rose     2
Action Please     1
Allmedia4u     1
Crest Communications     1
Guideline     1
Hill+Knowlton Strategies     1
Pepr Consulting     1

Videoreportáž

Fotoreportáž Davida Brunera

Skleněná trofej pro první v kategorii, tubus pro druhé a třetí

Skleněná trofej pro první v kategorii, tubus pro druhé a třetí

 

Výkonná šéfka pořádající asociace Barbora Bělíková s moderátorem Ondřejem Hejmou

Výkonná šéfka pořádající asociace Barbora Bělíková s moderátorem Ondřejem Hejmou

 

Moderátor večera Ondřej Hejma s předsedou APRA Janem Kučmášem

Moderátor večera Ondřej Hejma s předsedou APRA Janem Kučmášem

 

Večer proložily výstupy standup komiků

Večer proložily výstupy standup komiků

 

Vyhlášení cen následoval jako obvykle bohatý raut v Aureole

Vyhlášení cen následoval jako obvykle bohatý raut v Aureole