Česká pojišťovna, společnost se 185 letou historií, představila nové logo. Vychází z předchozí 40 let používané značky. Nová podoba vzešla z víc než ročního neveřejného tendru, vyhlášeného v červnu 2010. Z desítek návrhů oslovených českých grafických studií byl vybrán návrh Lumíra Kajnara.
Pojišťovna si přála, aby návrh respektoval kontitunitu původního symbolu od akademického sochaře Zdeňka Kolářského z roku 1971. Základem proto musel zůstat štít s lipovými listy a logotypem v modrožluté kombinaci. Návrháři naopak mohli měnit font, prostorové rozložení, zasahovat do štítu s lipovými listy a pracovat s proporcemi.
Typografickou podporu zajišťoval Tomáš Brousil ze studia Suitcase Type Foundry, jeho písmo Tabac Sans se zároveň stalo podkladem nového korporátní písma pojišťovny.
Animovanou verzi loga zpracovalo studio Oficina, které zároveň natočilo prezentační film.
Logo a nový claim společnosti „Pomáháme vám jít dál“ se představí v reklamní kampani, která se spouští zítra, v sobotu 8. října. Reklamní kampaň a vizuální styl komunikace vznikly v reklamní agentuře EuroRSCG.
Inovovaná identita se týká celé skupiny Česká pojišťovna, všech dceřinných společností, subbrandů i sponzorských značek. Kompletní změny identity společnosti včetně redesignu poboček proběhnou postupně v roku 2012.
Logo a slogan mění Česká pojišťovna proto, že chce zvýšit svůj podíl na trhu. Do tohoto konceptu hodlá společnost v dalších dvou letech investovat přes miliardu korun, oznámila novinářům.
Ukázky z tvorby - pro větší verze rozklikněte
Televizní spot