Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

Česká pozice Istvána Lékó odstartovala, špičkuje se s konkurenčním Motejlkem

„Docela zajímavé, přes 20 lidí má ambici mít 2x tolik unikátů jako mám na motejlek.com – připomínám, že jsem sám,“ popíchl Miroslav Motejlek dnes startující konkurenci, server Česká pozice bývalého šéfredaktora Eura.

Do tří let chce šéfredaktor Lékó dostat svůj web do provozního zisku (foto: Richard Cortés, Česká pozice)

"V redakci máme takových Motýlků cca 30, takže o případném náskoku můžeme dát řeč během 2011, ok?" (foto: Richard Cortés, Česká pozice)

Česká pozice, ambiciózní webová stránka bývalého šéfredaktora Eura Istvána Lékó, který už spolkla údajně 6 milionů korun, je ode dneška v ostrém provozu. A už před startem si vyjasňovala pozice s konkurenty.

Nejdřív si to nový tým, do něhož přešlo mnoho lidí z Eura, vyřídil s bývalým zaměstnavatelem, finanční skupinou PPF. „Zásah do obsahové i ideové struktury týdeníku a snaha o podporu vlastních aktivit,“ tvrdí o vlivu PPF na chod časopisu. Už předtím došlo k s Eurem k přestřelce, pikantní tím, že časopis Lékó v roce 1998 založil a letos z něj do České pozice přišla skoro celá redakce.

Těsně před startem se zase špičkovala s provozovatelem konkurenční one man show Miroslava Motejlka.

Ten ke zvěstem o počtu redaktorů České pozice (zhruba dvě desítky píšících) a plánech prvního roku provozu (mít aspoň 45 tisíc uživatelů měsíčně) reagoval v diskusi na Médiáři takto: „Docela zajímavé, přes 20 lidí má ambici mít 2x tolik unikátů jako mám na motejlek.com – připomínám, že jsem sám.“

Redakce České pozice mu to vrátila na Twitteru, kde Marka Bača zajímalo, co říkají Motejlkovu náskoku.

„V redakci máme takových Motýlků cca 30 tkže o případném náskoku můžeme dát řeč během 2011 ok?“ zněla nepodepsaná odpověď, upravující původní informace. Překlepy a chybějící interpunkce naznačují, že se zdůrazňovaným netradičním využitím sociálních sítí to Česká pozice myslí vážně.

Podoba titulní strany webu Česká pozice při jeho startu (repro: ceskapozice.cz)

Podoba titulní strany webu Česká pozice při jeho startu (repro: ceskapozice.cz)