Čtvrteční večer patřil v pražském Karlíně slavnostnímu otevření místních kanceláří společnosti Goodbaby, která se zaměřuje na výrobu dětských sedaček, kočárků a podobného zboží. Její čerství představitelé Jan Řežáb (Socialbakers) a Eva Liba (ex Coca-Cola) pozvali řadu vzácných hostí, nechyběli jsme. Přineseme i rozhovor, teď mrkněte, jak Jan skládá golfky.

Českým online spotům vládne Kofola „mefloun“

V českém žebříčku deseti nejoblíbenějších spotů na videoserveru YouTube za 2. čtvrtletí 2016 obsadila Kofola pět příček. Z lokálních reklam se líbily také Vodafone a Škoda Auto.

Kampaň od agentury Zaraguza na melounovou Kofolu patřila na českém internetu k těm nejsdílenějším

Kampaň od agentury Zaraguza na melounovou Kofolu patřila na českém internetu k těm nejsdílenějším

Google Česká republika zveřejnil žebříček deseti nejpopulárnějších reklam na YouTube za druhé čtvrtletí 2016. Jde o žebříček Ads Leaderboard, který se zpracovává stejnou metodologií pro každou zemi, kde mohou firmy inzerovat na YouTube. Ve druhém kvartálu se do popředí lokálního žebříčku dostaly sportovní reklamy, doprovázené pěticí spotů se šišlavým psem od Kofoly.

Na popularitě reklam se ve druhém čtvrtletí výrazně podílely velké sportovní události, konkrétně mistrovství světa v hokeji a mistrovství Evropy ve fotbale. První místo v lokálním i celosvětovém žebříčku obsadila reklama Nike Football od kreativní agentury Wieden+Kennedy a mediální agentury Mindshare. Na YouTube už má přes 51 milionů zhlédnutí. Fotbalové téma využila i reklama na Volvo V90 s hvězdným Zlatanem Ibrahimovićem v hlavní roli. „Obě reklamy se do první desítky dostaly díky spojení trendů a známých sportovních osobností, což jsou dva atributy, které na YouTube fungují. Pokud se značka spojí s globálním trendem, který lidi v daném období zajímá, může se stát reklamní video vyhledávané a mít i velký podíl organických zhlédnutí,“ uvedla Petra Brodilová, specialistka Google na aktivaci prodeje a na brandové produkty.

Celou polovinu českého žebříčku obsadily reklamní spoty na melounovou Kofolu z produkce kreativní agentury Zaraguza. Ta ve spolupráci s mediální agenturou Médea připravila i třetí umístěnou reklamu na Semtex s dirigujícím Robertem Rosenbergem. Do první desítky se probojovala také jedna z nových reklam pro Vodafone, které vytvořily agentury McCann a MEC. Na devátém místě pak skončila kampaň Škody Auto, která své reklamní sdělení opřela o českou i mezinárodní popularitu ledního hokeje. 

„Už při psaní každého scénáře spotu myslíme na to, aby měl emocionální, racionální nebo společenský přínos pro diváka, který tak má důvod sdílet spot dál,“ uvedl k úspěchu Kofoly kreativní ředitel Zaraguzy Michal Pastier.

Globální data, ze kterých se sestavují žebříčky YouTube Ads Leaderboard, mají být podle požadavků Google zpracovávána stejnou metodologií v každé zemi. Spoty v žebříčku musí podle těchto požadavků vykazovat vysokou míru organického zhlédnutí videa vůči všem zhlédnutím (alespoň deset procent z celku).

Nejoblíbenější reklamy českého YouTube

1. Nike Football Presents: The Switch ft. Cristiano Ronaldo, Harry Kane, Anthony Martial & More

2. Kofola Meloun 0,5 l: Fofola a padák

3. Semtex: Odpal to naplno – Rosenberg

4. Kofola Meloun 0,5 l: Fofola a tenis

5. Kofola Meloun 0,5 l: Jfem fpět!

6. Kofola Meloun 0,5 l: Fofola a longboard

7. Kofola Meloun 0,5 l: Fofola a houpačka

8. Probuďte se: Héééééééj

9. Zvedni hlavu

10. Volvo V90 – Made by Sweden – ”Prologue” feat. Zlatan Ibrahimović