Přijďte vyhrát Nokii 3310

Už v pondělí 29. května přijďte na soutěžní přehlídku AppParade hrát o nové Nokie 3310.

Čeští ragbisté vítězně zvou na zápas, který prohrají

Česká unie ragby nafotila pozvánky na zápas, který prohraje, přesto ji naši reklamní kati vybrali jako vítěznou. Iva Kubelková přebila výhody e-shopu Astratex a skončila poslední.

Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších – samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 43. týden 2016

  1. Kaspen/Jung von Matt: Ragbyová událost století (54 %)
    značka: Rugby Union, klient: Česká rugbyová unie
  2. Young&Rubicam: Vyzrajte na záškodníky s pojištěním (38 %)
    produkt: Pojištění Můj majetek, klient: Česká pojišťovna
  3. We Are Ginger: Nedořečeno (36 %)
    produkt: Životní pojištění Na přání, klient: Kooperativa
  4. VCCP: Presto Půjčka (35 %)
    značka, klient: UniCredit Bank
  5. IS Produkce: Nakupování spodního prádla online je daleko jednodušší / Iva Kubelková (34 %)
    značka, klient: Astratex.cz

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 8 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1. Rugby Union zve na listopadový zápas (54 %)

Rugby Union zve na zápas s týmem The Barbarians

Rugby Union zve na zápas s týmem The Barbarians

 

Rugby Union zve na zápas s týmem The Barbarians

Rugby Union zve na zápas s týmem The Barbarians

V úterý 8. listopadu 2016 se na stadionu Markéta v Praze střetne český národní rabyový tým s výběrovým týmem The Barbarians, který se skládá z profesionálních hráčů různých zemí světa. Tento celek nemá stálý kádr ani vlastní stadion, hráči jsou do něj zváni na základě svých kvalit a gentlemanského vystupování mimo hřiště. Exhibiční přátelské utkání mezi českou ragbyovou reprezentací a Barbarian FC se odehraje v rámci 90. výročí českého ragby. „Pro české ragby to znamená obrovský úspěch a jsme rádi, že se o tomto sportu i u nás víc mluví, a získává si tak stále víc fanoušků,“ uvádí Martin Charvát, zástupce České rugbyové unie a kreativní ředitel agentury The Remembership. Barbarians za zápas nežádají honorář, Česká rugbyová unie zaplatí jen letenky a ubytování, generálním sponzorem celé akce je Budweiser Budvar.

Na připravované utkání upozorňuje kampaň z dílny agentury Kaspen/Jung von Matt, která vznikla pod kreativním vedením od vedením Lestera Tulleta. Její vizuály nafotil Goran Tačevski na ragbyovém hřišti RK Petrovice v Praze. V reklamě účinkují skuteční hráči české reprezentace. Kampaň běží v současnosti v tištěných titulech zaměřených na sport a v mužském magazínu ForMen. Kromě tiskové inzerce se objevuje i na reklamních rámečcích v pražském metru na trasách A a B. Ke kampani dále vznikla také speciální microsite, kde budou probíhat soutěže o lístky a postupně by se tam měla objevit také ragbyová videa, vysvětlující pravidla ragby. Na listopad agentura připravuje i rozhlasovou reklamu spojenou se soutěží v rádiu Evropa 2.

Máme to předem prohraný, ale stejně přijďte se podívat? Už se nemůžu dočkat, ale nepřijdu.
Adam Roučka (Saatchi & Saatchi)

Hero/loser – archetyp, ke kterýmu se dostanete tak jednou za kariéru. Ale jak zbožňuju komunikaci českýho ragby, tak tady myslím, že se z toho nápadu dalo dostat víc, obrazem i slovem.
Martin Svetlík (Mustard)

Udělat hezkej inzerát na ragby je těžší, než se zdá. Snadno vás to stáhne k ‚bahennímu‘ klišé, čemuž se ani v tomhle případě nepodařilo úplně vyhnout. Jasně, je to hezky vyfocený, jsou tam pěkný texty, ale že by mě to bůhvíjak rozrajcovalo, to ne.
Ondřej Souček (Luftballon)

Sice to projedem, ale bude to skvělá hra! Trefné pozvání na zajímavou podívanou.
David Suda (WMC Grey)

Tohle je skvělý. Jsou tam přesně ty emoce, které ragby v sobě má. S kým se uvidím na Markétě?
Milan Černík (Nestlé)

Super priamočiare vizuály, z ktorých testosterón strieka prúdom. Message v štýle ‚pravdepodobne nám naložia, ale bude to stáť za to‘ je proste skvelá. Nerozumiem ragby a k chlapovi mám ďaleko, ale milujem underdog stories a táto ma dostala!
Tomáš Hrábek (Symbio)

Obrazově hodně povedené, vystihuje to atmosféru hry i pro ty, kteří k tomuto sportu nemají blízko. Jasná message a povedená exekuce.
Troy Palmer (Scholz & Friends Praha)

2. Česká pojišťovna obsadila animované záškodníky (38 %)

Chmatáci jsou hlavními hrdiny kampaně Kooperativy

Chmatáci jsou hlavními hrdiny kampaně Kooperativy

Česká pojišťovna spustila novou kampaň na podporu pojištění Můj majetek a dělá si v ní legraci z nešťastných událostí. V kampani vystupují kreslené postavičky – „chmatáci“ a „denblbec“, které představují nepříjemnosti v životě člověka. Kampaň pochází z dílny agentury Young & Rubicam. „Hlavní sdělení tak stojí na informaci o srozumitelném a jednoduchém pojištění, které vám v případě nouze spolehlivě pomůže,“ říká Jan Chvojka, marketingový ředitel České pojišťovny. Kampaň cílí zejména na muže a ženy ve věku 30 až 55 let, na rodiny i jednotlivce s příjmem odpovídajícím průměrné domácnosti v Česku.

Kampaň poběží v televizi, outdooru, na internetu – zejména na zpravodajských serverech, sociálních sítích a na microsite, do posledního listopadového dne. Doplní ji rovněž reklama v kinech CineStar po celém Česku. Obě animované postavičky jsou také kontextuálně rozmístěny na domech nebo na prostředcích veřejné dopravy.

U Youngů si nějak oblíbili personifikace. Tohle dopadlo líp než bolestivé loučení s kočkou Půjčkou, ale zas jsou ošklivější ty postavičky. Tak uvidíme, co se urodí do třetice.
Adam Roučka (Saatchi & Saatchi)

Líbí se mi ta jednoduchá ilustrace. I když, na druhou stranu, ta jednoduchost mohla bejt možná trochu propracovanější. Spíš nevím. Outdoor super.
Martin Svetlík (Mustard)

Jednoduchá funkční vizualizace pojistných událostí. V reklamě se tomuhle přístupu říká ‚walking brief‘. Vezmete zadání od klienta a zpracujete ho. Žádné velké dumání. Na vítězství v soutěžích kreativity to není, ale obvykle to funguje. Tady též.
Martin Charvát (Remembership)

Lidová reklama v tom lepším podání. Příjemně zabalené průsery tady visely ve vzduchu a šlo o to, kdo si je přivlastní. Cejtim, že tohle má minimálně na Zlatou Pecku. Můj vítěz týdne.
Ondřej Souček (Luftballon)

Nene.
David Suda (WMC Grey)

Video mě neoslovilo, a to jsem cílovka. Líbí se mi řešení v rámci outdooru. A to je asi vše. Mimochodem, dají se někde ty Chmatáci získat?
Milan Černík (Nestlé)

Postavičky sú fajn (aj keď denblbca asi na prvú dobrú nikto neidentifikuje). Ani mi nevadí, že si ‚Česká spořitelna dělá legraci z neštěstí‘, to je môj denný chlieb. Ale tá microsite… Nie je nič frustrujúcejšie ako hra, ktorá sa vlastne nedá hrať. Je plná divných textov a prvkov, takže vlastne ani neviem, čo sa po mne chce. Pomoc!
Tomáš Hrábek (Symbio)

3. Kooperativa opět „nedokončila“ spoty (36%)

Kooperativa připravila od 10. října do konce prosince už tradičně další podzimní kampaň s nedokončeným koncem. Tentokrát je promován produkt životní pojištění Na přání. Série třicetivteřinových spotů se odehrává ve školní tělocvičně, kde je otec vyzván, aby předvedl gymnastické cviky, které uměl v mládí. Spoty běží na internetu a v televizi, dále také na jednotlivých pobočkách. Autorem kampaně je agentura We Are Ginger. 

Nějak jsem tam nepostřehl příběh. A tvrdit, že život je plný nečekaných překvapení, když si o to ten fotr přímo řiká, mi taky nedává smysl. Já bych mu naložil ještě sto dřepů.
Adam Roučka (Saatchi & Saatchi)

Takže casting. To zaprvé. Pak skript, to zadruhé. A pak už je to jenom horší. Stopáž. Nuda. Zelený pruhy. Vidíte ty pruhy?!
Martin Svetlík (Mustard)

Svůj dlouholetý komunikační koncept (‚pro život, jaký je‘) zkouší Kooperativa kreativně rozvinout opět trochu jiným způsobem. Zůstává přitom příjemně civilní a jemně vtipná. Možná až příliš jemně.
Martin Charvát (Remembership)

Tedy, minulé příspěvky od Kooperativy se mi pozdávaly více. Tady mi chybí, abych si řekl ‚no jo, vždyť tohle já prožívám taky‘.
Ondřej Souček (Luftballon)

Zřejmě si to pohrává s nepříjemnými výzvami, které si cílovka pamatuje z tělocviku. Tím máme vyřešeno, proč by se na to měl někdo dívat. Jak je to napojené na produkt? Otec zřejmě poslední zkoušku nepřežije.
David Suda (WMC Grey)

Ten spot ve mně vyvolal vzpomínky na krutopřísného učitele tělocviku ze základky. Celkem jsem se pobavil, ale že bych teď kvuli tomu letěl do Kooperativy pro životko?
Milan Černík (Nestlé)

Ten spot je moja nočná mora. Kvôli telocvikárovi zo základky sa ešte občas budím poliaty potom. Môcť sa proti nemu poistiť? Shut up and take my money!
Tomáš Hrábek (Symbio)

Příliš dlouhé čekání na nic neříkající konec.
Troy Palmer (Scholz & Friends Praha)

4. UniCredit Bank nabízí půjčku Presto (35 %)

UniCredit Bank spustila 10. října druhou část podzimní kampaně s novým reklamním spotem se zaměřením na Presto Půjčku – převedení úvěru nebo sloučení úvěrů. Kampaň, kterou připravila agentura VCCP Praha, běží v Česku i na Slovensku. Noví i stávající klienti mohou podle banky získat při uzavření Presto Půjčky nový smartphone zdarma. Nové televizní spoty na Presto Půjčku v Česku jsou k vidění v kanálech televizí Nova a Prima, na Slovensku primárně na Markíze. V online prostředí se banka zaměřila zejména na display banner reklamu na nejnavštěvovanějších serverech v Česku iDnes.cz, Seznam.cz, Blesk.czDenik.cz, na Slovensku Sme.sk, Atlas.sk, Aktuality.sk či Centrum.sk. Část kampaně běží také na sociálních sítích. O realizaci spotů se postarala produkce Target Pictures a režie se ujal Ken Karpel. Kampaň navazuje na zavedený mezinárodní koncept skupiny UniCredit Real Life Banking, který má přizpůsobovat bankovnictví skutečným životním potřebám. 

Vadí mi ten rozdvojenej voiceover, přijde mi nadbytečnej – teda pokud neni tatínek schizofrenik nebo břichomluvec. Jinak v tom vidim pokus aspoň trochu se odklonit od tuctovejch bankovních reklam, což je vždycky dobrý.
Adam Roučka (Saatchi & Saatchi)

Generický, adj. Charakteristika náležející celé skupině nebo souboru věcí; nespecifický.
Martin Svetlík (Mustard)

Babička je stejný odborník jako UniCredit. Poněkud krkolomná myšlenková konstrukce. Nicméně aspoň jednou je hrdina péče o domácnost tatínek, ne maminka.
Martin Charvát (Remembership)

Je to takový docela milý. Možná až příliš. Skoro bych si myslel, že tohle je dílo jiné banky. Mám dojem, že by pomohl silný koncept. Tohle je další těžce rozpoznatelný single piece.
Ondřej Souček (Luftballon)

Z nedávno rozjetého velkého konceptu ‚pro ty, kteří chtějí víc‘ nám zbyla pouze hudba a režisér. Teď je tedy UniCredit opět expert. Ale to řeším možná jen já. Rozehraný příběh se mnou, jakožto s otcem dvou rebelů, hezky rezonuje. Akorát mi přijde příliš daleko od půjčky. Jeden reklamní klasik by to označil jako borrowed interest.
David Suda (WMC Grey)

V hromadě dalších reklam na půjčky mi tato přijde celkem sexy, navíc kdo by nechtěl ten telefon zdarma.
Milan Černík (Nestlé)

Generická groteska o chlapovi, ktorý nezvláda svoje deti, bola zrejme natočená dávno predtým, než vôbec vznikol brief. Žiadne logické prepojenie s pôžičkami nevidím, takže autorov podozrievam z toho, že ich proste prilepili k existujúcemu videu a čus.
Tomáš Hrábek (Symbio)

Drží se tématu každodenního života a ukazuje ho v povedené a zábavné formě. Sdělení je jasné a na spot se dobře kouká.
Troy Palmer (Scholz & Friends Praha)

5. Kubelková se ukazuje pro Astratex (34 %)

Iva Kubelková pro Astratex

Iva Kubelková pro Astratex

Specializovaný e-shop se spodním prádlem a plavkami Astratex.cz založený podnikatelem Petrem Vítem spustil novou televizní a online kampaň, v níž se ve spodním prádle předvádí modelka a moderátorka Iva Kubelková. Ta se také stala ambasadorkou značky. Spot, který vznikl ve spolupráci s režisérem Martinem Jůzou a kameramanem Orlinem Stanchevem, běží až do 13. prosince v televizních kanálech skupin Prima a Barrandov a v televizi Óčko. Kampaň také využívá mailing,komunikaci na sociálních sítích a online reklamu. Vytvořila ji IS Produkce.

Astratex vznikl před šestnácti lety jako zásilkový prodej, v současnosti prodává mimo jiné pomocí speciální aplikace, která doporučí po zadání několika základních údajů každé ženě velikost podprsenky. Aplikace je založena na průběžném dlouhodobém výzkumu mezi ženami. Podle zástupců Astratexu si díky ní kupuje 94 % jeho zákaznic správnou velikost podprsenky. 

Nápad 4, prsa 34.
Adam Roučka (Saatchi & Saatchi)

Pamatuju si jen to, že Iva Kubelková má velikost podprsenky 70 F. Víc po mně nechtějte.
Martin Svetlík (Mustard)

Máte-li Ivu Kubelkovou jako modelku pro spodní prádlo, nemusíte už nic přidávat. Ale můžete, jak nám v minulosti předvedla třeba značka Wonderbra.
Martin Charvát (Remembership)

Mně se tato reklama hodně špatně posuzuje. Iva je prostě můj ženskej idol. Co se týká této práce, tak mi přijde, že je docela nevyrovnaná. Božská herečka, odfláklej voiceover, dobrá kamera, špatnej scénář. Ale stejně si to pustim ještě jednou.
Ondřej Souček (Luftballon)

Byly ty šaty na konci modročerné, nebo bílozlaté?
David Suda (WMC Grey)

Hezky se na to dívá. Sdělení je celkem jasné. Je tam všechno, co tam má být, více nebo méně už by bylo za hranou.
Milan Černík (Nestlé)

Formálne tam zaznie všetko, čo má, dokonca aj to, že vďaka e-shopu má človek čas na rodinu. Je tam produkt, je tam ambasadorka, pozrel som si to asi 15x a dal som tomu aj lajkýsek. Ale podprdu som si zatiaľ nekúpil. Tak neviem. Zaujíma ma, čo k tomu napíšu dámy.
Tomáš Hrábek (Symbio)

Sdělení je tu víc než jasné, ale ta reklama jako taková je prostě nuda. Mít víc času na rodinu určitě není jediným benefitem, který stojí za to zmínit.
Troy Palmer (Scholz & Friends Praha)

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.