Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

„Čistý, až spartánský print.“ Cointreau může slavit

Printy od McCann pro Cointreau i Bornier sklízí ovace a s přehledem vítězí. OgilvyOne nevyšla sázka na hacknutý automat pro Drop In a nespasila je ani krásná Tereza Maxová.

Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších – samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 13. týden 2017

  1. McCann: Nevýslovně luxusní (53 %)
    značka: Cointreau, klient: Rémy Cointreau
  2. McCann: Od roku 1816 (44 %)
    značka: Bornier, klient: Al-Namura
  3. OgilvyOne: Proaktivní projekt Automat (35 %)
    značka, klient: Drop In
  4. Loosers: Pro Plan Optidigest: Stačí změna! (29 %)
    značka: Purina Pro Plan, klient: Nestlé
  5. OgilvyOne: České ženy jsou krásné, ví Tereza Maxová (23 %)
    značka: Astrid, klient: Sarantis Česká Republika

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 6 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1. Luxus, který nejde vyslovit (53 %)

Kampaň na pomerančový likér Cointreau

Kampaň na pomerančový likér Cointreau

 

Kampaň na pomerančový likér Cointreau

Kampaň na pomerančový likér Cointreau

 

Kampaň na pomerančový likér Cointreau

Kampaň na pomerančový likér Cointreau

Agentura McCann Prague se nově stará o komunikaci značek z portfolia Rémy Cointreau, výrobce a distributora alkoholu. Jako první spatřila světlo světa kampaň pro pomerančový likér Cointreau. Kampaň začala plakáty, jejichž sdělení staví na skutečnosti, že Češi neumí název likéru správně vyslovit, postupně se bude rozšiřovat i na další komunikační kanály.

Textovej inzerát, kterej není vycucanej z paty, to se jen tak nevidí. Jen ten font mně k tomu úplně nesedí, jinak cajkonoš.
Adam Roučka (Saatchi & Saatchi)

Úplně si představuju Dona Drapera, jak tyhle printy prezentuje užaslým klientům. Jinými slovy. Klasika, která neomrzí. Pro mě vítěz týdne.
Ondřej Souček (Luftballon)

Asi nie som dosť dobrý na to, aby som docenil takto vysokú vec. Cítim sa u toho ako negramot! Skúste ma zasiahnuť o desať rokov a dvesto článkov na Firstclass.cz neskôr.
Tomáš Hrábek (Symbio)

Zajímavá reklama vybočující z řady, jednoduché čisté provedení, líbí se mi.
Grant McKenzie (Plzeňský Prazdroj)

Čisté, až spartánské.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

Jasný zadání, zajímavá idea, čistý zpracování, dobrej tagline. Naprosto funkční print a jasnej vítěz týdne.
Martin Svetlík (Mustard)

2. Hořčice zapsaná v dějinách (44 %)

Napoleon Bonaparte se skvrnou od Bornier

Napoleon Bonaparte se skvrnou od Bornier

 

Ludwig van Beethoven se skvrnou od Bornier

Ludwig van Beethoven se skvrnou od Bornier

Výrobce dijonských hořčic Bornier spustil svou první imageovou kampaň v Česku. Kromě svého francouzského původu v ní komunikuje také dvousetletou historii, která se píše od roku 1816. Kampaň společně připravil výhradní distributor značky pro Česko, firma Al-Namura, s agenturou McCann Prague. Hlavním motivem minimalistických vizuálů je stopa, kterou zanechala hořčice Bornier v dějinách i na konkrétních historických osobnostech (vojevůdce Napoleon Bonaparte, skladatele Ludwig van Beethoven). Komunikace běží postupně indoor i outdoor a v tisku.

Já snad budu dneska i chválit, to se nepoznávám. Sice je to spíš soutěžní kousek, ale třeba si ho nakonec někdo přilípne i na zeď ve večerce.
Adam Roučka (Saatchi & Saatchi)

Chvála bohu, že print ještě nezemřel. I když na rozdíl od Cointreau je tohle pouze odvárek. Nemá v sobě žádný insight, a proto zůstává na úrovní školního cvičení. Shortlist Golden Drum 2005.
Ondřej Souček (Luftballon)

‘Kreatívny koncept: alternujeme históriu za použitia nášho produktu, pokus č. 21 347.‘ Čo sa ušetrilo na grafikovi, strčilo sa do licencií. Lepšie by ale pôsobili nýmandi s výraznejšou škvrnou a produktom, ktorý by nebol strčený do rohu bez ladu a skladu.
Tomáš Hrábek (Symbio)

Vtipná, má jasné vyznění přinutila mě se znovu podívat na obrázky a pobavila, odvážný klient, že do toho šel.
Grant McKenzie (Plzeňský Prazdroj)

Téma mi přijde stejně subtilní jako ten cákanec. Možná trochu přitlačit?
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

Důkaz, jak velkej je rozdíl mezi minimalistickou art direkcí a absencí art direkce. To první skvělej nápad prodá, to druhý ho zabije. Tady bohužel platí za 2.
Martin Svetlík (Mustard)

3. „Hacknutý“ automat od Drop In (35 %)

Agentura OgilvyOne připravila pro středisko prevence a léčby drogových závislostí Drop In netradiční kampaň, upozorňující na možné důsledky patologického hráčství, gamblingu (v Česku je víc než 80.000 gamblerů, ale pouze zlomek z nich vyhledá pomoc). Tvůrci kampaně umístili do jednoho žižkovského podniku „hacknutý“ automat. Ten nejen že postupně obral hráče o celý vklad, ale byl obrazově a zvukově upravený, aby během hry neustále připomínal možné dopady závislosti. Automat hráče ožebračil a v momentě, kdy jeho frustrace vyvrcholila, mu všechny peníze vrátil spolu s informací o nově otevřeném centru Drop In na Praze 12, kde může vyhledat odbornou pomoc. Záběry roztrpčených hráčů se staly podkladem pro vznik videa, které bude využito v rámci komunikace na sociálních sítích a webu Drop In. Kampaň podpoří také tištěná inzerce v časopisech Instinkt, Reflex, Respekt, Týden a Nový prostor či internetové bannery. 

Nápad dobrej. Print ošklivej. Video nudný. Sečteno podtrženo: žádnej jackpot to není.
Adam Roučka (Saatchi & Saatchi)

Hele, tohle je úplně na nic. Pouze na efekt a cenu to podle mě nedostane žádnou. O ambici pomáhat gamblerům ani nemluvě.
Ondřej Souček (Luftballon)

Akože pekná kejska a bohumilá myšlienka, ale verí ešte niekto tomu, že tí ľudia u matov nie sú herci? Tiež mi príde zvláštny mix médií, do ktorých sa dostane printový výstup. Najväčších klávesákov, ktorí v bedniach pravidelne množia výplaty, by som hľadal asi niekde inde než v Respekte.
Tomáš Hrábek (Symbio)

Působivé a zřejmě to může fungovat, protože opravdu nahání strach.
Grant McKenzie (Plzeňský Prazdroj)

Za mě vítěz tohoto týdne. Estetizující detaily střídají výjevy jako ze šesákového studentského filmu, výsledek ale šlape až překvapivě dobře.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

Nebejt každoročních Louskáčků, o palčivých problémech české společnosti by snad nikdo vůbec nevěděl! Ale ok, pobavili jsme se, a teď pojďme zase chvíli dělat opravdový reklamy.
Martin Svetlík (Mustard)

4. Na citlivé téma psů a pejskařů (29 %)

Agentura Loosers připravila ucelený komunikační koncept pro značku Purina Pro Plan, zaměřený na to, že špatné zažívání často ovlivňuje kvalitu života psů i jejich majitelů a že na to pomáhá produkt od Puriny. Pro březnovou kampaň se pracuje s třemi spoty šířenými přes YouTube, Stream.cz a Prima Play, doplněnými o obsah na Facebooku a o bannery. Na březnovou fázi kampaně naváže v průběhu roku další mediální komunikace. Spoty natáčeli Loosers v únoru v Praze, snažili se o lehký vtip a nadhled při zachování odbornosti a kredibility brandu. “Psí zažívání je poměrně citlivé téma, které ale jednou za čas řeší téměř každý psí chovatel. My jsme tuto skupinu chtěli oslovit ne úplně konzervativní formou,“ podotkla v k výběru agentury brand manažerka Purina Pro Plan Jarmila Vařeková.

Od začátku mám pocit, že to mluví ten pes o svym páníčkovi, a pak je mi ho líto, protože když zrovna nemá páníček zácpu, tak aspoň prdí Badymu pod nos v autě. Prostě to celý nějak smrdí.
Adam Roučka (Saatchi & Saatchi)

Televizi nechávám ostatním. Ale facebookové posty mě zaujaly. V silně korporátních a aseptických textech se najednou objevuje pes, který dokáže naprdnout lidi v MHD. Tak takhle vypadá reklamní šrapnel.
Ondřej Souček (Luftballon)

Keď máte k dispozícii psy, prdy a výkaly, ale natočíte fotobankovú vatu bez pointy a vtipu. Ach bože, koľko jemného humoru v náznakoch sa do tých mikropríbehov dalo dostať! To je najpremrhanejšia príležitosť od čias Sněženky a machři po 25 letech. ‚Nie úplne konzervatívna forma‘? Ja asi prestanem veriť tlačovým správam!
Tomáš Hrábek (Symbio)

Jasné sdělení, milé provedení, byť nejsem pejskař, tak mne oslovilo.
Grant McKenzie (Plzeňský Prazdroj)

Vyprazdňování psů je jen o fous širší segment trhu než výroba baterií do naslouchátek pro neslyšící kočky – v rámci tohoto sub-subžánru to myslím splňuje všechny potřebné náležitosti.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

Jestli tohle je nejlepší nápad na téma ‚prdící pes‘, tak to musí být v kancelářích Loosers hodně velká nuda.
Martin Svetlík (Mustard)

5. Astrid poprvé v televizi (23 %)

Od února běží v televizi vůbec první kampaň kosmetické značky Astrid. Ambassadorka pleťové kosmetiky Astrid Tereza Maxová se ve spotu ptá cizinců žijících v Čechách, jaké jsou české ženy. Krom dvou televizních spotů kampaň doplňuje inzerce v tisku a speciální komunikace přímo na výrobcích. Kreativní koncept pochází od OgilvyOne.

Ten laskavej chlapík s prstýnkem mě natolik odzbrojil, že se mi zbytek spotu rozpustil v micelární mlze. Nezachránila to ani Terezka Maxová a to už je co říct.
Adam Roučka (Saatchi & Saatchi)

Mně by se tedy víc líbilo, kdybych se o českých ženách dozvěděl něco originálnějšího. To si pořád musíme před světem dokazovat, jak jsme skvělý? Máme nejkrásnější ženy, nejlepší pivo a pozor! Slovo ‚robot‘ vymyslel Karel Čapek. A ještě to pražský panorama v prvním záběru. Au.
Ondřej Souček (Luftballon)

Skrz idiotské herecké výkony menšín som celý v napätí čakal, aké teda sú tie české ženy, čo robia, čím sú výnimočné… a potom to zabije Maxová tým, že by si ‚holky‘ pre svojich chlapov mali poradne čistiť držky? Priatelia, aj reklama na ‚micelárnu vodu‘, nech je to čokoľvek, sa dá urobiť vkusne. Toto ale vyzerá ako reklama, ktorú vymýšľajú hlupáci pre ľudí, o ktorých si myslia, že sú hlúpi. Faktický odpad za nulu.
Tomáš Hrábek (Symbio)

Dobrá otázka, ale očekávatelná odpověď, generická reklama na celou kategorii, velmi stereotypní ptát se mužů.
Grant McKenzie (Plzeňský Prazdroj)

Kladně hodnotím úvod, otázka je milá, respondenti uvěřitelní, někam to pluje… a pak mi někdo kdovíproč přepnul televizní kanál na jinou stanici, kde ve stejný čas běží docela jiná televizní reklama na stejnou značku. To je panečku náhoda!
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

Nejdřív, co je na tom správně: insight, že Češky jsou nejkrásnější ženy na světě, což je pro Astrid skvělý téma. Teď co je na tom špatně: všechno ostatní.
Martin Svetlík (Mustard) 

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.