Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

comScore v Česku má měřit i návštěvnost Facebook či YouTube, a také z mobilů

Nová vlna měření českého internetu se spustí začátkem roku 2012, smlouva s comScore se sjedná na 3 roky.

Čeští internetoví vydavatelé a marketéři by měli od příštího roku dostávat přesnější čísla návštěvnosti předních zahraničních webů jako je třeba sociální síť Facebook či videoserver YouTube, které dosavadní tuzemské měření nezohledňuje, a také přístupy z mobilních zařízení.

Počítá s tím Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR), které včera za realizátora další tříleté vlny měření českého internetu vybralo americkou společnost comScore. Ta ve finále tendru porazila dosavadní realizátory měření NetMonitor, od roku 2005 jimi byly firmy Gemius a Mediaresearch.

„Od nové vlny si SPIR slibuje zapojení hlavních zahraničních internetových médií do projektu, zahrnutí nových technologií jako jsou čtečky nebo tablety do měření, zvýšení povědomí o českém internetovém trhu pro nadnárodní inzerenty a v důsledku vyšší výdaje do internetové reklamy v ČR,“ uvádí sdružení.

Členové Výkonné rady SPIR rozhodli včera večer po skončení konference IAC, na schůzi přímo v místě konání akce, v hotelu Clarion v pražských Vysočanech. S comScore hned začne jednat o implementaci řešení a smluvních podmínkách.

Nová vlna bude spuštěna na začátku příštího roku a smlouva s dodavatelem bude sjednána na tři roky. „Projekt zahrnuje měření návštěvnosti internetových médií v kvalitativní a kvantitativní části (návštěvnost stránek a sociodemografický profil návštěvníků médií), měření videoobsahu a dodávku dat o trhu mobilního internetu,“ přiblížil SPIR.

Manažeři comScore měli zkušeného spojence, bývalého dlouholetého šéfa agentury OMD Digital Tomáše Řeháka. V dubnu se za jeho asistence v Praze představili českým marketérům [prohlédněte si prezentaci].

„Rozhodujícími kriterii pro výběr dodavatele NetMonitoru byla cena, technické a výzkumné parametry systému, možnosti dalšího rozvoje, reference dodavatele, orientace na trhu a ochota přizpůsobit se požadavkům SPIR,“ uvedl k parametrům výběru předseda Výkonné rady SPIR Ján Simkanič.

Profesní sdružení SPIR působí v oblasti internetové reklamy od roku 2000, nyní má 63 členů. Kromě provozování jednotného, široce respektovaného výzkumu návštěvnosti a sociodemografického profilu návštěvníků internetu NetMonitor, realizuje projekt monitoringu internetové reklamy AdMonitoring, odbornou konferenci o internetovém marketingu IAC, poskytuje expertní analýzy vývoje internetového trhu u nás a je samoregulátorem audiovizuálního obsahu.