Pondělí 16. ledna přináší další televizní novinky. Na Primě to je premiérová, už 7. série gastroshow Ano, šéfe! se Zdeňkem Pohlreichem (od 21.30), na Nově krimiseriál Specialisté (20.20) a reality show Robinsonův ostrov (21.15). ČT1 pokračuje se Světem pod hlavou (20.00) a Trpaslíkem (21.00).

Comtech bude Comtech_Can, součást sítě We_Can

Po třech letech prověřování konceptu oznamuje šest nezávislých agentur mezinárodní síť.

Budapešťská konference proběhla v kulturním prostoru A38 na lodi u Petöfiho mostu

Budapešťská konference Cannual 2016 proběhla v kulturním prostoru A38 na lodi na Dunaji u Petöfiho mostu

Česká komunikační agentura Comtech – respektive Comtech Group, jak zní celý název firmy Aleše Vrby a Miloslava Muselíka – získává pět strategických spojenců ze střední a východní Evropy. Stává se totiž součástí agenturní sítě We_Can, specializované na země bývalého východního bloku. Do ní kromě českého Comtechu patří Café Communications z Maďarska, Walk z Polska, The Group z Rumunska, Advans z Bosny a Hercegoviny, Branding ze Slovenska a Imago z Chorvatska.

Kromě šesti základních členů je v síti několik dalších agentur jako certifikovaní partneři – jde o bulharskou The Smarts, Creative Media Baltic operující v Estonsku, Litvě a Lotyšsku, polskou MediaOn, slovinskou PAN, ADV činnou v Rusku i na Ukrajině, ukrajinskou Provid a také českou _Can Media, nově vzniklou dceřinku Comtechu v čele se Štěpánem Tesaříkem z agentury MediaBlock ze skupiny Kindred.

Comtech vstupem do sítě mění svůj název na Comtech_Can.

„Už v minulosti tady byly tendence zakládat středoevropské síťové agentury, ale po čase se většinou ukazaly jako neúspěšné. Pro jsme se s kolegy v okolních zemích vydali jinou cestou. V tichosti jsme projekt připravovali, líp se poznávali a pracovali pro první společné klienty. Na začátku jsme se všichni domluvili, že když vydržíme tři roky, během kterých prověříme životaschopnost projektu, pak oficiálně oznámíme jeho existenci,“ přibližuje vznik projektu Jan Rauschert, výkonný ředitel Comtechu.

Agentury z několika zemí založily svou síť v reakci na to, že díky pozitivnímu ekonomickému vývoji expandují firmy ze střední Evropy na okolní trhy, přičemž i v nich potřebují komunikovat. Agentury dál zůstávají majetkově nepropojené, nezávislé, ale sdílejí své kapacity a místní know-how. „Soustředíme se pouze na tuto část světa, která má svá silná specifika, tyto trhy není pro typického Anglosasa lehké chápat,“ podotýká Rauschert.

Jako marketingová podpora samotné sítě We_Can slouží speciální výroční report nazvaný Cannual, jehož druhé vydání – za rok 2016 – představily agentury na společné konferenci v Budapešti v kulturním prostoru A38 druhý týden v listopadu. Cannual, který poprvé vyšel v roce 2015 [vydání z roku 2015 je ke stažení zdarma, aktuální vydání za rok 2016 se prodává], je publikace čítající přes 200 stran a popisující reklamní trhy ve 14 zemích střední a východní Evropy. Podobá se publikacím, které zde v minulosti vydávala agentura Arbomedia.