Druhou řadu komediálního seriálu Autobazar Monte Karlo s Petrem Čtvrtníčkem, Jaroslavem Pleslem a Lucií Polišenskou nasadí letos v říjnu internetová televize Stream.cz. Druhá řada bude mít 11 dílů. Vznikla opět v produkci Negativ kolem Milana Kuchynky. Nově režíruje Andy Fehu. Scenář zase napsali Robert Geisler a Tomáš Hodan. Hrají též Eva Nosálková-Leinweberová, Lubor Šplíchal, Leoš Noha, Martin Myšička, Pavel Šimčík nebo Ondřej Bauer.

Content marketing je pro Čechy hlavně časopis

Firemní magazín nebo noviny jsou pro české uživatele internetu nejznámější formou marketingu obsahem. Říkají to data z Českého národního panelu exkluzivně pro Médiář.

Téměř třetina Čechů s přístupem k internetu už zaznamenala nový způsob reklamy vytvářející vlastní mediální obsah, tedy content marketing, marketing obsahem. Všímají si ho zejména mladí a také vysokoškolsky vzdělaní. Přitom pětina z těch, kdo si content marketingu všimli, jej také pravidelně sleduje.

Content marketing, to je pro Čechy především firemní časopis či noviny. Sami si totiž konkrétně vzpomínají hlavně na časopis Českých drah nebo magazíny řetězce Albert či drogerií DM a Teta. Dále v této souvislosti spontánně jmenovali značky Coca-Cola, Česká spořitelna, John Deere, Kenwood, Philips, Vodafone, Walmark nebo Tchibo. Zazněl i název Boomerang Publishing, firmy, která se produkcí firemních časopisů v Česku věnuje dlouho a zřejmě nejviditelnější.

Ukázal to další z výzkumů agentury Nielsen Admosphere na Českém národním panelu exkluzivně pro Médiář.

Nielsen Admosphere / Český národní panel

Většina dotázaných nemá na content marketing vyhraněný názor. Respondenti například uvádějí, že praktiky content marketingu jsou jednou z přijatelných forem reklamy. Nebo že je to dobrý způsob, jak může firma představit sebe a své výrobky, pokud je ovšem tato aktivita pojata správně a firmy se příliš nevnucují. Jiní respondenti uvádějí, že by jim content marketing nevadil, pokud by byl objektivní.

Reklamu poznáme, věří dotázaní

Content marketing se vyznačuje tím, že stírá hranice redakčního obsahu a inzerce (popisujeme ji jako „reklamu co nejnenápadněji přilnutou k běžným situacím života“).

Jednu z otázek, které jsme nechali položit, se pro to zaměřila na to, zda konzumenti médií reklamu dovedou rozeznat. Většina má za to, že na internetu je reklama rozpoznatelná dobře (polovina respondentů, konkrétně 48 %, má za to, že reklamu jde rozeznat skoro vždy).

Nejvíc vadí reklama před videem

To, že lidi reklamu rozeznají, neznamená, že ji tolerují. Reklamy na internetu většině Čechů vadí, přičemž víc irituje muže, ženy zaujímají spíš neutrální postoj, a dále vysokoškoláky. Nejprotivnější jsou přitom pro tuzemské uživatele reklamy, které se automaticky spouštějí před přehráváním videa. Naopak nejmíň jim vadí propagační články, pokud jsou řádně označené.

Mladí přitom nejvíc tolerují reklamu na sociální sítích, naopak nejcitlivější jsou na vyskakovací (pop-up) okna – ta iritují devět z deseti respondentů ve věku od 15 do 24 let.

Nejvíc vadí reklama před videem, nejmíň označené PR články. Zdroj: Nielsen Admosphere

Nejvíc vadí reklama před videem, nejmíň označené PR články. Zdroj: Nielsen Admosphere

O výzkumu

Výzkum byl realizován prostřednictvím internetového sběru jednotného dotazníku na webovém rozhraní Nielsen Admosphere. Respondenti jsou součástí Českého národního panelu, projektu výzkumných agentur Nielsen Admosphere, STEM/Mark a NMS Market Research. Terénní sběr dat proběhl v době od 9. do 15. ledna 2016 na vzorku 506 respondentů. Cílovou skupinu představuje internetová populace starší 15 let. Vzorek je reprezentativní z hlediska pohlaví, věku, vzdělání, kraje a velikosti místa bydliště.

Zadejte i poštovní adresu, pošleme vám tištěný Médiář zdarma
Přihlásit odběr