Televize Prima se nedohodla s firmou M Marketing Marcely Krplové, pořadatelem České Miss, na další spolupráci. Další ročník soutěže krásy nepodpoří ani neodvysílá. Prima byla šest let generální mediální partner. „Soutěž to nijak neohrozí,“ prohlásila Lucie Volná, výkonná ředitelka akce. 

Pořad o televizi Monoskop na ČT Art skončil, scénáristé v něm kritizovali ČT

Jediný pořad o televizi na tuzemských obrazovkách sliboval nebýt příliš kritický, a přesto skončil. Po kritice ČT od předních scénáristů.

Tvůrce Okresního přeboru Jan Prušinovský kritizoval na ČT Art dramaturga České televize

Tvůrce Okresního přeboru Jan Prušinovský kritizoval na ČT Art dramaturga České televize

Česká televize přestala na svém kulturním kanálu ČT Art vysílat čtrnáctidenní magazín o současné televizní tvorbě Monoskop, kterého dosud odvysílala pouze dva díly (ve středu 4. září a ve středu 18. září). Médiáři to potvrdila mluvčí televize Alžběta Plívová.

Podle informací Médiáře se vedení televize neshodlo s tvůrci – autorem námětu a dramaturgem byl Dušan Mulíček, výkonnou producentkou Kamila Zlatušková – na obsahu posledního dílu, ti už do něj požadované úpravy nestihli zanést a následně byl pořad brněnského studia ČT stažen z vysílání. Údajně se pracuje na jeho nové verzi.

„ČT Art je kanálem, který je postavený především na kvalitním obsahu. Pořad Monoskop, který měl přinášet hloubkovou analýzu české i světové televizní tvorby, bohužel těmto vysokým programovým očekáváním nedostál,“ prohlásil v oficiální zprávě výkonný ředitel ČT Art Tomáš Motl.

Druhý a (zatím) poslední díl pořadu se ale kvalitou nijak nevymykal běžné produkci televize, naopak zpracoval třeba často se nevyskytující téma televizní scénáristiky.

Vedení České televize v čele s generálním ředitelem Petrem Dvořákem tak mohlo daleko spíš vadit, že v příslušném příspěvku se mluvilo výhradně o seriálech Novy (Ordinace v růžové zahradě, Ulice, Okresní přebor, Comeback, Helena), ale především že přední scénáristé v pořadu kritizovali právě veřejnoprávní televizi, byť mluvili o době, kdy ČT vedl Dvořákův předchůdce Jiří Janeček.

„Když jsem nabízel film o fotbale do České televize, tak se mi stalo, že dramaturg, který přijímal tu látku, mi řekl, že ‚tohle se našemu divákovi líbit nebude‘. A já jsem se zeptal, jestli ví, kdo je jejich divák, a on mi řekl, že oni to vědí velmi dobře. A to mi přišlo tak strašně arogantní, že jsem se zvedl a odešel,“ zaznělo z úst Jana Prušinovského, scénáristy úspěšného seriálu i filmu Okresního přebor.

Pak Monoskop uvedl Štěpána Hulíka, scénáristu třídílné série o Janu Palachovi Hořící keř, s níž letos slaví úspěchy HBO. „Napsal jsem celovečerní scénář, který jsem zanesl do České televize, kde dramaturgové říkali, že je to výborné, že by to určitě rádi dělali a že se ozvou. A neozval se nikdo. Což se ukázalo jako naše největší výhra.“ Po látce pak sáhla placená televize HBO a nechala ji natočit režisérkou Agnieszkou Holland.

Tuto verzi nevyvrací opatrné vyjádření mediálního analytika Milana Krumla, rovněž v oficiální odpovědi, kterou ČT Médiáři poskytla.

„U pořadu Monoskop se vyskytlo hned několik problematických momentů,“ uvedl Kruml, který v ČT vznik magazínu inicioval. „Především měl nešťastnou dramaturgii. Tvůrci slibovali podrobný rozbor tématu, ovšem vybrali si do jednotlivých dílů příliš široké problematiky, kterým se pak logicky nemohli věnovat tak analyticky, jak jsme si všichni představovali, ale vybírali z nich jen určité momenty, které rozvedli. Tento přístup v důsledku vyvolal dojem zjednodušování a zkreslování při prezentaci jednotlivých témat.“

Poznámka: Milan Kruml je dopisovatelem Médiáře.

Zadejte i poštovní adresu, pošleme vám tištěný Médiář zdarma
Přihlásit odběr