„Nepatřičným zdůrazňováním“ tabletu Lenovo v pořadu Sama doma loni v dubnu porušila Česká televize zákon, uvedla regulační rada pro vysílání. Veřejnoprávní televizi za nezvládnutý product placement udělila pokutu 50.000 Kč. Radě vadí, že v rozhovoru o tom, jak vybrat tablet, se mluvilo konkrétně o výhodách výrobku značky Lenovo, mimo jiné zazněly dodací lhůty jednoho z barevných provedení a že lze mít „ke každým botám jedno“. Rozhovor přitom moderátorka vedla s marketingovou ředitelkou Lenova Lucií Orlovskou.
Zákon v Česku povoluje umisťování konkrétních výrobků do děje pořadů, zároveň ale vyžaduje, aby je tam tvůrci zakomponovali vždy přirozeně, aby je nepatřičně nezdůrazňovali. Ve filmech či dramatické fikci se to řeší záběry, na nichž je vidět značka výrobku. Zde přibylo navíc slovní i psané zdůraznění názvu firmy.