Česká televize začíná znovu hledat prodejce svého reklamního času. Zveřejnila předběžné oznámení k plánované veřejné zakázce na prodej reklamního prostoru na svých kanálech, oznámila dnes mluvčí instituce Michaela Fričová. Generální ředitel ČT Petr Dvořák zrušil letos koncem března výběrové řízení na pětiletou zakázku v předběžném objemu 195 milionů Kč, v němž vyhrála loni v dubnu společnost Media Master.
Odůvodňoval to tehdy faktem, že loni v listopadu nový zákon zakázal vysílání reklamy a teleshoppingu na kanálech ČT1 a ČT24. Nyní se zakázka vypisuje na 2 roky, předpokládaná provize vítězného dodavatele má podle sdělení ČT tvořit 16 milionů Kč.
„Tato částka zohledňuje očekávané snížení současné procentuální odměny za zastupování na mediálním trhu a očekávanou hodnotu výnosů z prodeje mediálního prostoru České televize po dobu účinnosti smlouvy,“ uvedla Fričová.
„Spolupráce se specializovaným zástupcem umožní České televizi minimalizovat náklady spojené s prodejem reklamy a maximalizovat výnosy z prodeje reklamního prostoru,“ tvrdí také mluvčí.
CO MÁ ČT ZAJISTIT MEDIÁLNÍ ZASTUPITELSTVÍ
Předmětem veřejné zakázky je zastupování České televize na mediálním trhu v oblasti prodeje reklamního prostoru ve vysílání ČT a na jejích teletextových stránkách, popřípadě v elektronickém programovém průvodci ČT.
Dodavatel bude pro Českou televizi tvořit a rozvíjet obchodní nabídku reklamního prostoru ČT, uzavírat smlouvy s mediálními agenturami a dalšími zadavateli a obchodními partnery o prodeji reklamních časů, sponzoringu a dalších speciálních operací.
Součástí zodpovědností vítězného dodavatele bude i zajištění plnění uzavřených smluv, dodávání vysílacího materiálu v náležité technické kvalitě a režimu do ČT.