Pod souhrnným propagačním heslem Čas českých hrdinů uvede Česká televize ve svém vysílání 18 nových programových projektů celkem od 15 svých producentských skupin. „Situace kolem nás jak na vnitřní, tak na mezinárodní frontě se zahuštuje,“ vyjádřil na dnešní tiskové konferenci na Kavčích horách generální ředitel ČT Petr Dvořák, proč také televize příběhy hrdinů připomíná.
Mezi představenými projekty jsou hraná dramata fiktivní i podle reálných událostíi dokumenty. Konkrétně jde o filmy o Karlu IV., Janu Husovi, Karlu Krylovi či Leopoldu Hilsnerovi, také o českých hercích a herečkách za druhé světové války nebo třináctidílná kriminální série Rapl od scenáristy a režiséra dvou řad Cirku Bukowsky Jana Pachla, a druhá řada soutěže Nejchytřejší Čech s moderátory Romanem Šmuclerem a Jiřím Havelkou (momentálně vystupuje v reklamě operátora O2).
Česká televize se nedávno stala terčem verbálního útoku prezidenta Miloše Zemana, který prohlásil, že Česká televize neplní svoji veřejněprávní funkci a stává se nejenom komerční televizí, ale dokonce špatnou komerční televizí“, aniž to blíž vysvětlil. Dvořák na to dnes na dotaz Médiáře reagoval takto: „Jsem přesvědčený, že situace ukázala, že řada lidí – z umělecké sféry, z politické sféry i z řad diváků – chápe, co koncesionářský poplatek znamená, za co lidé platí a co za to dostávají zpátky. Jsem přesvědčen, že naší nejefektivnější obranou je prezentovat projekty jako jsou tyto, které jsme tady ukázali. To je to, čím dokážeme, že peníze investované z domácností se vrací divákům tím, že vidí projekty, které by na žádné z jiných televizí neviděli. To bude naše obrana i do budoucna a myslím, že takový styl obrany je tím nejefektivnějším, který funguje.“