Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

ČT si nechá měřit sledovanost i na webu

Měření na internetu zajistí firma Mediaresearch, která dodává celému trhu také data o televizní sledovanosti.

  • ČTK
  • 08. 10. 2014 15:15

Česká televize připravuje měření sledovanosti pořadů v internetovém vysílání. Nástroj k porovnání údajů z televizní obrazovky a webu nabídne ve spolupráci s výzkumnou agenturou Mediaresearch. Na veřejném zasedání Rady České televize to dnes uvedl generální ředitel ČT Petr Dvořák.

Podle šéfa veřejnoprávní televize stále více diváků upouští od klasického sledování televizní obrazovky a sami si vybírají pořady v nabídce internetového iVysílání. „Chceme být na tento trend připraveni, a proto už několik měsíců testujeme metodiku vyhodnocování sledovanosti pořadů na internetu,“ uvedl Dvořák.

K výpočtu sledovanosti budou využita data Asociace televizních organizací a hrubá data o přehrání jednotlivých videí podle projektu NetMonitor. Podle vedoucí výzkumu ČT Renaty Týmové výhodou projektu bude to, že vychází z dat za celý tuzemský internet, nikoli pouze za omezený počet uživatelů. Aby byl člověk započítán jako divák pořadu, musí ho zhlédnout celý.

„Data za všechny své pořady bude mít Česká televize k dispozici na denní bázi ve stejném uživatelském softwaru, ve kterém analyzuje klasickou sledovanost na televizorech. Metodiku chceme upravit a použít i pro zásah reklamních video kampaní na internetu,“ upřesnila v tiskové zprávě předsedkyně představenstva agentury Mediaresearch Tereza Šimečková.

Podle ČT data o sledovanosti na webu mohou ovlivnit obraz celkové sledovanosti. „Z našeho testovacího měření například vyplývá, že druhý premiérový díl Nevinných lží, Vedlejší příznaky, který sledovalo v televizi 609.000 diváků, získal na webu dalších 41.000 diváků,“ uvedla Týmová. Podle ní tak rating pořadu stoupl o 7 %. U posledního dílu pořadu Čtyři v tom to bylo dokonce téměř osmnáctiprocentní navýšení ratingu.

Česká televize informace o novém projektu zveřejnila necelé dva týdny poté, co mediální trh zažil spor tuzemských televizí a společnosti Google ohledně porovnání sledovanosti serveru YouTube. Výzkumná agentura TNS Aisa, která byla autorem části studie, i jednotlivé televize se tehdy ohradily proti interpretaci dat z několika výzkumných zdrojů, jež sledovanost internetového kanálu a televizních stanic srovnávaly. Prima s Novou se posléze vyslovily pro vznik jednotného měření televize a internetu.