Odstartoval lifestylový web Ženy.cz, se sloganem Hýbeme světem, kromě vlastních materiálů bude přinášet obsah časopisů Moje psychologie, Dieta, OK! Magazine a F.O.O.D. téhož vydavatele CN Invest. „Nechceme kopírovat stávající weby pro ženy. Vidím velký potenciál v tom, přinášet více obsahu z reálného života,“ uvádí šéfka projektu Dita Křížová, jež do března dělala v digitálním týmu Českého rozhlasu. Projekt chce za rok získat půl milionu reálných uživatelů měsíčně.

Desetina prodejních příjmů jde Economii z onlinu

Firma má z předplatného webu 21 milionů ročně. Měsíční abonmá zlevnila z tří na dvě sta.

  • ČTK
  • 12. 10. 2016 23:55

Placené online zpravodajství vydavatelství Economia dva roky po spuštění přináší zhruba desetinu příjmů za prodej novin a časopisů. Roční příjem z digitálního placeného obsahu je 21 milionů Kč, což je 11 % z celkových příjmů za prodej novin a časopisů, ty tak tvoří 190 milionů. Na konferenci Czech Internet Forum to ve středu uvedl generální ředitel Economie Roman Latuske.

Podle něj po zavedení placeného obsahu mírně klesl počet uživatelů i počet zhlédnutých stránek. Neklesá ale příjem z bannerových ploch, který se pohybuje kolem 200 milionů Kč ročně. Mediální dům Zdeňka Bakaly, který vydává mimo jiné Hospodářské noviny, týdeníky Ekonom, Respekt či Marketing & Media a provozuje zpravodajské weby iHNed.cz a Aktuálně.cz, loni utržil 788 milionů Kč, což byl meziroční pokles o desetinu. Ztrátu Economia snížila o 112 milionů Kč na 40,5 milionu.

Economia v roce 2014 měla 27.000 předplatitelů, z toho 86 % četlo výhradně tištěné tituly. Letos počet předplatitelů zůstal zhruba stejný, ale počet těch zaměřených jen na tištěná média klesl na 49 %. Čtvrtina si v rámci předplatného připlácí za službu HN Premium, která obsahuje i přístup k digitálnímu obsahu, a pětina využívá službu HN Digital.

Původní cena digitálního předplatného 299 Kč měsíčně se podle Latuskeho ukázala jako příliš vysoká, proto ji vydavatelství letos v únoru snížilo na 199 Kč. Navíc vydavatelství předplatitelům nezobrazuje reklamu a zavedlo i produkt pro sdílení předplatného pro celou rodinu.