Text je placenou inzercí firmy Jansen Display
Digitální displeje a stojany s tablety zobrazí krátká videa, jednoduché webové stránky, nebo krátké prezentace. S minimálními náklady na výrobu. Prodejci, v tomto případě nejčastěji obchody či restaurace, propojují offline a online svět konečným zákazníkům, a nabízí vlastně něco navíc, co v běžných, tištěných materiálech nedostanou.
Proč právě digital signage
Tabule a poutače s plakáty jsou dnes tak rozšířené, že je naše oko snadno přehlédne. Když daný obraz ale rozpohybujeme, lidské oko jej „zachytí“ a získá si jeho pozornost. Základní model zobrazovačů přehrává fotografie a videa z paměťové karty. Lepší zařízení pak lze ovládat na dálku s možností sdružení více přehrávačů do skupin.
Vyšší pořizovací náklady
Trend digital signage s sebou přináší riziko mírného zvyšování cen, kterým si prodejci snaží vynahradit investici nutnou k nákupu těchto zařízení. Pořízení takového stojanu stojí řádově tisíce korun, přičemž je nutné počítat i s investicí do samotného zobrazovacího zařízení, která je řádově vyšší. V celkovém součtu se jim však vynaložená suma vrátí, jelikož ušetří náklady na tisk nové nabídky.
Digital signage v praxi
V provozovnách rychlého občerstvení McDonald’s je třeba ceníky aktuálně měnit dle denní doby. Po vzájemné dohodě se společností Jansen Display, která celou zakázku realizovala, byl do provozoven instalován monitor připojený na datový kabel. Ten dle přednastaveného plánu přehrává požadované obrazovky s daným ceníkem. Ceník je pak možné kdykoliv dle potřeby z centrály měnit. Kromě toho nechal McDonald’s vybavit stoly držáky na tablety, na nichž krom běžné nabídky umožňuje návštěvníkům volně surfovat po internetu a hrát hry.
Digital signage v orientačních prvcích
Kromě dříve předešlého uplatnění v restauracích a provozovnách si našly prvky Digital signage uplatnění i v obchodních domech a rozlehlých prostorách, kde jsou kladeny zvlášť velké nároky na orientaci. Patří sem zejména světelné rámy a totemy, spolu s už zmiňovanými obrazovkami a tablety na stojanech.
Vzhledem k množství orientačních prvků v prostoru, jsou náklady na tisk klasických materiálů vysoké, a proto se dlouhodobě vyplácí pořízení digitálních orientačních prvků. Ty ušetří často až 80 % nákladů na tisk, nemluvě o jejich ekologické výhodě.
Text je placenou inzercí firmy Jansen Display